Van minst gedragen naar toch al een paar dagen onafgebroken aan de pols (op staal)
Jij vond die wijzers van Doxa’s wat maf toch? Heb je dat hier niet mee dan?

dan valt het wel op dat de lume van Squale niet echt actief is.
Mee eens, maar voor mij niet storend.

Jij vond die wijzers van Doxa’s wat maf toch? Heb je dat hier niet mee dan?
Nope deze vind ik juist vet bij een Doxa sub 300 (en 200t) vind ik de uren-wijzer te dun (in vergelijking met de minuten) sub 600t etc. prima
Ik had in het begin ook het gevoel dat de lume achterblijft bij andere horloges.
Maar in donkere omstandigheden heb ik nog nooit moeite gehad met de afleesbaarheid.
Ook als de Squale’s geen direct zonlicht hebben gehad gloeit het zachtjes de hele nacht door.
Dus het werkt gewoon wel al is het geen Seiko Monster qua lume natuurlijk.

Zou Squale best was beter kunnen (ook voor dat prijspunt).
Tijd om over te stappen naar de Master, Archer Dat is net een gloeilamp in de avond

Dat is net een gloeilamp in de avond
Ik denk dat ik voor het hele topic spreek wanneer ik zeg: Wij willen lumeshots Roy!
Is dat serieus het beste excuus dat je kunt bedenken?
Geniet ervan, man!
Neem aan dat je wel een (andere) Squale mee hebt?

Robert.V:
valt het wel op dat de lume van Squale niet echt actief is.
Rolex en Seiko zijn echte ‘lume-kampioenen’. Squale is dat niet, per se. Ik heb één Squale waarvan de lume wél goed is en dat is mijn 1521 Full Lume.
Maar ben het met je eens; dat zou beter kunnen.
![]()
Misschien een gekke vraag maar kan je achteraf iets aan de lume verbeteren of is dat niet mogelijk?

Squale
Je kan een wijzerplaat opnieuw van lume voorzien (gebeurt bij vintage horloges wel) maar ik zou daar hier het risico zeker niet bij nemen. Kans dat je de plaat beschadigt of dat de lume niet mooi evenredig wordt is vrij groot.
Ah, ok. Weer wat geleerd. Thanks
Geen dank
Heb laatst de wijzerplaat van een vintage citizen opnieuw voorzien van lume (eerst blauw, toen toch gekozen voor groen). Je kan het oude er vrij makkelijk af krabben maar het was voor mij echt een uitdaging om het een goede consistentie te krijgen voor het aanbrengen.

die laatste
Als in de ‘HFLE’? Want dan zeg ik: Ja, die is zeker beter gelukt. Althans, ik vind de HFLE beter gelukt!

Waar de andere horloges maar een zonnestraaltje op hoeven te vangen om vervolgens te stralen in de tunnel heeft de Squale duidelijk meer overtuiging nodig.
Mijn Matic heeft ook mindere Lumen. De HFLE vind ik dan weer een Lumenkanon!

Horloge is niet mee naar Bali
Heey, fijne vakantie met de fam. @royke74 !!

Misschien een gekke vraag maar kan je achteraf iets aan de lume verbeteren of is dat niet mogelijk?
Als aanvulling op Archers antwoord: op Ebay zijn er Speciale lumenkits te koop.
What the F… Na zo’n bewogen reis, laat je hem nu weer verder reizen, via het blauwe gedeelte?
Wat heb je gezien, dan???
Heb zin in zo´n master Squale
Aaah, uiteindelijk wil je toch een Master… dus!
Ik weet niet of hij nog bestaat met zijn bedrijfje
Maar er is een gozer uit Singapore die zichzelf volgens mij The_Relumer noemt op Instagram.
Als je hem kan vinden op Insta dan kan je zien waar hij toe in staat is qua relumen.
Als het echt goed gedaan moet worden dan zou ik hem onder andere overwegen.