Squale only, aka de Squale Kroeg 🦈 (Deel 6)

Welkom terug, Mipnick!

Attention to all HFLE owners in de buurt van Rosada, zwaai ff naar @KeCa! :wave::face_with_hand_over_mouth:

Dan kun je je lol op met een Squale.

So… Speedmaster van de hoge regionen terug op de longlist en een Squale op de shortlist. :rofl:

4 likes

Squale blijft gewoon een gaaf merk! Weet je, ik ga, over een paar dagen, een tijdje op vakantie en ik kijk er nu al weer naar uit om mijn dedicated reishorloge te gaan dragen: de 1521 blue blasted. O.k. m’n vintage two-tone '80s TAG Heuer 2000 gaat ook weer mee. Voor de lekkere bling, 's avonds op het terras, zonder dat je je zorgen hoeft te maken om een afgehakte hand of een mes tussen je ribben. :grimacing: :sweat_smile: Wow, gewoon heerlijk: op reis met twee super leuke, maar niet al te dure horloges! :blush: :sunglasses: :cocktail: :sunny:

13 likes

3 likes

Ik zou het niet weten, maar zonde als ik de verkeerde gok doe :grin:

Ff laten testen :wink:

1 like

Ik heb me door een redelijk gerenomeerd horlogemaker laten vertellen dat hij iedereen afraad horloges nat te maken of zelfs mee te nemen in de badkamer. Een druktest is een momentopname en het is makkelijk voor vocht om op plekken te komen waar het kwaad kan, helemaal bij warmteverschillen.

Ps: neemt niet weg dat ik weleens een plons neem met een duiker. Maar dan wel ingecalculeerd wat een nieuw uurwerk daar voor kost als het mis gaat.

Dit is toch wel heel gek?
Doet deze persoon dit om zich in te dekken ?

Je mag er toch wel vanuit gaan dat als je je horloge bijvoorbeeld een service geeft, dat deze dan gewoon weer zijn waterdichtheid behaald?

In principe klopt dat wel maar om een duiker weg te houden van water is natuurlijk ridicuul.

Dat vind ik ook wel een beetje vreemd. Als ik een horloge koop en de fabrikant zet er tot bijvoorbeeld 20 atmosfeer waterdicht op dan vertrouw ik erop dat ik ermee kan zwemmen.
Tuurlijk, er kan altijd wel iets mis gaan maar als hij dan lekt sta ik zo weer bij ze op de stoep.

Als ik een horloge wegbreng voor vakantie naar een horlogemaker om er zeker van te zijn dat ik ermee kan zwemmen dan neem ik aan dat het horloge grondig gecheckt word.
En er dus weer mee kan zwemmen. Anders zou de horlogemaker bij voorhand al moeten zeggen dat het niet mogelijk en dat is mij nog nooit verteld.
Gelukkig tot nog toe altijd probleemloos kunnen zwemmen :sweat_smile::man_swimming:

2 likes

Dat ligt in mijn ogen genuanceerder. Hangt voor mij af van factoren waaronder leeftijd en kwaliteit maar ook kosten van het vervangen wanneer het mis gaat.

Aan de andere kant is zwemmen met een horloge van meerdere honderden euro’s ook ridicuul te noemen :grimacing:

Dan ga ik van de week maar weer ridicuul zwemmen op vakantie :innocent:
Welke ik meeneem ben ik nog over aan het twijfelen alleen :man_shrugging:

1 like

Tsja, met een vintage exemplaar zou ik het ook niet snel doen. Maar van de andere kant, als de pakkingen zijn vervangen en hij komt door de test moet het kunnen.

Evengoed is de uitspraak van deze gerenomeerde horlogemaker te kort door de bocht.

1 like

Fair :grin:

1 like

Das niet mijn probleem (mits m’n kroon dichtgeschroefd is) als de fabrikant 500m-600m claimt (ik kom niet dieper dan 2 en ze zitten nog in de garantie).

Klinkt een beetje als de garagehouder die nadat ie hem weer APK heeft goedgekeurd zegt dat ik er beter niet in kan rijden want misschien gaat ie wel kapot :sweat_smile:

Ik snap het wel maar is wel érg risicomijdend, je moet ook ergens vanuit kunnen gaan toch :man_shrugging:

2 likes

Ik koop mijn duikers juist om er mee te gaan zwemmen. Zou wat zijn he, koop je een Squale heeft ie na jaren nog geen druppel water gezien :sweat_smile:

Vintage en alles onder 10 atm pas ik wel op.

2 likes

Ik denk dat ik weet over welke horlogemaker @Archer het heeft en deze man heeft zo ongeveer alles gezien dat je als horlogemaker kunt tegenkomen. Een horloge is in theorie waterdicht te maken. Maar er zijn gewoon altijd factoren die deze waterdichtheid kunnen verminderen en risico’s die (bijna) niet te vermijden zijn. Water en druk zijn nu eenmaal onverbiddelijk. Misschien kun je je nog herinneren die onderzeeër vol met milardairs die even wilden gaan kijken bij de Titanic en dit niet overleefden? Dat gezegd hebbende; ik heb dit jaar geen tijd meer om m’n dedicated diver, de Squale 1521 blasted, te laten testen (hiervoor wel altijd gedaan). Maar ga er toch mee op vakantie en zwemmen. We gaan het zien. Ik heb er wel vertrouwen in. :muscle: :+1: :diving_mask: :ocean: :shark:

Zwemmen doen ik ‘met enige regelmaat’ (20+ km en 4-5 dgn in de week). Zowel binnen als buiten en op zout en zoet. Als ik al een horloge draag dan is dat mijn zwemhorloge (Garmin Swim 2). Hoewel in principe alle horloges in het water zouden moeten kunnen, doe ik dat nooit. Geen behoefte aan en wil ook het risico niet lopen dat ze onder invloed van bijv. stoten, zout, chloor, etc beschadigd raken.

Maar that’s me. Tegelijkertijd zie ik niet in waarom het niet zou moeten kunnen. Als de fabrikant dat garandeert dat het zou het moeten kunnen. Mocht het dan toch kapot gaan dan is dat inderdaad hun probleem en moeten zij het onder hun garantie maar oplossen; dat is het ondernemersrisico van iets garanderen.

1 like

Herkenbaar… Met m’n eerste “horloge”, m’n Squale ging het al direct mis. Zowel in het Cretaanse zwembad als de zee.

Resultaat: 3 eruit gevallen lumen dots! :sweat_smile:

6 likes

:crossed_fingers: :muscle:

Edit: hij kwam ook ff kijken en omdat ie past in het kleur-thema mag ie een keer mee op de foto

13 likes

Geen toevoeging:

10 likes