Squale only, aka de Squale Kroeg 🦈 (Deel 5)

O.k., o.k., niet helemaal toevallig. :sweat_smile: Zie je straks, buddy! En geniet nog even van het feestgebeuren, daar! :partying_face:

1 like

Met alle NAs (ChocoMatic, Super 1521, Hoffman chrono) van de laatste tijd heb ik de Master een beetje verwaarloosd. Even goedmaken!

#TeamMaster

15 likes

Zeker eenzaam in je eentje, daar aan de top!? :crazy_face:

Blijft ook een mooi model hoor!

2 likes

:grin:
Maar er zijn toch ook nog een paar Palombari’s hier?

2 likes

Is anders en dat weet jij ook! :joy:

1 like

icegif-713

Ik zou vooral de rest verwaarlozen en deze Master MM dagelijks om de pols slingeren! :sunglasses:

2 likes

Prettig weekend :innocent::beers:

15 likes

Prettig weekend, Pat en een ieder!

2 likes

Sinds aanschaf eigenlijk niet weer ban de pols geweest.
Precies waar ik op gehoopt had. Werk, gym, zwemmen etc.

15 likes

Erg mooi! :drooling_face:

1 like

Gedachtenspinsel … :sunglasses:

Stel, je maakt je net zoals ikzelf helemaal niet druk om de afmeting/kasthoogte van de Master en/of de Matic welke van deze twee zou het dan worden? Dus even puur op uiterlijk. Bandje uiteraard niet meenemen in je oordeel, die kun je namelijk wisselen. :stuck_out_tongue_winking_eye:

(fotocredits: squale.ch)

• Matic ‘DW’ Thalassa (de zwarte)
  • Master x Palombari Cumsubin
  • Ik vind ze beiden verschrikkelijk! Sorry junior.
0 stemmers

:beers:

5 likes

De Palombari zou het voor mij dan winnen. Af en toe spijt dat ik hem weg gedaan heb maar hij was gewoon te dik voor mij. Verder echt een top horloge en heerlijk licht vanwege de titanium kast.

Aan de andere kant, de Thalassa vind ik ook een prachtig horloge. Laten we wel zijn…Squale maakt gewoon fantastische horloges :grin:

1 like

Oh dat heb ik even gemist! Zonde.
Die dikte heeft iedereen het over, maar dat zou mij niet deren. Ik twijfel wel over wél of geen datum. Vroeger was een datum voor mij heilig maar sinds ik de Thalassa heb vind ik het eigenlijk helemaal niet gek, zonder.

… inderdaad, Squale biedt heel veel bang for the buck! :star_struck:

2 likes

Oeh, confronterend moeilijke keuze. Beide heel tof, maar als ik dan echt moet kiezen dan toch - ben zelf ‘n beetje verrast - de Master.

2 likes

Ik heb zelf nog geen stem uitgebracht. Neig nu ook richting de Master, meer omdat ik die nog niet heb gehad (maar wel eens zou willen proberen) en dat is eigenlijk geen antwoord op mijn eigen vraag. Puur op uiterlijk is 't voor mij echt een dubbeltje op zijn kant, ik weet het niet zo goed … :see_no_evil:

3 likes

In het echt is hij nog vele malen mooier hoor. Die wijzerplaat speelt ook mooi met het licht.

Eentje uit het archief

11 likes

Heel heel moeilijk.

Blauw vind ik op 1 of andere manier erg aantrekkelijk op dit model.

Maar de Thalassa heeft verder alles wat ik mooier vind.

Volgens mij een soort acryl achtige hars als bezelinlay. Of inmiddels saffier kan ook.
Opgelegde indexen ipv een sandwich dial.
No date.
Enz…

1 like

:arrow_down:

The bezel insert is the distinguishing element par excellence of the Matic collection. Starting from a steel disc, the semi-finished product undergoes a lacquering process. Next, the indicators are applied, and finally the whole thing is covered in a transparent varnish, giving it a smooth and resistant finish.

Squale zelf heeft het over vernis. Het is in ieder geval glashelder en gladjes. Ik vind de inleg van de Matics eigenlijk ook wel tof. Geeft 't net een beetje extra vintage vibe. Eigenlijk klopt alles aan de Matic en het ontbreken van de datum op deze Thalassa is het kersje op de appelmoes.

Ja, … ik ga toch stemmen op de Thalassa hoewel ik de Master ook echt een keer wil proberen!

2 likes

Dat woord zocht ik idd. :+1:

Als ze de 1521’s met zulke bezels uit gaan brengen dan zet ik m’n setje voor de 2e keer te koop. Als ze ze ook gaan uitvoeren met die opgelegde baton indicies op de dial.

De 2002 is nu uitgevoerd met saffieren bezelinlay.
Mooi maar niet zo glad als zo’n vernis bezelinlay in de overloop naar de metalen bezelrand zoals bij die van jou.

Dat vond ik ook erg gaaf op die blauw witte Matic.

2 likes

Zo zonde :pensive:

12 likes