Welllicht maar de sterkte heeft ook met de kleur te maken, zie hieronder.
Het is volgens mij niet zo sterk als de lume, gebruikt door Seiko, maar toen ik van de week heel ff (een paar minuten) naar buiten ging en daarna in de voorraadkast stond, was de lume van m’n Matic duidelijk zichtbaar in het donker.
Mijn ervaring is dat de Squale lume bij activatie erg sterk oplicht, maar ook weer snel afneemt.
Mooie foto!
Daarom heb ik graag een speciale Squale want daarop wordt vaak een betere Lume gebruikt
Ik heb er zelf geen ervaring mee maar voor het echte duikwerk heb je aan de standaard Squale Lume volgens mij niets
Ow! Interessant.
Waar heb je deze informatie vandaan als ik vragen mag …
Ik kom niet verder dan de gootsteen.
Vergeet je je duikmasker niet op te doen?
Nu zijn mijn horloges ook niet verder gekomen dan 2 a 3 meter, tijdens het snorkelen hoor. Wat ik overigens weer van plan ben, ergens in februari of maart.
Kleine update over de Sub-39!
De Sub-39 is alweer een tijdje terug bij Marc (van Long Island Watches). Mijn horloge maker constateerde namelijk helaas dat er aardig wat mis was met dit pareltje. De crown stem was te kort, de tandwielen van de ‘‘keyless work’’ waren totaal niet geolied, en de crown tube was scheef gemonteerd en dus niet water dicht.
Uiteraard even contact opgenomen met Squale maar die vertelde mij dat de crown tubes op Squale horloges niet te vervangen zijn, en het makkelijker was om hem om te ruilen voor een nieuwe. Niet gedaan uiteindelijk gezien al het gezeik wat ik al had gehad met diefstal etc. Heb hem teruggestuurd, en nu opzoek naar wat anders:)
Je kunt ook tijdens oud en nieuw even plat op de buik op straat gaan liggen! Er is weer een beetje regen onderweg. Zucht …
Zonde. Maar ja, je bent op enig moment alle gedoe wel een beetje zat denk ik. Begrijpelijk. En nu? Heb je al iets op 't oog?
Dat is nogal wat…
Vervelend natuurlijk, maar dat kan theoretisch met elke zending gebeuren.
dus!
Alleen voor de politie en dan alleen als ik geen kant meer op kan.
Afgelopen jaar was een leerzaam horloge jaar.
Ik weet steeds beter wat ik wel en niet wil.
Verder ben ik er wel achter dat als ik een horloge mooi vindt dat ik daar maar beter een paar nachtjes over kan slapen voordat ik ga kopen! Hoe meer nachtjes hoe beter! Zelfs na een paar maanden veranderd de mening nog .
Verder ben ik erachter dat ik de hele goedkope horloges beter niet meer kan kopen.
Ik had begin van het jaar een strijdplan gemaakt mbt wat ik in de collectie zou willen rn dat waren., n zomerse duiker, iets met titanium, sunburst , casual dresser, motorsports horloge,
En een koopstop als mn horloge box van 12 vol is. Iets van 5 a 6 wat duurdere en van wat ik al heb
Maarrrr, gisteren dacht ik; weg met dat strijdplan en alle horloges ik ga te rug naar een stuk of 4 Squale horloges only
Less is more
Dat er wat verkocht gaat worden is zeker! En verder kijk ik wel… O rn waarschijnlijk ga ik nog op een bestelknopje drukken dit jaar
We shall see
Of een nieuwjaarsduik met de Thalassa en Unox muts
Gewoon de reviews lezen Junior

Daarom heb ik graag een speciale Squale want daarop wordt vaak een betere Lume gebruikt
Heb ik ook nog niet eerder van gehoord eerlijk gezegd
Staat gewoon in de reviews en bij de product gegevens
Kapitein Gup kommaardoorrr
Wat een gedoe zeg… Heb je nog te horen gekregen hoe dit kon gebeuren?

Ik had begin van het jaar een strijdplan gemaakt
Totaal nutteloos, want…

Zelfs na een paar maanden veranderd de mening nog
.
Mijn (inmiddels verkochte) GMT heb ik in 2022 gekocht, na love @ first sight in 2016/2017
Mijn Thalassa pas aangeschaft in november '23, na te zijn getriggered ergens in 2022, hier op het forum.
De HFLE needs no words, want ik was onderdeel van het project.
De mm200 deze maand pas gekocht, een aantal jaar nadat hem voor het eerst zag en meteen kwijlde. Hij staat ook alweer te koop, maar dat was eigenlijk om m’n spaarvarken weer te spekken. Kan nog steeds, maar de nieuwe aankoop is al een feit en stiekem hoeft hij niet weg.
De Marina Militare, net aangeschaft na etteloze maanden verlekkeren op het web. Ik was op zoek naar groen, maar eindigde toch telkens bij blauwe modellen en deze Militare.

Of een nieuwjaarsduik met de Thalassa en Unox muts
Ik ben niet gemaakt voor de Europese wateren, in de winter.

graag een speciale Squale want daarop wordt vaak een betere Lume gebruikt
Die kende ik inderdaad ook niet.

Kapitein Gup kommaardoorrr
Jajaja, bijna klaar…

Hoe kan ik dit nou vergeten… Goeie morgen allemaal
Middag Koen!

Middag
Oh de tijd gaat zo snel he