Na het luisteren van de mannen van de tijd podcast over squale met de 3 squalisti van hier, werd ik super enthousiast. Door het verhaal en de uitleg over de modellen en afwerkings levels had ik het idee er moet een 1521 komen.https://www.q-watches.com/artikel/squale-1521-blue-ray-bracelet-nl Hierop de squale website bezocht en alle modellen eens digitaal begluurt. zonder de prijzen of specificaties in te zien. Kwam ik er al gauw achter dat voor mij op basis van het digitaal bekijken van de modellen de 1521 toch niet zo veel deed esthetisch gezien. welke voor mij er het meeste uitsprong was de 1545 met grijze plaat en bezel op stalen band https://www.q-watches.com/data/ab/artikelen/artikel-zoom/squale_1545_gray_bracelet_(1).png en de super squale met zwarte plaat stalen vezel op de bor band. https://www.q-watches.com/data/ab/artikelen/artikel-zoom/super_squale_sunray_black_bracelet_(3).png
Nu ik niet zomaar even op de fiets kan stappen om beide modellen te testen of wellicht toch een 1521 irl te zien of het mij dan nog niets doet, de vraag aan jullie. Kunnen jullie mij nog van gedachte laten veranderen door wat squale fotogeweld.
Hoeveel foto’s wil je hebben!?
Mag er 5 uploaden per post, geloof ik.
Ik zeg doe de 1545 grijze plaat! Maar he dat is mijn menig he. Ik heb zelf de 1521 nog niet om de pols gehad, uiteraard wel naar gekeken.
Leuk, wees welkom in de Squale Kroeg!
Daar komt elke dag zat leuks voorbij…
Tja zelf groot fan van de 1521 vooral door de vorm en zeker ook de pasvorm hoe dit horloge om je pols valt.
Ps. Er staat btw een Squale in het blauwe gedeelte. Misschien iets voor je?
(Voor de duidelijkheid, ik heb hier geen aandeel aan puur een heads-up)
Leuke Squale’s zat hoor
Als het je enige wordt zou ik toch voor de 1521 (en die blue ray is een leuke) gaan, maar als jij die minder mooi vind dan een 1545 of Super dan pak je lekker een van die andere 2, jij moet hem dragen (en betalen)
Sinds ik hem kreeg op 9 juni jl. is deze 1545 niet meer van de pols geweest en blijven m’n Omega’s en Rolex etc. in de kluis.
@Tijdspraak, ik heb er 3! Ben op alle drie dol, maar sinds ik de 1545 hfle heb, dat dezelfde basis als de grijze 1545 heeft,
heb ik slechts enkele uren mijn Squale Matic gedragen.
Mijn 1545 GMT ligt bij de horlogemaker.
Das ook al een poos of niet voor een bezeltje vervangen.
Krijgt een apk-tje!
Is bij mij ook om gebleven sinds die dag . Draagt erg fijn en ik vind hem wat rustiger dan de originele varianten.
OT; de Super Squale zal uit dit rijtje mijn voorkeur hebben op nauwe voet gevolgd door de 1521.
Voor mij is het ook de 1521 geworden. Ik zocht een goede vakantiebeuker en daar is die zeker geschikt voor. Ik vind zelf de 1521 het meest iconisch en echt Squale. De 1545 is misschien wat generieker en meer een allemansvriendje. Maar zeker ook een heel fraai horloge hoor!
Leuk om te horen dat je genoten hebt van de podcast! Wij hebben het ook erg naar onze zin gehad, bij de Mannen van de Tijd!
M.b.t. de 1521, ja die Von Buren case, hè. Zeer onderscheidend, iconisch zelfs en bijzonder comfortabel! Maar de 1545 is zeker ook een heel fijn en mooi horloge. Dus, if it tickels your fancy… Zou zeggen: ga ervoor!
Succes met de beslissing en zie je in de altijd gezellige Squale kroeg!
Wel erg clean zo deze hfle zonder datum.
Wat in mijn ogen positief is, omdat de uitstraling van de plaat in evenwicht blijft.
Waar ligt je voorkeur? Kleine horloges, grotere horloges. Toolwatches of meer all-round? Ik heb de SuperSquale gehad en nu natuurlijk de 1521 en 1545 in bezit en kan je zeggen dat het drie totaal verschillende horloges zijn.
Die SuperSquale is een dunnere, kleinere skindiver met een smallere band. Qua afwerking vind ik die ook hoger staan dan de 1521 en de 1545. Ik vind hem op alle vlakken prachtig maar kon niet wennen aan de faux patina lume.
De 1545 is op papier kleiner dan de 1521 maar draagt voor mij zo’n beetje hetzelfde. Het is een iets generiekere kast en is het meest all-round van de drie.
De 1521 is een meer vintage design dat natuurlijk heel erg bij Squale hoort als merk. Echt een eigen gezicht maar ook een wat dikker dragend in mijn ervaring. Maakt dat ik hem zomers veel draag maar in de winter minder in verband met lange mouwen. De nieuwe band maakt hem qua looks wel veelzijdiger vind ik.
Beide kopen en terugsturen
Herkenbaar verhaal!
Erg genoten van de podcast. Mooie historie, en een prachtig design. Het virus is toegeslagen.
Momenteel nog niet opzoek, maar er gaan vermoedelijk wel een 1521 en 1545 komen.
voorkeur ligt wel bij 38/42 mm en ik ben wel een onvoorzichtig typ dus koop het liefst ook niet hagelnieuw zodat ik me niet kapot hoef te ergeren als ik zelf een krasje maak. ik heb wel jaren terug mijn skx007 weg gedaan omdat ik deze te dik op de pols vond. verder zoek ik een horloge wat je gewoon altijd om kan, ter land ter zee en in de kroeg…