Horloge apps?

Dag mensen,

Ik heb even gezocht op het forum maar kon er nog niks over vinden. Ik ben benieuwd of jullie ook apps gebruiken die horloge gerelateerd zijn. Ik gebruik Chrono24 en HODINKEE, maar ken eigenlijk verder geen apps die zich uitsluitend of grotendeels met horloges bezig houden. Hebben jullie suggesties?

Watchuseek via Tapatalk, verder niet.

1 like

WatchVille :+1:

6 likes

Oh ja, via Tapatalk gebruik ik ook Watchuseek.

Daff moon voor de correcte maanstand :+1:

2 likes

Die kende ik nog niet
Gebruik kalender 365.nl daarvoor

1 like

Als je een iPhone/Pad hebt, kan je daarvoor Sundial aanbevelen. Incl. een widget met allemaal leuke info zoals opkomst/ondergang etc.

Verder heb ik wat fabrikanten apps van o.a. Omega en van Tudor. En ook nog Chrono24, Watchville en om mijn horloge gelijk te zetten AtomicClock, ik heb ook een tijdje Watch Tracker gebruikt om de afwijking bij te houden.

Nou ja, van alles en nog wat dus. :wink:

3 likes

Ik gebruik de app DiscourseHub voor dit prachtige forum. Scheelt af en toe ergernis op de iPhone als ik weer een linkje klik buiten het forum (dan logt de browser je automagisch ongewenst uit). Dan klik ik bovenin op “gereed” en dan logt de app daarna weer voor me in.

3 likes

Ben door mijn likes heen (jaja, zondag!) 
 maar Discourse Hub kende ik nog niet. Is weliswaar niet echt een ‘horloge app’ maar wĂ©l een goeie tip. Die ga ik eens even installeren! Thanks.

Voor jou een: Like! :heart:

EDIT: Ziet er handig uit! Een soort Tapatalk voor Discourse fora.

2 likes

Dusss


Maar kijk eens naar de Daff Moon app. Er staat echt veel info in. Ook over zonsopkomst en zonsondergang. En ook over de overige planeten in ons zonnestelsel.

Is er niet voor iOS.

En aangezien ik mijn naam niet wil veranderen in ‘bugs’ switch ik niet naar Android, 
 :rofl: :joy: geintje man, kom op nou!

3 likes

No problem man :joy:

Gebruik clock sync voor de atoomtijd.

Deze app gebruik ik om de nauwkeurigheid van mijn horloges te meten.

https://play.google.com/store/apps/details?id=toolwatch.toolwatch&hl=nl

1 like

Kan dit niet veranderd worden of is dat al vaak aangekaart? Ik irriteer me er best wel aan, al leer je ermee omgaan op de telefoon.

Je kan de pagina refreshen, dan logt hij ook automatisch weer in.

1 like

Ah top dat refreshen kende ik nog niet!

1 like

Yep. Kijk maar even in de FAQ sectie.

@Jasper, heb ik ook gebruikt. Werkt prima. Wel jammer dat je er geen historie in op kan slaan. Vandaar dat ik ben overgestapt naar ‘watch tracker’, maar die is er alleen voor iOS zag ik net.

2 likes

Die kende ik dan weer niet, ik zal er naar kijken! Het is inderdaad niet zo handig dat je op ‘Toolwatch’ de geschiedenis niet kan bekijken


Had redelijk veel horloge gerelateerde apps, van merken catalogi, magazines, boeken en timing.
Heb alles er af gegooid op Chrono24, Watchville en een app voor mijn Casio na.

Hier nog enkele topics; wie weet zit er iets tussen.

1 like