Staal of leer?

• Staal
  • Leer

0 stemmers

Zelf draag ik al mijn horloges met een stalen band. Leer of nato vind ik … niks. Dat beperkt helaas wel mijn keuze in dresswatches.

Wat is jullie preferentie?

1 like

Rubber.

2 likes

Een “echte” dresswatch hoort op leer. Ik ben zelf ook geen groot fan van leer maar voor een dresser tollereer ik het.

4 likes

I know. Maar ik kan het niet. Ik vind het zo “makkelijk”.

Dan zou ik een semi dress watch kopen en die gewoon op staal houden. :wink:

2 likes

Hmmm. Rolex op staal, Breitling op rubber en Zenith op leer.

3 likes

Gewoon beide, zo moeilijk is het niet
Alleen staat deze keuze er niet tussen, net zoals rubber, nato, nylon, etc…

2 likes

Durf te kiezen :stuck_out_tongue_winking_eye:

Zo doe ik dat dan ja … :nerd_face:

Kan dus echt niet kiezen. Staal kan moeilijker zijn om precies op maat te krijgen. Echter is makkelijker op maat te maken. Waar leren bandjes dan weer moeilijker zijn te krijgen zonder dat er bij dunne polsen een grote flap uitsteekt.
Beide hebben unieke uiterlijke kenmerken die ik van beide soorten mooi vindt. Vlindersluiting is makkelijker. Maar sluitingen op leren bandjes zitten makkelijker bij het typen.
Staal gaat langer mee maar leer blijft gemakkelijker mooi. En het is gemakkelijker en goedkoper om verschillende bandjes te kopen en erop te zetten.

Dus geen van beide. Siliconen heeft wel mn voorkeur over rubber en rubber stat onderaan in de ranglijst waar staal, leer en siliconen op een gedeelde eerste plek staan.

4 likes

Ik prefereer metalen banden vanwege de duurzaamheid.

Leer vind Ik op sommige modellen erg chique.

En rubber vind ik vooral erg praktisch op vakantie en tijdens een dagje naar de sauna (al weet ik niet of er in die bandjes weekmakers/flataten zitten die bij verhitting giftige dampen schijnen te worden).

Edit: even opgezocht. Ik gebruik siliconen bandjes. Die bevatten geen flataten of andere giftige stoffen en zijn zelfs tot 200 graden nog veilig te gebruiken voor voedselbereiding. Dus sauna rondje zal ook wel onschadelijk zijn :smirk:

1 like

Gewoon staal, en niet zo moeilijk denken. Niks hoort, niks moet, en geen hond die er op let behalve als je de rode loper bij de Oscars op moet.

5 likes

Staal, maar rubber draagt ook lekker.

2 likes

Staal of rubber :metal:

Vooral leer, af en toe een stalen band. Waarom? Ik heb dunne polsen. Bij de meeste stalen banden moet ik er zo veel schakels tussenuit halen dat de verhouding er aardig uit is. Ook is een leren band over algemeen fijner achter een bureau. Speedmaster vind ik bovendien mooier op leer, maar dat is smaak.

Just my 2 cents.

2 likes

Ik heb leer, staal en kunststof.
Kunststof zit op sport/vakantiehorloge. Op de andere horloges draag ik op een paar altijd staal en op een paar altijd leer. Voor de horloges waar ik kan wisselen draag ik in de winter meestal leer en in de zomer staal.

1 like

Staal en leer dragen allebij lekker. af en toe even een bandje omwisselen kan het horloge weer als nieuw laten aanvoelen👍🏻

ik mis canvas.

2 likes

Staal heeft in mijn ogen veel meer uitstraling.

2 likes

Ik draag voornamelijk horloges op leer of rubber, heeft mijn voorkeur. Stalen band vind ik erg afhankelijk van het type band.