Dit is zgn. hollow ground curve, ik heb geen idee wat de vertaling naar het Nederlands is (misschien dat @royke74 dat weet?). Deze schroevendraaiers beschadigen de gleuf/kop van de schroef niet waardoor je wat meer kracht kan zetten. Door de vorm van het blad vallen ze goed in de gleuf vd. schroef. Met een platte schroevendraaier is het even oppassen dat je 'm niet ‘doordraait’ omdat die kan wankelen en je daardoor de schroef kapot maakt.
Ik heb overigens wel de 1.2 gebruikt voor het laatste stukkie ‘naar binnen’ bij het vastmaken en een platte 1.3 voor het loshalen. @royke74 had op verzoek de eerste vier links aan beide kanten al voor me losgedraaid, dus ik heb zelf niet zitten klooien met vaste schroefjes.
Hadden we het al gehad over de schoonheid van de stalen band en over het leuke bolle glas van de Matic.
Geen idee. Het is er een van een oud setje (van 8 schroevendraaiers) die ik ooit eens op de Rikketik heb gekocht en die ik al 100 jaar in mijn Foe young hai bakkie heb liggen. Het hollow ground setje is 1.2, 1.4, 1.6 en 1.8. Ik heb net even gekeken, maar de 1.4 past daarvan (bij mijn Matic band) ook gewoon.
Nogmaals ik heb het makkelijk gehad omdat @royke74 mij, voordat hij de band op de post gooide, al even geholpen heeft.
Die ken ik nog niet. Ik heb een 1.4 even langs een schuursteentje gehaald maar een stukje schuurpapier zal ook prima werken. 1.4 is net wat dikker en kun je meer kracht zetten. De 1.2 breekt snel de punt van.
Zo’n soort setje heb ik ook, maar dan 8 stuks. Hier zit ook geen 1.3 bij. Misschien is die platte van mij ook wel gewoon 1.4 … hmmm ik zal straks de schuifmaat er eens even bijpakken.
Dat is een T-fit. Prijzig dingetje
Ik gebruikt altijd gewoon de platte inzetjes. Als je die goed passend maakt zodat ze over de gehele breedte in de gleuf passen ga je de schroeven echt niet beschadigen.
Prima setje.
Die 1.4 gaat gewoon passen volgens mij, is nl. dezelfde als die ik hiervoor op de foto liet zien. Alleen is die van mij rood. Voor de rest hetzelfde zo te zien.
Even wat anders, heb je al een T&T code c.q. een idee wanneer de 1521 MM om de pols kan? Spannend hè!