Squale only, aka de Squale Kroeg 🦈 (Deel 6)

Van minst gedragen naar toch al een paar dagen onafgebroken aan de pols (op staal) :ok_hand:

10 likes

Jij vond die wijzers van Doxa’s wat maf toch? Heb je dat hier niet mee dan? :disguised_face:

1 like

Het is nog heerlijk buiten. Cheers!

9 likes

Mee eens, maar voor mij niet storend.

1 like

Nope deze vind ik juist vet :ok_hand: bij een Doxa sub 300 (en 200t) vind ik de uren-wijzer te dun (in vergelijking met de minuten) sub 600t etc. prima :+1:

1 like

Ik had in het begin ook het gevoel dat de lume achterblijft bij andere horloges.

Maar in donkere omstandigheden heb ik nog nooit moeite gehad met de afleesbaarheid.

Ook als de Squale’s geen direct zonlicht hebben gehad gloeit het zachtjes de hele nacht door.

Dus het werkt gewoon wel al is het geen Seiko Monster qua lume natuurlijk.

1 like

Tijd om over te stappen naar de Master, Archer :stuck_out_tongue_winking_eye: Dat is net een gloeilamp in de avond :sunglasses:

3 likes

Ik denk dat ik voor het hele topic spreek wanneer ik zeg: Wij willen lumeshots Roy! :crazy_face:

6 likes

Ja, @royke74

T-Shirt Pics or it Didn't Happen Octopus

2 likes

Momenteel wat lastig. Horloge is niet mee naar Bali :nerd_face:

3 likes

Is dat serieus het beste excuus dat je kunt bedenken? :stuck_out_tongue_winking_eye:

Geniet ervan, man! :sunny: :sunglasses: :tropical_drink: :palm_tree: :ocean: Neem aan dat je wel een (andere) Squale mee hebt?

1 like

Misschien een gekke vraag maar kan je achteraf iets aan de lume verbeteren of is dat niet mogelijk?

4 likes

Je kan een wijzerplaat opnieuw van lume voorzien (gebeurt bij vintage horloges wel) maar ik zou daar hier het risico zeker niet bij nemen. Kans dat je de plaat beschadigt of dat de lume niet mooi evenredig wordt is vrij groot.

3 likes

Ah, ok. Weer wat geleerd. Thanks :+1:

1 like

Geen dank :grin:

Heb laatst de wijzerplaat van een vintage citizen opnieuw voorzien van lume (eerst blauw, toen toch gekozen voor groen). Je kan het oude er vrij makkelijk af krabben maar het was voor mij echt een uitdaging om het een goede consistentie te krijgen voor het aanbrengen.

9 likes

Als in de ‘HFLE’? Want dan zeg ik: Ja, die is zeker beter gelukt. Althans, ik vind de HFLE beter gelukt!

Mijn Matic heeft ook mindere Lumen. De HFLE vind ik dan weer een Lumenkanon!

Heey, fijne vakantie met de fam. @royke74 !!

Als aanvulling op Archers antwoord: op Ebay zijn er Speciale lumenkits te koop.

2 likes

@Pandemo,

What the F… Na zo’n bewogen reis, laat je hem nu weer verder reizen, via het blauwe gedeelte?

Wat heb je gezien, dan???

3 likes

Heb zin in zo´n master Squale :upside_down_face:

3 likes

Aaah, uiteindelijk wil je toch een Master… dus!

2 likes

Ik weet niet of hij nog bestaat met zijn bedrijfje

Maar er is een gozer uit Singapore die zichzelf volgens mij The_Relumer noemt op Instagram.

Als je hem kan vinden op Insta dan kan je zien waar hij toe in staat is qua relumen.

Als het echt goed gedaan moet worden dan zou ik hem onder andere overwegen.