Zo dat was een nuttige ‘einde ochtend’ besteding …
Tijd voor een verlate lunch en dan een stukje huishouden. Ook leuk.
Hoi vrienden, misschien een domme vraag maar ik wil ook mijn matic meenemen in de vakantie. Nu heb ik daar ook een jacuzzi, zou die matic de warmte kunnen hebben?
Stook je hem op tot boven de 90 graden?
Ik gok dat ook dat, de Matic langer volhoudt dan Ferry

Hoi vrienden, misschien een domme vraag maar ik wil ook mijn matic meenemen in de vakantie. Nu heb ik daar ook een jacuzzi, zou die matic de warmte kunnen hebben?
Ik ben te visueel ingesteld voor dit soort vragen!
Loop ik de rest van de dag weer rond met het beeld van Ferry in een jacuzzi … maar goed, ik zou me er niet al te druk om maken. Al helemaal niet met een Matic.
Als je maar voorzichtig bent!

Als je maar voorzichtig bent!
Dat wordt nog erger, ben een kneus he. Dus wel zwembandjes om in de jacuzzi, ben in staat om erin te verzuipen

Voor zover ik weet is warmte vooral problematisch in verband met waterdichtheid (rondom uitzetten van de zuurstof en daarmee de binnen/buitendruk wat voor zuiging kan zorgen) maar denk dat je daar met een modern duikhorloge met 60 atmos wel mee weg komt in een bubbelbad.
en daarnaast kan warme zorgen voor het losweken voor de lijm op de ankerstenen maar dat laatste volgens mij alleen voor veel oudere horloges waar dat lijmen met ouderwets organisch spul gebeurde…
Ben zeker geen expert op dit gebied dus kan je niet met zekerheid zeggen dat het geen kwaad kan.

modern duikhorloge met 60 atmos wel mee weg komt in een bubbelbad
Hoe warm is een jacuzzi? 37/38 graden misschien 40? Dat is toch niet eens ‘warm’ te noemen, in elk geval zou dat geen enkel probleem moeten zijn lijkt me
Maar goed ik ben ook

geen expert op dit gebied
@fredpanarai1 , als je 'm nou gewoon boven water houdt, zoals deze meneer.
Maar dit is natuurlijk echt een vraag voor een horlogemaker. Je staat soms toch versteld van wat je als horlogegekkie denkt dat je gewoon zou moeten kunnen doen met een horloge en waar een horlogemaker echt van gruwelt. Ik zwom in de jaren '80 met m’n plastic Swatch horloges. En heel vaak gaat dat goed. Totdat het een keer niet goed gaat. Lijkt me dat jij wel 'n horlogemaker kent, die je dit even kunt vragen, toch? Weet niet hoe oud het horloge is, trouwens? Maar ik laat tegenwoordig een horloge waarmee ik zwem jaarlijks testen op WR. Dat kan dus ook bij de horlogemaker.

als je 'm nou gewoon boven water houdt, zoals deze meneer.
![]()
Komt die jacuzzi ook inclusief zulke dames? Dan MOET je denk ik de handjes boven water houden @fredpanarai1

als je 'm nou gewoon boven water houdt
Wablief?
Mag hopen dat het over het horloge gaat
Ik zou het anders overigens ook best knap vinden btw…

Dan MOET je denk ik de handjes boven water houden
@fredpanarai1
nope, die trek ik dan gewoon de jacuzzi in. Stuur Assie dan wel even voor een boodschap
Aha… dan zal ik me op dat moment niet drukmaken over het horloge. Eerder over andere dingen.
Gekkigheid, zo’n squale zou een warm badje wel aan moeten kunnen hoor!