Squale only 🦈 (Deel 2)

Goeiemorgen! :shark: :grin:

12 likes

Ik kan er niet veel informatie over vinden maar volgens mij zijn er maar weinig van deze uitvoering en is hij uitgebracht door Gnomon watches

1 like

Bedankt

1 like

Kwam dit tegen, op WUS.

"Recently we had dropped by Squale Headquarters in Milan (Italy), and Lugano (Switzerland) to catch
up with them and we have found the remaining orange dials that are in new old stock condition since
its release in the early 2000s. We are not going to miss this opportunity. Therefore, we manage to
get the remaining dials cased in the newest 50 Atmos case, fitted with ETA 2824-2 Swiss automatic
movement, and brought them all back to Gnomon watches.

"The last 10 pieces of this Squale 50 ATMOS Orange Ref. 1521 is a must-have for vintage dive watch
fans. Well, I guess it is the only chance for you to own one since we brought back the remaining
10.

2 likes

Ik had 'm op een oranje Zuludiver in de zomer, was die van @n_visser. Gaandeweg tot de conclusie gekomen dat ik ietsmet opgelegde indices wil. Die is er inmiddels, mogelijk neem ik deze tzt nog een keer.

7 likes

Dit had ik ook gelezen, maar van welk vorig model squale komen deze oranje wijzerplaten dan?

Ik lees dat het gaat om exemplaren die begin van deze eeuw zijn gemaakt.

Zo lees ik het ook. Dan zullen er wel meer soortgelijke rondzwerven van de eerste persing.

Oef, die is ook wel lekker op een mesh!

1 like

Erg mooi! Gefeliciteerd :grin: :ok_hand:

1 like

Na aardig lang wachten eindelijk m’n nieuwe straps van Barton binnen. Vond een oranje en zwarte rubberen strap beiden echt een must voor op de 1521. Daarnaast was ik op zoek naar een grijze sailcloth, die bevalt erg goed!

12 likes

:ok_hand:

1 like

Ben er nog niet over uit of er echt 1 weg moet, ze zijn wel erg gaaf en toch behoorlijk verschillend…

16 likes

Bij twijfel zou ik er niet één weg doen, dat kan later dan eventueel nog een keer.

1 like

Misschien een andere strap op die groene gooien. Is nu wel erg groen :grimacing:

2 likes

Allebei houden als je het mij vraagt en wat @Koppie zegt een andere band voor de groene. Echte waterproof sailcloth bijvoorbeeld

3 likes

De oranje heb ik ook. Heerlijke band en staat ook heel goed!

1 like

Ja, ik zou ze lekker allebei houden. Ze liggen toch niet in de weg ofzo? En, idd, allebei eigen karakter.

3 likes

Maar even strand pakken in Harlingen met de Squale. Thuis is het te warm :sunglasses:

11 likes

Als ik zou moeten kiezen zou ik de Onda houden. Dat gezegd sluit ik me helemaal aan bij @Elmo @TagEd en @Proenski, zou ze lekker beiden houden :grin:

3 likes