Squale only 🦈 (Deel 2)

Hey, wat gaaf zeg! Ja, had volgens mij wel 'ns van zoiets gehoord. Maar nog nooit gezocht of geprobeerd. Hoe heet die app?

1 like


Dit is dan een meting van de nieuwe Pelagos39 :blush:
Je kan dan lijsten en verschillende posities van de metingen bewaren . Gewoon leuk speelgoed voor ons horloge-gekkies :stuck_out_tongue_closed_eyes: deze app is er voor nu alleen nog voor Android telefoons.

1 like

Cool! Meteen geïnstalleerd en mijn full lume 1521je loopt gewoon +3 spd! Niet slecht!

1 like

Je kan de lijn ook verslepen naar het midden. Dan heb je iets aan de lijnen zegmaa

1 like

Ja leuk om te doen toch .
Ook mijn oude SKX die niet meer gedragen wordt eens gemeten :pensive: Oei die mag wel wat onderhoud.
:joy::stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 like

Ik wil geen sfeerspons zijn maar er is een apart topic waar dit soort apps worden besproken: Klik.

Er staan halverwege dat topic linkjes naar nog meer apptopics. Ik zou zeggen, onder het stof vandaan en daar de ‘Watch Accuracy Meter’ pluggen! Er zijn vast meer mensen die zo’n luisterdingetje leuk vinden. Helaas niet in de Apple App Store verkrijgbaar, dus ik haak af … :wink:

Zonder app heb ik overigens geconcludeerd dat mijnes op minus 3 sec/dag zit. Dat vind ik best wel jammer! Had liever plus gehad, maar goed het is keurig binnen de Elaboré normen van de SW 200-1:

Oh enne, even een #polscontrole op deze mistige vrijdag:

Fijn weekend alvast!
:shark:

9 likes

moet t wel heel stil zijn denk

2 likes

Hoe oud is jouw squale en hoe is recent onderhoud?
Als hij al paar jaar oud is en nog geen onderhoud heeft gehad zou kunnen dat hij dus -3 sec/dag loopt. Echter binnen de aangegeven normen wil dat nog niet zeggen dat hij dus onderhoud nodig heeft

Hij heeft 'm een maand geleden ofzo nieuw gekocht, volgens mij. Maar -3 is helemaal prima, natuurlijk.

2 likes

… ûh, drie weken. :wink:

2 likes

Dat bedoel ik, binnen de normen dus niet bewezen onderhoud nodig. Ook wel eens vernomen dat begintijd van dragen in de loop der tijd de waardes nog verbeteren

1 like

De goedkope uurwerkjes (7s26 en sommige myotas)
lopen soms in begin -10 tot +10 sec en vaak 10 jaar later halen ze deze waardes nog steeds

Nee valt mee . Bij de meting van de Pelagos39 stond ook gewoon de tv aan . Je ziet dan wel extra spikkels , wat ruis zeg maar .

3 likes

werkt dat ook bij een qwartz

1 like

:arrow_down:

… en we gaan weer plaatjes kijken!
Iemand. :thinking:

1 like


Oude foto. Draag de mijne bijna niet

5 likes

Mijn 1521 is nog geen 9 maanden oud en loopt +30 sec/dag. Minus 3 is zo slecht nog niet :grin:

1 like

Zit je nog binnen de garantie.
Met +30s/dag zou ik toch even terug gaan. Is ruim buiten de norm! Moet gemiddeld +/- 7 zijn, met een enkele uitschieter naar 20s/dag aldus het overzichtje van Sellita zelf.

1 like

zeker niet slecht. Ik heb een B01 gehad en liep te pas en onpas zomaar 40 sec per dag achter

Ja weer een plaatje, en weer op een ander bandje :stuck_out_tongue_closed_eyes::joy::rofl:


Heerlijk in de zon .

8 likes