Squale only, aka de Squale Kroeg 🦈 (Deel 5)

emotional-damage

Ik dacht eigenlijk dat er niks boven een Von Büren kast (1521/Matic) gaat. Heb zelf ook al een hele stapel duikers versleten, van Sea-Dwellers tot een ‘eenvoudige’ Seiko en alles wat daar tussen zit. Ik vind mijn Squale qua draagcomfort wel echt bovenaan de ladder staan van alles wat ik gehad heb. Maar goed, niet elke pols draagt hetzelfde …

:star_struck:

Ik mis wel serieus een passende stalen band! Wat dat betreft slaat Squale voor mij een beetje de plank mis bij de Matic/1521/Master. Zou er een Oyster-alike band vanuit Squale zelf zijn meegeleverd met solid end links etc. denk ik dat ik met enige zekerheid zou kunnen zeggen “dit is een blijvertje!”. :wink:

Dat geloof ik direct. Een Seiko duiker is sowieso niet van de lichtgewicht, de SPB187 vond ik ook aardig aan 't gewicht en de 147/149 op staal idem. In die klasse trouwens wél met mooie banden! Ik was er erg over te spreken, dat zal met de MM300 niet anders zijn.

Haha, dat kost me geld!
Enne kamertjes die me geld kosten deel ik liever met dames. Hoewel, da’s vooral geld weggooien volgens mij … :joy:

5 likes

:drooling_face:

13 likes

Hey! Waar ben jij nou mee bezig?! :dizzy_face: :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ja, een brok kwaliteit, zo’n MM. Maar ik vind een Matic en eigenlijk iedere Squale toch wel een heel stuk meer karakter hebben en er gewoon een stuk boeiender uitzien. Daarnaast vind ik Squale gewoon een erg leuk en onderscheidend merk. Dus hoewel ik zeker ook een zwak heb voor het merk Seiko (en er ook al jaren wel minimaal één of twee in de collectie heb), gaat dit merk het voor mij nooit winnen van Squale. :person_shrugging:

Even een plaatje voor de sfeer.:blush:

Enne @Kleine_gup_in_grote_oceaan, een groene Matic? Is dat een nieuwe kleur?

Succes weer, deze week, mensen! :muscle:

8 likes

Het is een Australische LE uit 2023.

5 likes

Squale Matic LE MATICAUGR.HT

It’s all in the name. :rofl:

3 likes

12 likes

C5943606-64C0-46DD-A555-70FA907D6B32

Ik ben het in alle opzichten met je eens behalve de laatste zin, na de komma … :sunglasses:

Mijn collectie bestaat al een paar jaar uit max. één automaat en bij voorkeur ook één quartz (… een ‘NOS’ 1553 wil maar niet lukken! :see_no_evil:). Dat betekent bij mij dus altijd één in, één uit. Wil ik ooit eens proeven aan ‘de Seiko duiker aller Seiko duikers’, een MM300, dan gaat de Squale het pand verlaten. Zelfde geldt als ik iets anders tegenkom waarvoor ik val. Ik vind dat Seiko wel mooie spullen maakt, zo was ik ook erg onder de indruk van mijn Astron. Een fenomenale afwerking voor dat prijsniveau.

Nu wil het geval dat ik de Thalassa na 9 maanden nog steeds om de pols heb en ik inmiddels al héél wat moois heb gezien en dat ik ook heel wat kriebels heb overwonnen. Dat wil wel wat zeggen! Deze Matic is gewoon héél erg fraai. Vind ik. Kijk dan …

:star_struck:

Tegelijkertijd, op het juiste moment mij een PB sturen met “zullen we ruilen?” kan zomaar tot gevolg hebben dat ik met een Squale Master MM of zo’n Seiko, TH of een mooie Sinn of wat dan ook ga rondlopen. Omdat het kan.

Wat een lekker zonnetje trouwens!
Zijn we eindelijk op weg naar de lente? Ik hoop het … :sunny: :beers:

8 likes

Ja, ik weet 't. Ik zou het niet kunnen :sweat_smile: … of willen :wink:.

O.k., dat mag! :+1: :grin:

Heerlijk, he? Ga zo ook even naar buiten! :sunny: :sunglasses:

4 likes

Bij mij ook hoor maar nu is de Diver Down al een week weg :thinking: ik wacht nog op iets heel tofs naast de Pelagos.

3 likes

Net lekker buiten geweest en eitjes, aardappelen, groenten en vlees gehaald. Nu ff hout snipperen, vuurtje stoken en de plancha verhitten.

2 likes

Ja, gaat 't nog een beetje?

Heb je iets in bestelling?

1 like

Lekker bezig, man!

1 like

Niet echt in bestelling maar het kan een dezer dagen wel binnen komen. :wink:
Verder extra spannend vandaag kleinzoon #3 en kleindochter #1 kunnen ook vandaag komen. :baby:

6 likes

Oooh, extra spannend dus!!! Telefoon opgeladen of is opa aan het ijsberen dicht in de buurt?

1 like

Waren net even in ZH maar het kan nog een paar uur duren.

1 like

Oooh, dan heb je nog even. :joy:

1 like

Spannend, man! En leuk!

1 like

Typisch dat ze allebei met de secondewijzer boven de minutenwijzer stil komen te staan, zou dat dan toch nèt iets meer moeite kosten :thinking: ik heb ze allebei gecheckt en lopen écht niet aan :sweat_smile: of hebben we hier te maken met puur toeval :upside_down_face:

6 likes

f38baed2-76de-4cc2-a7c9-2722308ca9d4_text

Geinig. Hoezo trouwens “stil komen te staan”?
Oh wacht, de Seiko wint 't van alles. Je draagt niks anders meer … :sunglasses:

@pasd, hoe gaat het met het nieuwe levenslicht? Ben je inmiddels al twee vrolijke kleinkinderen rijker? Altijd spannend! :baby:

3 likes

Ja ze zijn gisteravond geboren :heart_eyes: Lily en Elliot.

20 likes