Squale only, aka de Squale Kroeg 🦈 (Deel 8)

Dat was een 1521LE2018 van Horus Watches. Ik gok dat ze ook gewoon wat polished kasten hebben gebruikt, dat zie je bij veel 1521 LE’s.

De referentie op de site bij die Italiaan klopt niet. De prijs ook niet maar het is net wat de gek ervoor geeft :joy:

Jawel, al een tijdje rustig hier. Ben niet meer met horloges bezig, lurk hier en daar nog wel mee :v:

5 likes

3 likes

Dat is ook zo, zeker in die tijd en nog wat langer terug.
Ze pakten gewoon wat er nog lag aan onderdelen. :wink:

Als iemand bereid is om de (vermoedelijk flinke!) voorinvestering en het risico voor zijn rekening te nemen lijkt het me best wel een haalbare kaart. Gnomon brengt om de andere dag een limited op de markt, althans daar lijkt het soms op … :wink:

2 likes

Naar wat we begrepen hebben is Squale niet meer zo happig op limited editions en qua budget/HFLE regelementen was de 1521 geen optie dus gingen we voor de 1545. Het zou wel tof zijn geweest, de 1521 is toch wel de Squale :grimacing:

5 likes

Om een

te doen, moet er wel enige zekerheid zijn dat alles wordt afgenomen.

2 likes

Oeh, dat klinkt wel goed! :grin:

Kan Q-watches daar niet iets in betekenen? :face_holding_back_tears: :raised_hands: Die hebben zelf nog nooit een limited uitgebracht denk ik?.. Ja, stom van me. De HFLE natuurlijk. :saluting_face:

Sowieso! Het lijkt me wel een leuk idee. Alleen… je moet natuurlijk ook met een super tof ontwerp komen. :thinking: Er zijn natuurlijk al zo veel limiteds, ook met kleine variaties.
Oké, het liefst iets met een blauwe dial! En blauwe bund-bezel. Dat laatste is niet eerder gedaan denk ik? :grimacing:

That’s the spirit! :grin: :beers:

Limited dan maar een beetje limited houden?.. 20 stuks haalbaar in deze kroeg? :laughing:

3 likes

Ik denk niet dat dit gaat gebeuren en iemand dit gaat doen.

2 likes

#ThrowBackFriday, 2020 toen ik net begon met de horlogehobby. :sunglasses:

Dit horloge had ik nooit weg moeten doen. :face_holding_back_tears:

15 likes

Ik schreef er niet voor niets bij “en het risco” … :sunglasses:

Ik denk dat je gelijk hebt!
Hoewel AWCo wel al eerder limiteds heeft uitgebracht. Dus het is niet zo dat het helemaal denkbeeldig is.

Wat we ook kunnen doen is allemaal een 1521 kopen en dan aan ‘onze klusser’ Mick cq. @Archer vragen of hij ze even sloopt en er iets leuks van maakt voor een paar euro! Nieuw inlegje, beetje brushen (ik doe de bandsluitingen wel) enzo. Ik zorg ook wel voor een nummer op het achterdeksel, heb nog wel ergens een kraspen liggen. Dan maken we er gewoon een echte ‘kroegcolab’ van. Is dat een idee?

Ik breng zo’n Classic in … :partying_face:

Ow, een 1553! Lekker. :star_struck:

9 likes

Ga je hem ooit proberen terug te kopen?

2 likes

Oh, dat is best recent. God, man, ik ben al sinds de mid-nineties in de ban van deze vreselijke hobby! :weary: :grin:

Die zijn leuk, idd!

2 likes

Ai, toen spaarde ik alleen nog maar Flippo’s. :laughing: :joy:

Ja misschien, als hij ooit weer voorbij komt voor een goede prijs. Een goede quartz in de collectie is nooit verkeerd. Het is jammer dat Squale helemaal geen quartz-horloges meer heeft. :thinking: Ik heb het nog weleens gevraagd, ik denk rond 2021 en op dat moment waren ze wel bezig met enkele of één quartz model, uit NOS-parts was toen het idee. Maar het lijkt erop dat het nooit is doorgezet.

Edit: Ik heb het bericht gevonden! :slight_smile:

Februari 2021: “(…) We are about to launch a quartz collection, based on NOS (new old stock) watches.”

4 likes

:grin:

Oh, dat verhaal ken ik helemaal niet. :thinking: Ken alleen dat verhaal van een partij NOS-spul dat ooit is op gekocht door, ik dacht, AWCo(?).

4 likes

Goede morgen all,

Als ik het zo lees is er wel animo voor een kleine limited Edition van de 1521…
Ik zie dat ook wel zitten, en om te beginnen graag weer met Squale op de zijkant van de kast en het limited edition nummer boven de lugs zoals ik wel vaker gezien heb als serienummer.
Verder een dikke Lume, ook op de Bezel.
Mn Grimoldi begint al te shinen als ik overdag in huis van het raam naar binnen loop., daar blijf je naar kijken… verder heb ik nog wel meer ideeën wb design,

4 likes

Ik geloof dat Squale met limiteren sowieso niet onder de 50 oplages uit wilde komen en dat het met wijzerplaten nog lastiger was om kleine oplages te maken. Maar stuur ze een mailtje zou ik zeggen :grin: :ok_hand:t2:

3 likes

Kan uiteraard allemaal maar de ervaring leert dat op een Horlogeforum zoals deze dat niet gaat werken. Alle neuzen dezelfde kant op is geen haalbare kaart. De één wil een oranje wijzer. De ander een text op de kast, de ander wil weer iets anders. Zoiets werkt enkel met een klein groepje , dan is het al lastig de neuzen dezelfde kant op te krijgen. Dus wij kunnen in deze vorm daar niets in betekenen :sweat_smile:

12 likes

Mogguh mede :shark:-ers :sunglasses:

20 likes

Ook goede morgen, het wordt een mooie dag! Geniet ervan!

8 likes

9 likes

Wat zit daar in? :innocent::sunglasses:

2 likes