Squale only, aka de Squale Kroeg 🦈 (Deel 5)

[quote=“TagEd, post:1840, topic:474629, full:true”]

:dizzy_face:‍:dizzy:

1 like

Hoppa, meteen om de pols! Staat je goed. :star_struck:
En, is het wat je ervan verwacht had? Ik vind deze gaaf! Erg gaaf. Van de ‘normale’ Matics zou dit 'm voor mij zijn.

Die dikke Seiko kan weer terug in het doosje. Je zit nog binnen de ‘retourtermijn’ dus die kan wel weer weg. Heb je de stickers bewaard, plakken maar … :joy::beers:

5 likes

Haha en wat helemaal lekker is, is dat de Squale +2/3 loopt :ok_hand:t2: daar kan ik mee leven, +12 en hij had al weer in het blauw gestaan :joy: en dan heb ik ook nog eens de Seiko jackpot gewonnen (weliswaar met een GS uurwerk) met +0.0 :muscle:t2: (word ik altijd blij van, kan ik ook niets aan doen :sweat_smile:)

Niets, zelfs met de Seiko niet. Ik hou het nog steeds graag netjes dus ik ben gewoon voorzichtig maar geen gekkigheid :wink: :+1:t2:

Cooler misschien, maar eerlijk is eerlijk de Seiko is wel écht mooier. Maarja die kost dan ook een veelvoud (ca. x2.5) van de Squale :man_shrugging:t2:

Ik moet eerlijk zeggen dat ik een fotootje heb gemaakt en de Seiko weer heb omgeslingerd :see_no_evil: we gingen nog ergens eten dus had niet echt tijd om uitgebreid te kijken.

Ik denk het wel, morgen bij daglicht nog eens goed kijken. En een hele dag dragen.

Voor mij ook, en dat komt echt door het geborstelde, polished 1521 en Matic waren het net niet. Beadblasted 1521 gaaf, maar ook net niet. Ik denk dat dit wat dat betreft de perfecte is (voor mij). En deze foto (van ThaPapper) trok mij over de streep, ook heul raar waarschijnlijk :sweat_smile:

Volgens mij is die 1521 COSC er ook geborsteld? Ik snap alleen écht niet dat ze geen combinatie gebruiken van brushed/polished, als ze nou gewoon dat smalle ‘bevel-tje’ van lug naar zijkant (heeft de 1521 volgens mij ook) zouden polijsten dan maak je het visueel zo veel interessanter :man_shrugging:t2: (zou ik dat kunnen laten doen?! :thinking:)

Ho ho, was jij niet de eerste die riep dat die de volgende opruim-ronde sowieso moet overleven :crazy_face:

Ik denk dat de Seiko en Matic een erg mooi duo maken.

Ik weet niet wat het is met de Seiko maar het is wel echt ‘something special’. Grappig verhaal want toen ik nèt met de hobby begon had ik iemand over de vloer die via MP mijn Steinhart subje op kwam halen, die had een Tag Heuer Aquaracer chrono om en ook een Panerai (zei ie), en die zei: ‘als je écht een mooie duiker wil/zoekt moet je eens kijken naar een Seiko Marinemaster 300, dát is pas mooi en bijzonder.’ En toen dacht ik jaja leuk een Seikootje, maar nu ik hem een dag om heb snap ik het helemaal. Toen ik een SPB185 (mm200) had vond ik het (m.n. door het gigantische prijsverschil) nóg belachelijker, maar dit is toch wel wat anders. Nog steeds blijf ik het lastig vinden dat het ‘gewoon’ een Seiko is voor Tudor-geld maar tóch is ie héél vet en zwaar.

6 likes

Ja kan hoor, is alleen de verkoopwaarde missschien wat aangetast

Congrats met de NA’s btw!! Ik vind ze beiden erg cool

3 likes

O.k., hier moet ik als horlogegeek toch even tegenin gaan. Seiko is qua horlogehistorie zo’n ontzettend veel interessanter en belangrijker merk dan Tudor ooit kan dromen te zijn. Just saying. :man_shrugging:

4 likes

Mee eens hoor, daarom staat de ‘gewoon’ ook tussen aanhalingstekens :wink: maar het is toch een stukje merkbeleving ofzo (voor mij dan in ieder geval, en misschien nog wel meer voor de bühne). Wellicht ook omdat Seiko ook zat (hele leuke) alternatieven heeft in hele andere prijsregionen.

3 likes

Bedankt!

Heb weer wat te combineren…

10 likes

Hij zit om het polsje hoor, loopt inderdaad +2 :+1:t2:

11 likes

Gefeliciteerd :partying_face:
Je gaat weer hard!

1 like

Ja heerlijk om te combineren :+1:

1 like

Vandaag mogen ontvangen. De 40mm is echt een perfect formaat.

Gisteren ook nog een Squale HFLE toewijzing weten te bemachtigen.

Beide horloges met dank aan @Kleine_gup_in_grote_oceaan , @GMTplus1 en @Meistersinger

15 likes

Mooie aanwinst en zoethouder(?) tot de HFLE!

Hoppa!!

2 likes

Of hij mij zo lang zoet kan houden moeten we nog gaan zien haha.

2 likes

:joy:

2 likes

Nice! Ben benieuwd naar de stalen band, kun je wat ervaringen delen?

UV lampjes, blijft leuk :grin:

11 likes

Het is een zelfde band/clasp als dat Steinhart gebruikt, maar dan wat kleine aanpassing.

De clasp is geschuurd (boven en zijkanten) de hoek heeft een facet wat weer gepolijst is.

De band is geschuurde en de zijkanten zijn gepolijst.
De endlinks zijn massief.

De band is eigenlijk exact wat je van een horloge van die prijsklasse mag verwachten.

9 likes

Goed bezig!

3 likes

Gefeliciteerd! Ziet er goed uit!

Ja, ik kijk naar buiten. Zie regen. Hoor men zeggen de kou komt eraan! Ik denk maar aan één ding, na kou komt het voorjaar of wel na maart komt april in de buurt. Laat die Squale-party maar komen!!

Heb zelf ook de Squale weer op de pols. Na de kerst weggelegd. Hierna alleen maar gewerkt en beaters gedragen.
Uiteraard plaatje voor de sfeer:

12 likes