Volgens mij is hij altijd mooi, die dial
Have fun!
Ziet er goed uit, daar!
Of met, opeens en ongevraagd, een nieuw metalen accessoire tussen je ribben.
Zeg maareh, ga jij nog even 'n mooi tropisch plaatje posten, hier?
Zal ik later op de dag even doen. Net ontbeten en nu klaarmaken om te zonnen.
Rustig aan. Je hebt vakantie!
Ah mooi man de Ocarat😍
Mocht je die ooit weg willen doen let me know👍
Die kans is heel erg klein maar je weet nooit,
Balen gup, windt ie wel?
Van wie, waar? Toch niet van Squale zelf? Mijne zijn allemaal van daarna, heb dit nog nooit gedaan en al 2x uitstekend geholpen
Zo ist, wordt wel weer opgelost dus laat het geen invloed hebben op je vakantie
Voordeel (in mijn geval) is wel dat je hem dan ook 2/3 maanden niet kan verkopen mijn laatste (2001) ging wel een stukje sneller hoor!
Edit; 5 weken en 2 dagen
Hij windt wel op met dezelfde weerstand als normaal. Maar loopt niet.
Jawel, onder de knop service en dan warranty. Daar staat het uitgebreid vermeld.
Bijzonder, heb ik niet gedaan hoor en ze hebben de 2001 gewoon keurig gerepareerd. Heb zo’n contactding op de website ingevuld en kreeg een mailtje terug met stuur maar op en een formulier wat ik erbij in moest vullen en een kopie/scan van de garantiepas of de ‘juwelier’ moet dat hebben gedaan? Zal serienummer daar zo eens invoeren.
Komt wel goed! Ik zal ze ook even mailen voor een reperatie/omruil verzoek.
Zou het misschien kunnen dat de stift in de “hack” positie blijft staan? Je kjnt proberen om even een paar keer de kroon in-te-duwen/uit-te-trekken.
Erg vreemd dat een nieuw uurwerk plotseling niet meer loopt.
(Een losse rotor of een los schroefje zou je meestal wel merken.)
Ben niet zo technisch onderlegd qua horloges, maar als leek zou ik dan vragen: maar kun je hem dan nog wel dichtschroeven?
Dat kan ik namelijk wel gewoon.
In de kroon/stift zit een mechanisme dat er voor zorgt dat je de kroon kunt dicht schroeven, zonder dat de stift nog verder in het uurwerk gedrukt wordt dan wenselijk is. Dat gebeurt met e.o.a. veermechanisme. De veerdruk moet wel zodanig zijn dat hij uit de hackstand gaat. (En hetzelfde geld voor het hackmechanisme zelf.)
Kun je de datum nog verzetten? Want als dat nog wel kan, ligt het niet aan de kroon/stift.