Squale only, aka de Squale Kroeg 🦈 (Deel 8)

Goeiemorgen :coffee:
Hier een lekker zonnetje deze ochtend. Krijg ik gelijk zin aan het warmere weer.

15 likes

Ik ga zoveel plezier hebben van deze band… #BabyMatic

Edit: meteen de datum maar goedgezet ook #stopdetijd

17 likes

Hier schijnt nu ook de zon, maar nog niet mijn kant op. :sweat_smile:

15 likes

Heren, Ik ga afsluiten! Ik zie jullie weer over een aantal uurtjes, na mijn ritje naar Limburg!

Toedeloei!

4 likes

Have fun gozer!

1 like

Jouw foto’s overtuigen wat dat betreft wel. Hij is gewoon te dik denk ik. Dus ik laat hem ook schieten.
Blijf hem wel mooi vinden! Tof ook die bevel op de kast. Dat kan (volgens mij) ook alleen bij Grade 5 titanium. :ok_hand:
Trouwens het enige wat ik minder mooi vind is de bezel-inlay. :face_with_monocle: Ik vind persoonlijk een aluminium bezel of een mooie keramische bezel met gevulde markers zoals bij de Seamaster 300m mooier. Beter afleesbaar ook.

3 likes

Voor mij was het meer een persoonlijk “gevoel” maar goed dat gevoel heb ik wel vaker met horloges en die moeten dan ook ineens het veld ruimen. Iets met wispelturig noemen ze dat geloof ik :roll_eyes:

3 likes

11 likes

Ziezo, de vijf al lang in de klok; fijn weekend allemaal!

11 likes

… pfff, wat een fijne Valentijnsdag! :heart:

Gisteren was 't de dertiende en dat heb ik geweten, een koude douche. Letterlijk! Sinds woensdag ervaar ik allerlei gedoe met mijn combiketel. Rare geluiden, storingen (uitval) met foutcodes waaronder F21, een te hoge waterdruk, en A03 wat aangeeft dat de aanvoertemperatuur te hoog is. Alles ‘te hoog’ en dat telkens als de CV aan ging. De druk van 1.6 bar binnen een halve minuut naar 2.3 en de aanvoertemperatuur schoot in een rap tempo naar 98 graden. Het hete water uit de kraan was daarna dan ook alsof er een Cooker was geïnstalleerd. Dus dat was ook niet oké.

Vanmorgen een vriendelijke CV monteur over de vloer, want gisteren was het ûh, druk. De eerste analyse was een tikje verwarrend “ja meneer, er kan van alles stuk zijn. Ik denk de warmtewisselaar of de pomp. Beide zijn trouwens niet op voorraad dus we komen maandag weer terug!” Vanmiddag een tweede monteur, die even een second opinion kwam geven want de bestelde onderdelen zijn een tikje duur. Er zit een servicecontract op de ketel, dus dan letten ze op de kosten. “De warmtewisselaar is oké, de pomp is dood.” Scheelt toch weer. Nou ja, lang verhaal kort … ik heb gelukkig wél warm water maar de CV moet ik maar niet aanzetten want dan gaat de boel meteen weer in storing en dat gaat dan vast weer gebeuren als ik onder de douche sta. Koud weekendje voor de boeg!

Zo dat ben ik even kwijt … :joy:
Fijn weekend mannen!

:beers:

9 likes

Proost Alfredo!

Sorry, geen Squale, maar wel een heel gezellig topic hier!

13 likes

Wat een gedonder zeg… Duurt het nu nog steeds tot maandag ook terwijl die 2e monteur langs is geweest?
Het weer buiten is ook al zo koud, dus succes tot hij gemaakt is :cold_face:

2 likes

Cheers @tompj

2 likes

Ik dacht even dat je een Seiko Astron om had, ik zie nu wel waar de een of de ander de inspiratie vandaan heeft … :joy: :beers:

Klik hier voor de Seiko ...

De SSJ013J1, overigens een fantastisch afgewerkt horloge voor de prijsklasse! Zaratsu et cetera. Interesse in deze fraaie grab & go? Op naar Hilversum: Klik:sunglasses: of Marktplaats als je er €2k voor over hebt.

Yep! De pomp was ook niet op voorraad. Het is niet anders. Ik kan trouwens prima leven met een graadje of 17~18 hoor. Als back-up heb ik een convectorkacheltje uit de berging gehaald, om een beetje bij te ‘stoken’ als het echt koud gaat worden. Ben wel blij dat ik niet zonder warm water het weekend door moet. Koud douchen is niet echt mijn ding. :sunglasses:

4 likes

Ik heb er weer eens een beetje whisky bij gepakt.

9 likes

Gast…

3 likes

O.k., en wat zijn jouw bevindingen? De Matic-kast oogt toch echt wat ‘dikker’. Maar ja, @junior heeft ze natuurlijk eerder al nagemeten… :thinking:

2 likes

Wat nou Gast … :joy:

controlling-laugh-laughing

Astrons zijn toevallig héle fraaie horloges hoor! Ik ben er - serieus - wel fan van. In ‘mijn oude Rolextijd’ verafschuwde ik Seiko, inmiddels weet ik wel beter. Wil ook nog steeds een keer een Grand Seiko met een Spring Drive-uurwerk proberen. :wink:

Klopt! Maar ook hier zie je op de onderste foto dat de bovenkant van de bezel vrijwel gelijk is aan elkaar. En ‘mijn maten’ zijn van de onderkant het achterdeksel tot aan de bovenkant van de bezel. Daar bovenop komt nog 3mm glas bij de Matic. En de lugs zijn verschillend. Dus eigenlijk niet goed vergelijkbaar zoals al eerder geconstateerd. .

Het gaat om het draaggenot en afgaande op mijn eigen ervaringen, en dat heb ik ook al eerder geschreven, dragen beide op mijn ‘vlakke pols’ prima. Ik merk niet direct verschil. :slight_smile:

3 likes

Ja hoor (soms).

2 likes

image

Sterkte :cold_face:

5 likes