Squale only, aka de Squale Kroeg 🦈 (Deel 7)

Maar leuk! Ik heb fe ge Google d

1 like

Even een ‘zomaar kiekje’, omdat ik het niet kan laten … :see_no_evil: :beers:

10 likes

Kiek is an. Vind dat je oprecht mooie foto’s maakt. Helemaal voor een “zomaar kiekje”

2 likes

Dank je wel. :hugs:

2 likes

9 likes

Die schroefjes zitten serieus vast :grimacing:

5 likes

Even goed warm maken! Ze zitten met Loctite (goed) vast.
Voorzichtig dat je de schroeven niet verklöt, als ze nog te vast zitten … :innocent:

Tip van een ervaren leek:
Monteer eerst de band aan de kast. Doe hem daarna om de pols en bepaal hoeveel schakels er aan weerszijde uit moeten. Maak 'm bij de sluiting even los (met de pushpin in de sluiting, die je gebruikt voor de ‘mini-verstelling’) en maak hem dan op maat door de schakels te verwijderen (bij mij moesten er aan weerszijde 3 uit, in totaal dus 6). Dan weer even om de pols en als het goed zit, de sluiting weer vastzetten. Klaar.

3 likes

2 likes

Als je even vanaf dit bericht even terugleest, zie je eerdere ervaringen (o.a. van @Joshido) met de vaste schroefjes en ook nog wat tips van @royke74.

Succes! :beers:

3 likes

Ga je je horloge verkopen? Hij is al helemaal ingepakt en klaar voor verzending. :sweat_smile:

Werkt ook wel met een föhn volgens mij. Althans, daar ga ik het mee doen. :crazy_face:

4 likes

Een tegelijk graag …

thanks-frogman

:joy:

2 likes

Niet bij mij, in een bak kokend water leggen werkte ook niet bij mij.
Beste tip die ik zag maar niet geprobeerd heb was volgens mij van @VriesKou om een soldeerbout op de schroefjes te houden.

Succes in iedergeval heren.

3 likes

Goedemorgen!

Gelukkig heeft @royke74 mijn band op maat gesteld voor mij :fire:

10 likes

Ja en dat vind ik dus persoonlijk het nadeel van stalen banden. Ze zitten bij mij, in de loop der tijd, altijd net te strak of net te los. Beide trek ik (uiteraard?) niet goed. En het gedoe van kleiner of ruimer (laten) maken, is ook niet aan mij besteed. Daarnaast vind ik rubber ook gewoon vaak heel goed staan en ook minder schadegevoelig. Nou ja, anyway, staal kan heel goed staan, maar is het niet voor mij.

Buongiorno, trouwens! Lekker aan m’n eerste koffietje…
The Best Coffee GIFs | National Coffee Association Blog

Fijne dag, iedereen!

5 likes

Goedemorgen Squalisti!

Hmmm, dan ga ik die ook wel ff op snorren.

8 likes

Goedemorgen! :coffee:
Melk in overvloed, beetje teveel van 't goede maar dat mag de pret niet drukken … :wink:

Dat zou ik dus echt niet doen! Kan zomaar veel te heet worden en bovendien als de soldeerbout niet goed schoon ben je nog verder van huis, want dat loopt het tin in je gleuf (… hmmm, dat klinkt wel een beetje viezig zo op de vroege ochtend! :joy:). Daarnaast, het schroefdraad ie. de Loctite zit niet aan de kop van de schroef maar ver in de link. Dus de link moet denk ik door en door warm worden.

Nou ja, iedereen doet 't natuurlijk op zijn (M/V/X) manier. :innocent:

Ik zou zelf, als het met een bakkie heet water niet goed lukt, stoppen met de schroeven te verklöten en naar de juwelier/horlogemaker rijden. Dan maar een tientje betalen voor de hulp. Overigens een verkeerde schroevendraaier helpt ook niet echt bij thuisgeknutsel.

7 likes

Nee dat was ik niet want

:sweat_smile: ik heb hem wel ook voorbij zien komen hoor

3 likes

:arrow_down:

2 likes

Platbranden dat ding :star_struck:

7 likes

Zo heb ik eens een Speedmaster op het gasfornuis gelegd!
Denk dat @TagEd daar wel blij van kan worden, een Speedmaster die in een fikkie ligt … of een Sub. Fikt vast nog beter! :joy: :sunglasses:

Niet hierop klikken ...

:beers:

3 likes