Squale only, aka de Squale Kroeg 🦈 (Deel 8)

#MeToo

Ik kijk het ook even aan en als het gaat storen laat ik ook deze even wat netter afregelen. Gewoon omdat het kan. :wink:

3 likes

Kan @royke74 daar zijn licht over laten schijnen? :face_with_monocle: Kan het alsnog Elabore-grade zijn, ook zonder de perlage afwerking? Dus wellicht wel gereguleerd als een “Elabore” in 3-posities. Jullie zien de uurwerken misschien vaker. :ok_hand:

Ik wil ook niet teveel een nerd zijn hoor. :joy:

13 likes

Volgens mij heeft een ETA-2824 25 jewels en een SW200 26. Dus het is geen ETA links.

Edit; hoort een elaboré perlage te hebben? Er zit ook nog een premium/top boven hè en dán COSC.

5 likes

Geen zorgen. Je bevindt je hier in prima gezelschap … :sunglasses:

De een kijkt iedere dag naar de afwijking van zijn uurwerk, de ander maakt zich druk over het aantal juwelen of de perlage afwerking. En over dat laatste ga ik me nu even inlezen. :innocent:

baby_minion

3 likes

Goedemorgen Squale vrienden,

16 likes

En goedemorgen allemaal, even bedenken welke het gaat worden vanochtend.

12 likes

Heb ik toch gewoon weer wat geleerd vandaag!
Hoe leuk is dat … :innocent:

Dat de(ze) afwerking ertoe doet, anders dan alleen ‘mooi zijn’, had ik me nooit zo gerealiseerd. Interessant leesvoer. #nerdstuff

Stuur anders even een Tikkie voor de 1553, dan hoef je dit soort lastige overwegingen niet meer te maken. Geeft rust! :sunglasses:

5 likes

Goedendag allen!

Voor mij is weekend Squale tijd. Genieten van het voorjaarszonnetje en de 1521…

14 likes

Goeiemorgen kroeg het is al lekker gezellig hier :coffee:

14 likes

Deze zien we te weinig

1 like

Volgens mij kunnen die “grades” allen nog in verschillende afwerkingsniveau’s afgeleverd, die worden aangeduid met D1 tot D4.

Zie hier:

“Aside from accuracy, each movement is ranked by four levels of finishing ranked from D1 to D4. The D1 and D2 standard finishes are quite industrial with sandblasted surfaces and brushed winding rotors, while the refined D3 and D4 finishes include Côtes de Genève, brushed wheels, and perlage base plates. D4 is the only grade which includes blued screws. Finally, there is a Tailor Made grade for brands to customise things such as winding rotors being skeletonised, PVD-coated, or other bespoke modifications.”

5 likes

Aha dat is duidelijke informatie! En verklaart ook veel. :ok_hand:

Fijn te horen. :smile: Ik vind dat soort details altijd wel leuk. Maar het is natuurlijk wel een beetje nerdy. :nerd_face:
En zolang Squale niet met een model komt met zichtbodem is het ook allemaal niet heel belangrijk natuurlijk.

3 likes

Moggê kroeg :yawning_face:

17 likes

Hehe mocht die ooit vertrekken ben je de eerste die het hoort. Heb hem even een poetsbeurtje gegeven en hij straalt weer lekker.

P.s. het is dus de 1553 geworden :sunglasses:

13 likes

Ho vrienden, Assie is de hond uitlaten. Mag eigenlijk niet voor 16.00 de kroeg in. Maar nu wel even stiekem, en zie wat ik om de pols heb een Atmos GMT :wink:. Even heel stiekem, 1 Ginnetje met veel ijs, zal Assie voorlopig geen kus geven, krijg ik op mijn donder :grin:

fijn weekend iedereen en geniet van het :sunny:

15 likes

Aha! En ook ik vandaag weer wat bijgeleerd…:+1:

Present! :metal::nerd_face:

4 likes

8 likes

Looney bin. :crazy_face: Ik mocht even naar buiten…

16 likes

Zo die summit band staat de Ferrovia ook goed zeg! :ok_hand:

1 like

Ja vind ik ook een geslaagde combi :+1:t2: De zandkleurige wolbrook vind ik niet zo dus die gaat in de etalage.

1 like