Squale only, aka de Squale Kroeg 🦈 (Deel 9)

Leuk!! :partying_face:

3 likes

Ciao squalisti! Iemand ervaring met deze beauty?

Super Squale 38mm. Waar in Nederland kan ik het beste Squale bewonderen? Grazzi alvast.

14 likes

16 likes

Wel met de oude dial (verder hetzelfde), wat wil je weten? :sweat_smile:

Bij onze mannen van Q-Watches (@royke74) natuurlijk! Of als het noordelijker moet SeriousWatches. Weet alleen niet of een van beide hem heeft liggen :wink:

3 likes

Top thanks! Ga ik daar even neuzen. Wat is tweedehands een beetje een goede prijs voor zo’n 38mm super squale? En zou je zeggen dat prijs/kwaliteit hoog ligt bij Squale? Ik draag nu een Tudor BB36, zou je zeggen dat de kwaliteit ongeveer gelijk ligt? Grazzi alvast.

2 likes

Heb zelf nooit een Tudor gehad. Maar wel een paar keer bekeken en gepast. Kwaliteit van dit merk is natuurlijk heel goed. Maar ja, wel bijna drie keer zo duur. Desalniettemin is de prijs-/kwaliteitsverhouding van Squale -ik heb er inmiddels best wel 'n aantal gehad- gewoon heel dik in orde. Squale is niet voor niets een echt liefhebbersmerk.

6 likes

Oke top man thanks! Ik heb zelf nog nooit een Squale in het echt gezien, maar ik hoor alleen maar lovende kritieken. Ga me er eens verder in verdiepen :clap:

3 likes

N mooi Kwartet! :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Zou rekenen op een €850 ongeveer. Is een wat minder verkocht model dus 2ehands aanbod is vanzelfsprekend ook beperkter.

Dat is een gewetensvraag :wink: over het algemeen wel, ik vind de listprijzen tegenwoordig aan de hoge kant, maar met wat korting of 2ehands zijn de prijzen goed.

Ik wel een paar :sweat_smile:

Mwoah, ligt er echt aan wát je met elkaar vergelijkt :wink:

Als je het over de ‘oude’ smiley hebt, dan is dat volgens mij wel zo’n beetje de meest basic (no disrespect) Tudor die je kunt krijgen. Kastafwerking is niet heel spannend en het ETA-2824 uurwerkje zit ook in de Squales (als SW200). Bracelet is echt wel beter/verfijnder dan die op een 1545 (van ca. €500 totaal of €100 voor de bracelet :wink: ) Maar als je puur naar de kast kijkt vind ik een 1521 cosc (of marine militaire bijv, iig een geborstelde) een stuk interessanter :man_shrugging: als je dan de prijs mee laat spelen (2ehands) >€2k voor de Tudor (vaak afgekloven) vs ca. €1250 voor de Squale (nieuw/zgan) dan zeg jij maar wat de beste prijs/kwaliteit is. Bij Tudor betaal je gewoon ook meer voor de merknaam (en dat is waard wat jij het waard vindt).

Als je puur naar kwaliteit kijkt, en je vergelijkt zo’n Super Squale met bijv. een BB54 (ook gehad) dan komt dat m.i. (natuurlijk) niet in de buurt. Maar wat ome Ed al zegt; is ook wel 3,5/4x zo duur :sweat_smile:

4 likes

Avond mannen

17 likes

Net aangekomen en avond gegeten!

Thanks, maat!

Hahaha, lekker pik. Mijn eerste liefde! :smiling_face_with_three_hearts:

Fijne avond (hier is het nu 21:21)!

16 likes

Komt er dit jaar een nieuwe HFLE horloge? Is hier meer over bekend?

3 likes

In ieder geval geen Squale :wink: (voor zover ik weet, of de mannen zijn weer heel sneaky geweest) Er is nog geen concreet voorstel gedaan (er loopt volgens mij wel het een en ander) dus vooralsnog niet.

Die moest ik een keer proberen :crazy_face:

2 likes

Nee, klopt. En, nee geen sneaky plannen, verder. :wink:

O.k., dat weet ik verder niet. Maar, ben benieuwd.

2 likes

Kijk, thanks voor je inzichten! Inderdaad ik heb de oude BB36 smiley dial. Deze heb ik destijds nieuw gekocht met een goeie korting. Zal ik nooit verkopen omdat dit mijn eerste “echte” horloge is en ik denk dat dit echt een future classic gaat zijn (+ kan echt altijd gedragen worden welke situatie ook). Thanks ik ga even verder het Squale rabbit hole in :facepunch:t3::grin:.

4 likes

Moge mannen,

14 likes

Mogguh, 6 uur hier. :sweat_smile:

:rofl::rofl:

Niet eens meegekregen joh, ik zal de HFLE sectie eens uitspitten, later.

Ik ga een bakje koffie halen, spreek jlie later weer.

19 likes

Al een paar dagen de Squale niet om gehad dus deze moest echt even wat pols tijd krijgen vanmiddag. De andere zomer combo er maar gelijk op gegooid!

21 likes

Nice! Wel oppassen met de lumepips he

2 likes

Heerlijk vertoeven hier in Porto :beer:

20 likes