Squale only, aka de Squale Kroeg 🦈 (Deel 7)

Goeiemiddag heren! :shark: :beers:
Gitzwarte wijzerplaat! Je zou het niet zeggen. Maar ja … blauwe AR, witte achtergrond enzo. :sunglasses:

14 likes

Ik heb de S-cirkel doorbroken en een snackje gehaald :sweat_smile: ik had jeuk voor een integrated bracelet en al een tijdje zin in een ML Aikon (groene venturer) maar met mijn wispelturigheid leek zo’n afschrijfkanon niet gelijk de beste keuze :laughing:
Dit is geen allemansvriend maar ik vond hem funky en doet me denken aan een oude Casio die ik vroeger spontaan van mijn opa kreeg (beide zijn inmiddels lang geleden overleden :sweat_smile:) + een quartz had ik niet meer dus handig

Ik heb overigens wel een vrij onverwachte spontane crush gekregen op een of andere retro Tissot Chrono :thinking: die was wat duur als impulsaankoop en waarschijnlijk ook een grote afschrijver maar wel érg mooi. Die ga ik zo eens opzoeken en op kauwen :innocent:

Edit: deze dus, en dan de rechter (blauw) :ok_hand:

Edit2: ondertussen heb ik gewoon nog netjes een Squale om hoor :stuck_out_tongue_winking_eye:

15 likes

Deze toevallig? Werd er ook spontaan verliefd op en dankzij een leuke korting, toch maar meegenomen.

10 likes

Ah niet die van mij dus. Was te snel met reageren. Haha! Ook gaaf!

3 likes

i-wish-i-didnt-hear-that-but-i-just-heard-that

Scheer je weg! Op naar het Tissot café … :joy:

PS Leuke aanwinst. :star_struck:

giphy

4 likes

Ja toch! Geinig voor weinig :grin:

3 likes

17 cm

Het heeft allemaal met smaak te maken. Zoals ik al schreef, als je iets op het oog hebt ga even ergens passen. @Kleine_gup_in_grote_oceaan heeft bijv ook een polsomtrek van 17cm en loopt met veel plezier met een Matic van 44mm rond.

Ben je niet zo ‘van de grote horloges’, van de dikke duikers tja … dan past de Super vast beter bij jou. Er is er maar een die daar over kan oordelen en dat ben je zelf. Alle adviezen die wij geven heb je hélemaal niks aan, want “wat mooi is” is ontzettend persoonlijk. :sunglasses:

3 likes

Sissot ook weer geregeld. :joy:

4 likes

Onderweg naar de NA! Even de 1521 mee als ondersteuning!

12 likes

Is ook zo zeker!
Even druk met allerlei andere dingen maar de super van QW wil ik “ergens” in januari gaan passen.
Die zit in mijn hoofd. Stoer - chique - rust uitstraling vind ik

4 likes

Leuk ding! Gefeli! En vind deze eigenlijk nog leuker dan een Casio LCD. Die laatste zie je toch wel heel erg vaak. Deze Tissot is wat specialer. Hou ik wel van!

Vind ik ook fraai! Een nieuwe ga je idd wel op afschrijven. Zou ik me niet door laten tegenhouden. Maar met jouw track record… :thinking: :grimacing: :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ja, dat vind ik ook een knappe!

Mist volgens mij toch een beetje de sfeer van de Squale kroeg.
Free Cheers with Beers Image | Download at StockCake

Oh, wat zit eraan te komen? Misschien had je dit al genoemd. Maar kan het af en toe niet meer bijhouden! :sweat_smile:

4 likes

Zeker, met heel veel plezier zelfs! Hij draagt ook meer als een 42, door de kortere lug2lug van 48mm. Daarnaast heb ik wel het voordeel dat ik niet echt een ronde pols heb, waardoor hij mogelijk smaller wordt. Ik heb een plattere pols, die daardoor wat breder wordt.

@Vrieskou, lekkere aanwinst maat! Ik moet mezelf telkens terugfluiten, als ik op het punt sta een zoethoudertje te kopen.:sweat_smile:

3 likes

44mm/17cm

13 likes

Dus Danny, als je pols niet plat is dan fe in de bankschroef en goed aandraaien! :grimacing::sunglasses::rofl:

3 likes

Goedemiddag! Ik ben nieuw hier in de “Squale kroeg”. :grin: :raised_hands:

Vandaag heb ik deze 1521 “Green Ray” overgenomen van @Ipa1968. Gelukkig blijft André zelf ook nog wel lid van het Squale gedeelte met zijn Squale-HFLE.

Ik heb enkele jaren geleden, aan het begin van de hobby, al wel eens een Squale 1553-020 gehad, dat is die hele platte duiker met quartz uurwerk. Maar daarna heb ik altijd al met een schuin oog naar de 1521 gekeken. En nu dus om de pols!

Eerste indruk; erg tof. Heel mooi gemaakt. Ik vind vooral de dial in combinatie met het glaasje erg mooi, geeft een beetje ‘distortion’. Ik denk een domed saffier aan de onderkant? Dat geeft wel een heel mooi effect. En natuurlijk een schitterende case. Wel iets dikker en zwaarder dan verwacht. Maar goed; 50ATMOS. :muscle:

15 likes

Ziet er heel gaaf uit! Welkom in de gezelligste kroeg van het forum en heel veel plezier met deze geweldige NA!

5 likes

Welkom @Petteflet, heel veel plezier met deze fantastische Squale Green Ray!!

6 likes

Lekkere aanwinst hoor!

Komt door de manier van slijpen, het zogenaamde facet slijpen.

Veel draagplezier van de Green Ray!

Ps. Welkom, schuif aan en neem er eentje!

Cheers! :beers:

6 likes

Is er onderhand nog wel genoeg ruimte in de kroeg? Volgens mij moet er binnenkort een uitbreiding komen :joy:

6 likes