Squale only, aka de Squale Kroeg 🦈 (Deel 5)

Buon pomeriggio!

Hatseflatser wat een Klatser!

Behouden vaart!

Ik had bijna op kopen geklikt, uit Japan. Jij doet aan klikkerdeklik! :rofl:

10 likes

2 weken geleden stond er ook 1 die snel weg was.

3 likes

Ja, zeker ook gave 1521, @Royce ! Een LE? Voor bepaalde regio? Misschien heb je 't al eens verteld. Maar er komt zoveel langs. Bijna niet bij te houden. :sweat_smile:

4 likes

Ik heb de bruine versie op de BoR gehad (die @Proenski nu heeft) en ik vond het een heel fijn horloge. Lekkere maat, mooie diepe kleur in de sunburst dial, fijne bezel en hij viel bij mij echt perfect op de pols. De BoR draagt heel fijn vind ik. De enige reden dat ik hem uiteindelijk heb weggedaan was dat ik niet kon wennen aan de faux patina.

2 likes

Zie hier de info erover van The history of specific Squale watch models van de onvolprezen @SirSqualeWhale. Ik heb dus alleen niet de oranje uurwijzer, maar zo eentje gaat er vast ook nog wel komen :grin:. Mijn oranje 1521 is volgens mij ook uit deze serie.

‘Next up and noteworthy are a batch produced by the Far East distributor, BEAMS, for the Japanese Market. The easily discernible watches have three particular peculiarities: a domed sapphire glass is one, the reversed coloring of the minute and hour hand constitutes the second difference. The characteristic orange minute hand for easy reference under water, is painted white and the hour hand received the honors of the bold coloring. These watches were sold with black, orange, yellow dials, and the black dials are executed with a shiny surface, something also not seen before. BEAMS also ordered Alu bezel inlays with reference to the wild 70ies: 15-minute markers in orange, yellow or grey, complimenting the dial color and adding a spritz of fancy.‘

3 likes

Ik wil eigenlijk nog wel zo’n originale Opaco, maar liever niet voor de prijs op de site van @SirSqualeWhale :sweat_smile:.

Naast m’n huidige 2 en de komende HFLE, denk ik dat ik mijn quest dan eigenlijk wel volbracht heb.

Tuurlijk kan ik zeggen dat ik nog zoveel wensen heb. Alleen denk ik dat ik met twee verschillende 1545, één Matic Thalassa en één 1521 originale Opaco wel gelukkig kan zijn. :sweat_smile::innocent:

2 likes

Ik zie dat anders, lume kun je in vele kleuren maken maar is het daarmee gelijk “faux”?

De gekozen kleur past prima bij de wijzerplaat, ik moet er niet aan denken dat er zo’n fel groen kleurtje op zou zitten.

3 likes

12 likes

Ik zal het ongetwijfeld ergens wel in m’n achterhoofd hebben zitten, maar hoeveel Squale’s heb je inmiddels @Royce?

1 like

De collectie, met ruimte voor nog wat extra… :grin:

20 likes

Niet slecht voor een jaartje sparen.
2023 stond voor mij echt in het teken van de :shark:!

7 likes

Wow, 9 stuks!! :star_struck:

Dat blijkt :joy:.

1 like

Ik heb de grijze een jaartje gehad maar inmiddels verkocht. Ik kan mij aardig aansluiten bij de feedback van Proenski. Wat ik bij de grijze zelf een nadeel vind
is de leesbaarheid van de minuten aanduiding die laat te wensen over springt er bij de bruine variant wat beter uit. Daarnaast is ook wat ik las over de schroefdraad herkenbaar. Als je hem aan gaat schaffen zou ik het zeker op de bor band doen daarop komt hij een stuk fraaier uit.

4 likes

Respect! :ok_hand:t2:

2 likes

Zoooo dan. Dat is een beste collectie!
Je mist alleen nog een GMT :laughing:

10 likes

En een normale 1545 en een Super en een sub39 en een 101 :sweat_smile:

3 likes

Nee, sorry, alleen #Team1521 en een beetje #TeamMatic voor mij. Ik moet ergens grenzen trekken… :wink:

2 likes

Whoooow toffe collectie, heb je ook nog een collectie buiten Squale?

2 likes

Gênant veel Seikos (duikers), zes Unimatics en nog wat assorti microbrands. Wat grenzen zijn voor mezelf wel handig/noodzakelijk… :sweat_smile:

3 likes

Waaronder tien Samurais.

2 likes