Zo zal 't ongeveer gaan denk ik …
Jaja, ik moest even alle gifjes op (dezelfde) maat maken!
OCD, sorry …
Ha ha ha…
Hij is vet hè?
Koop dan
Hehehe, mij een beetje te gortig, 1600+25% voor een Matic.
Hmm dat wel…
Maar ontkomt er in ieder geval niet meer aan.
Ik wacht wel op een verdwaalde met de kop eraf.
Even wat anders, een soort van vreugdedansje …
Hoeveel plezier kan een horloge geven?
Het is best bijzonder dat ik na alles wat ik alle afgelopen jaren om de pols heb gehad wéér zoveel plezier haal uit een merk als Squale! Ik ben sinds de 25e weer met bandjes bezig … net weer een rubbertje besteld, jeetje! Ik maak ook weer stapels foto’s en kijk om de 10 minuten naar de pols zonder een idee te hebben van de tijd et cetera. Ik ben naastig op zoek naar leuke Squale goodies, die ik overigens nergens kan vinden en toch ben ik een blij mens! Dezelfde bevlogenheid heb ik eerder ook ervaren met mijn 1521’s en ook met de laatste Matic, de ‘Thalassa’, die ik begin dit jaar heb weggedaan.
Wat heeft ons merk wat andere merken niet hebben? Ik krijg er de vinger niet goed achter!
Ik had vanmorgen een een Rolex Sea-Dweller (116600) om de pols, eentje waar ik in de tijd dat ik hem zelf heb gehad compleet verliefd op was. En terecht! Het is een tophorloge die elke liefhebber van duikhorloges welhaast moet bekoren. Dat kan bijna niet anders. Rolex is als horlogemerk bovendien iconisch, niet voor niets zien velen het als een soort van eindstation!
Toen ik de Dwellers nog dagelijks om de pols had kende ik Squale nog niet en dat is misschien maar goed ook. Het had mijn liefde aardig kunnen bekoelen. Zo naast elkaar, als eerder vandaag, deed de Sea-Dweller mij nu veel minder dan ik had verwacht. Mijn huidige Squale Matic vind ik in veel opzichten leuker. Minder mainstream en met bijvoorbeeld het oranje wijzertje, de wijzerplaatopbouw en wat dies meer zij een stuk minder ‘saai’ (bij gebrek aan een beter woord). Squale smoelt als een toolwatch met een heerlijke vintage vibe tegenover de luxueuze uitstraling van een modern bureauduikhorloge zoals de 116600. Het kastontwerp van de Squale vind ik spannender en dat ontwerp maakt hem bovendien lekker draagbaar. Het uurwerk van een Dweller is natuurlijk vele malen beter en mooier, maar ja … daar zit een deksel voor. Dus ‘daar voel je niks van’.
Mijn laatste Seiko Astron was in alle opzichten een betaalbaar tophorloge, een horloge waar echt hélemaal niks op aan te merken was! Zorgeloos, draagbaar en afgewerkt zoals we dat alleen maar kennen van de grote (‘Grand’) Seiko broer. Prachtig! Waarom heb ik die dan toch weer weg gedaan? Ik snap er niks van maar ook hier wint de Squale met voorsprong. Loopt 'ie soms beter? Welnee, de Matic is een relatief simpele automaat zonder dagelijkse synchronisatie met GPS enzo en hij valt na een paar dagen ongebruikt ook vanzelf stil. Allemaal gedoe! Dan moet je 'm weer opwinden, de datum weer goed zetten en als lui mens klinkt dat telkens weer als een uitdaging. Een Astron is echt veel makkelijker en bovendien echt stukken beter afgewerkt. Maar toch, ik heb het gedoe er graag voor over. Waarom? Tja, ik weet het niet zo goed. Ik heb er rationeel eigenlijk geen verklaring voor!
Gelukkig schaar ik me hier in goed gezelschap, we zijn allemaal een beetje raar.
Plaatje voor de sfeer …
Welterusten.
Wat een mooie filosofische post, gisteravond nog! Zou er haast een goed glas wijn bij pakken. Maar het is nog een beetje vroeg. Eerst maar even opstarten met een paar koffietjes.
Ja, goede vraag! Zoals je weet, ben ik ook aardig verslingerd aan ons merk. Ik weet het niet precies. Een beetje een combinatie van dingen die samen heel goed kloppen; ook qua gevoel.
Fijne vrijdag, iedereen!
Groeten van een (mede-)Squalegekkie!
Nog bedankt voor het warme welkom!
Deze week de 1521 Chronofactum UCB mogen ontvangen (al besteld voordat de MM op mijn pad kwam). Erg blij mee en een goede concurrent voor mijn SBDX die ik eigenlijk dagelijks draag:)
Gaaf man! Gefeliciteerd
Sehr Shön
Mooie aanwinst!
Van harte en veel draagplezier …
Good morning all!
@junior, had je een wijntje teveel op, zo sentimenteel als dat je schreef? Ik kreeg er bijna tranen van in mijn ogen!
But
Ja, Squale blijft toch wel een intrigerend merk. Vooral voor mensen die buiten de gebaande paden durven te lopen. Die naar links gaan, waar de kudde naar rechts gaat!
Als je dan over
praat, of laat ik het anders verwoorden…
Als er een tentoonstelling zou zijn, van Rolex en Squale, in dezelfde ruimte, maar links van de ruimte Squale en rechts van de ruimte Rolex, dan zie je een hele kudde schapen meteen naar rechts gaan, terwijl de avontuurlijke solitaire haai naar links zou gaan, om vervolgens naar rechts te gaan om alle schapen op te peuzelen.
En dan haal je Seiko aan… Ik weet niet waarom jij naar een Astron greep. Waarom niet? Omdat ik daar geen ervaring mee heb. Wel merk ik dat de MM200 mij uitermate goed bevalt, erg comfy aansluit aan mijn pols en ik hoop eigenlijk dat een 1521 dit op zijn minst evenaart! Want die heeft volgens mij net zo’n ergonomische kast of misschien nog wel beter dan een MM200. Want ik ben toch wel actief op zoek naar een 1521 (of SPB207), maar dan wel eentje die optisch een beetje buiten de boot valt ten opzichte van de “normale” series.
Nou ja, dat dus!
Mijn eerste is net op!
Aber naturlich, wir haben gerne die östliche Nachbarn auf besuch! Zeker als het een blijvertje is, op het forum!
Dibs?
Ik zie het heel veel op wristshot foto’s, maar zit dat lekker, de kast zo hoog op de pols, boven je knook?
huh waar moet ie dan?
Anders om ? Je bedoelt van links naar rechts, de pols …