Squale only, aka de Squale Kroeg 🦈 (Deel 7)

Gave foto hoor! Staat hem super goed.
Ben benieuwd wanneer die van mij terugkomt.

Fijne dagen allemaal :evergreen_tree::star2:

4 likes

Wow gaaf! Hoe heb je dit dat gedaan?

2 likes

Dank je wel!

Hoezo terugkomt? Heb ik iets gemist … :thinking:

2 likes

Squale! Lume! Kerstboom! :santa:

14 likes

Met mijn compacte cameraatje (SONY RX100M5A). In de woonkamer, hoofdverlichting uit met alleen een spotje ‘in de verte’. Neergezet op een wit kastje met de invulflitser op het plafond gericht. Manueel ingesteld: diafragma f/1,8 - sluitertijd 1/100 - ISO200. Nabewerking betrof vrijwel alleen rechtzetten en kaderen.

Zo dus … :sunglasses:

Over mooie foto’s gesproken, lekker plaatje @QuintNL85. :star_struck:

6 likes

Dat zegt me allemaal niet zoveel haha. Doe het je niet na! (Maar dat was wel te zien van mijn foto’s)

2 likes

Ik heb begin november ook een stalen band aangeschaft maar alle schroefjes ver****t vanwege de secondenlijm die ze bij Squale gebruiken :sweat_smile:

Squale is niet zo snel met communiceren dus we hebben geduld :innocent:

4 likes

Ouch… Ze zaten inderdaad ook verdulleme strak! :sob:

2 likes

Oh ja, dat is ook zo. Was ik even vergeten! Ik had nav. dit soort berichten @royke74 gevraagd of hij alvast een paar schroefjes voor me los kon maken. Ik heb zelf best wel goed gereedschap, maar met dit soort klein grut is Roy iets handiger denk ik. Het was dus vanmiddag een fluitje van een cent. :wink:

Heb je al wel een beeld hoe lang het nog gaat duren?

Met de huidige generatie telefoons hoef je zelf nauwelijks meer na te denken om een goede foto te maken hoor. Wat wel altijd 't meest belangrijk is, is goed licht. Slechte foto’s hebben vrijwel altijd als reden slecht licht … :sunny: :cloud: marktplaats staat er vol mee. :sunglasses:

Ikzelf vind fotograferen altijd wel leuk maar ben zeker geen expert, maar ik fotografeer wel al jaren. Ook aan de nabewerking beleef ik veel plezier. Als kind begonnen in de doka, nu vanachter de computer. Bizar hoe zich dat in een paar decennia heeft ontwikkeld. Pun intended.

3 likes

De kroeg ook en dan doel ik met name op m’n eigen smartphone kiekjes. :rofl:

2 likes

spit-take-laughing

2 likes

Ik vind het wel te zien hoor :wink:
En ik merk dat foto’s in het licht er inderdaad al best vaak mooi uitkomen (als leek).

2 likes

Deze kon wel betah hè? :stuck_out_tongue_winking_eye:
Of was je zo ondersteboven van de Thalassa weer om de pols ipv de mm200?

2 likes

Fijne kerst en jaarwisseling, heren! :santa: En een mooi 2025 gewenst! :champagne:

11 likes

Tuurlijk, maar ik heb dan ook alleen maar een smartphone camera hè… :sweat_smile:

10 likes

Nee joh, steek je maar de gek aan. Heb ook alleen de camera van de iPhone

2 likes

Dat mag geen excuus zijn.
80% van mijn foto’s komen uit een ouwe iPhone 12 Mini … :innocent:

Jij maakt trouwens altijd ook wel leuke foto’s hoor! Jij hebt ook een eigen signatuur, met het bakkie koffie erachter, maakt de plaatjes echt van jou. Herkenbaar en leuk. Dus niet klagen ouwe! :sunglasses:

2 likes

Ik klaag niet, ben gewoon te lui om met een echte camera aan de slag te gaan. :rofl:

2 likes

Ik ben nog steeds niet zeker of het dat is hoor

3 likes

Herkenbaar

2 likes