Squale only, aka de Squale Kroeg 🦈 (Deel 8)

Ik ben wellicht de enige hier maar ik vind een stalen band op de 1521 zo niet passen……

2 likes

Er zitten twee bandjes bij, dus ik kan het altijd even proberen.

Ben wel benieuwd naar die zwart/oranje ‘Microfiber’ band. Die ga ik sowieso nog proberen, maar eerst even een tijdje met de stalen band. :sunglasses:

Jij bent sowieso niet zo van de stalen banden toch? Het is allemaal smaak natuurlijk.

2 likes

Zo dat extra nachtje slapen heeft me goed gedaan! Ik had m’n oog laten vallen op zo’n nieuwe Marinemaster (een SJE097 om precies te zijn) die kast heeft wel wat weg van een 1521.

Maar toen dacht ik ineens weer aan dat ik ‘gewoon’ een polished 1521 wil :sweat_smile: en dan wellicht toch een zwarte (omdat ik die het mooiste/makkelijkste vind, hoewel ik een blauwe nog steeds niet af zou slaan). Dus dacht ik; ik ga gewoon een collectie zwarte 1521’s opbouwen. Hier heb je op vakantie allemaal tijd voor hè :joy:

Zwarte blasted militaire heb ik al, polished zwarte erbij (zag een mooie militaire bij Q op staal maar wil de stalen band eigenlijk alleen brushed). Dan een zwarte COSC (die mag dan op staal) óf die UCB waar @Sander84 ineens mee op de proppen kwam

Die vind ik echt onverwacht fris en strak :ok_hand: en dan kan ik zelfs nog de SPB253 wisselen voor een 1521 PVD (of die laat ik zitten)

Máár

Toen kwam de 2001 ineens weer in het vizier.
De oranje vind ik ook leuk maar iets té en die bewaar ik voor een Doxa die ik ook nog ooit een koop. De zwarte/crème vind ik niet mooi.

Daar ben ik iets dieper in gedoken en daar heeft vriend @junior hélemaal gelijk in. En hij is leuk te combineren met zwart én oranje (want laten we eerlijk zijn daar koop je een Squale voor :crazy_face:) door die half/half bezel.

Maar ik wel :grin: ook om te voorkomen dat dat net zo gaat als bij die Palombari dat wanneer je er een wil hebben ze nergens meer te vinden zijn of alleen tegen woekerprijzen
Ik ken de 2002 en die was tof en draagbaar (op het randje) maar wel moker groot, dik én zwaar. Deze is 4mm kleiner en ook ongeveer 4mm dunner :joy: dat kan niet anders dan top zijn :ok_hand:

Evenals voor het schrijven van dit soort epistels :sweat_smile: sorry hè

8 likes

Die carbon fiber staat zeker weten! Dat hebben we wel gezien bij @Kleine_gup_in_grote_oceaan
En “normaal zwart” zal em vast ook staan. Eerst nog maar even genieten van het horloge op staal. Vind ik waarschijnlijk zelf het mooiste :grinning:

3 likes

:joy:
Heb je 'm besteld? Haha, lekker bezig man! :beers:

3 likes

Idd allemaal smaak. Maar ik vind een 1521 het mooist op rubber, liefst Tropic.

4 likes

En draagt ook lekker

10 likes

Haha, vind het juist leuk om zo’n hele gedachtengang van een mede-horloge- en Squalegekkie te lezen! :grin: :+1:

Maareh, duseh,

Ja, dat staat idd wel heel erg goed en draagt bijzonder fijn, vind ik. Toch vind ik de nieuwe stalen banden ook erg mooi staan! Ik zou 'm alleen toch (bijna alleen maar) op rubber blijven dragen. Dus om er nou een te kopen om 'm gewoon alleen maar te hebben… Nee, ga ik niet doen.

5 likes

Zwart rubber zit erbij. Oranje en zand tropic volgen nog…

3 likes

Hahah mooi hè, VriesKou heeft een Marinemaster op het oog, bedenkt dan dat ie nog 4 zwarte 1521’s gaat kopen, en bestelt een 2001 Heritage :joy: :ok_hand:

Volgens mij wel :+1:

7 likes

Woohoo! De eerste in de kroeg! Congratulazioni, alvast! :partying_face: :champagne:

En iedereen verder, welterusten! Ik ga slapen! :sleeping:

4 likes

Rubber staat op de 1521 prima!
Ik heb tot vorig jaar niet anders gedragen, met plezier. Toch was het ontbreken van een mooie passende stalen band voor mij de reden om even afscheid van Squale te nemen en iets met staal te kopen (Astron). Ik ben overigens ook direct weer terug gekomen (met een Matic) toen vorig jaar de nieuwe banden op de markt kwamen! :sunglasses:

Deze Squale ‘racing tropic’ vind ik overigens 't fraaist. Ook in oranje.
Maar jeetje, wat zijn die dingen duur geworden … :see_no_evil:

… jaartje eerder. :wink:

Gaaf! :partying_face:
Wanneer om de pols?

13 likes

Cool! Ben benieuwd! Moet nog uit Italië komen zeker?

1 like

Het is wel voltooid verleden tijd hoor, ik heb deze niet meer. Wel al 3x keer gehad. Ze komen gewoon bij Squale vandaan … maar, in 20mm uitverkocht!

Je zou het nog bij Andreas (LocatTime) kunnen proberen, die heeft ze ook. Maar ook daar is de Tropic Orange Rally in 20mm ‘Out of stock’

… hey, waar is je bericht gebleven? :joy:

giphy

5 likes

Dan doe je Royke wat tekort :stuck_out_tongue_winking_eye:

Weekje ofzo denk ik, zelf nog paar dagen op vakantie en

3 likes

Kwam er zelf al achter dat ze van Squale zelf kwamen en uitverkocht waren :joy: toch bedankt @junior :+1:

1 like

Welterusten

14 likes

@VriesKou, zie je jezelf over een weekje al zitten … met je 2001? :sunglasses:

“This is more than just a watch. It is a testiment to those who seek the thrill of the deep and the courage to explore beyond the horizon.”

Wow, de stalen band staat ook deze blasted goed zeg …
Top! :star_struck:

Welterusten, ik ga ook zo te bedde. :sleeping:

jippie

6 likes

Morning!

17 likes

Goeiemorgen kroeg :coffee:

19 likes