Mijn Squales zitten even in de box om wat uit te rusten. En ,…leuker is niet het goede woord, maar ik ben wel enorm onder de indruk van mijn nieuwe Flieger. Ik durf wel te stellen dat dit de Flieger is die nou eens echt een basisspeler wordt en blijft!
Ik vind hem leuk maar hoe groot is ie?
43 mm en mooi plat!
Ik geloof 11,3 mm inclusief glas
Wat het licht met die hittegeblauwde wijzers doet dat is super!!
Ah o.k., nee dan ben ik weer gerustgesteld. Het leek even op een soort afscheid en dat leek me ook wel heel erg snel.
Nou ja, altijd fijn als je een heel goed gevoel hebt bij een horloge. Ik heb zelf niet zoveel met fliegers. Draag al 30 jaar bijna altijd een duiker.
Buongiorno,
Ik wilde me de stress van gisteren besparen en was dus vrijwel niet actief! Expres dus!
Een Squale (of meerdere) mogen gewoon niet in een collectie ontbreken .
Deze dus!
En anders een “moderne” 1545!
Fijne donderdag allen!
U moet ik zeggen dat ik me meer aangetrokken voel tot de meer vintage ogende modellen maar de zwarte gmt ziet er mooi uit. Had geen idee dat square ook dergelijke modellen had.
Hebben volgens mij geen opgelegde indices, maar dat kan ik mis hebben. Volgens mij zijn er wel een paar 1521 modellen die én vintage ogen én opgelegde indices hebben.
Mijn GMT oogt vintage, maar heeft dan weer geen opgelegde indices.
Dan kom je bij een Super Squale met deels opgelegde markers
Hebben?!
Wel? 1521’s?
Zeker!
Ik blijf daar ook telkens op uit komen! Toch mien ding blijkbaar
Máár ik heb ook een Stowa flieger gehad en inderdaad
Oja maar ik vind de cosc niet écht vintage ogen
Ik ook niet, maar wel 1521!
Edit: heerlijk hè zo’n goed functionerend forum!
10 punten maat
Dat bericht was na 7 minuten al weer achterhaald
Dat had ik gezien, ik vond hem vrijwel direct niet meer in het blauwe gedeelte!
Chrono’s, GMT en Duikers zijn de modellen die ik altijd leuk heb gevonden, zoals destijds ook in mijn voorstelrondje gemeld.
Deze Chrono is heel leuk!

Ik vind deze leuk! Erg leuk.
Dat vond je de SSC911 ook toch? Ongeveer 6 minuten

Deze Chrono is heel leuk!
Dat is het dus niet …
Citizen has introduced the first fully analog moonphase caliber for solar watches in its new Tsuki-yomi A-T collection. The trio of new watches features the atomic Eco-Drive caliber H874, a new movement highlighted by its accurate moonphase that uses atomic timekeeping to adjust the display every day.
(Bron: Hodinkee)
Het heeft wél de vibe van een chrono! De extra knopjes zorgen voor een andere tijdzone, ontvangst van radiosignaal etc. #NerdsUnited

Dat vond je de SSC911 ook toch? Ongeveer 6 minuten
![]()
![]()
Je hebt wel gelijk, haha …
Maar deze gaat het langer volhouden! Dat weet ik nu al zeker. Ben de zes minuten al voorbij!

Dat is het dus niet …
![]()
Zeg ik, deze gup is nog nat achter de oren.