Staal, rubber, nato of leer? Wat draag jij het liefst?

Hoewel ik rubber eigenlijk het meest comfortabel vind en een nato ook best lekker vind dragen en leuk vind staan, heb ik toch een lichte voorkeur voor staal. Ik vind dit gewoon het mooist. Aan wat voor band draag jij je horloge het liefst? En waarom?

image

• Stalen band
  • Rubber band
  • Nato/Zulu
  • Lederen band

0 stemmers

2 likes

Hangt van het horloge af, maar NATO iig nooit.

Werkhorloge op rubber, dat is meteen de enigste op rubber.

De rest staal en leer, geen voorkeur qua materiaal.

De Breitling zou ik nooit op staal dragen, de Rolex nooit op leer.
Alles daartussen doe ik lekker mee wisselen.

2 likes

Eens!

1 like

Ben het met je eens dat het horloge wel uitmaakt. Sommige horloges vragen gewoon om een bepaald soort band (bijvoorbeeld leer aan een vintage) en andere kunnen heel goed op zowel rubber als staal (bijvoorbeeld duikers).

Staal. Draagt prettig, schuift af en toe een beetje en zit niet de hele dag op dezelfde plaats.
En de sluiting is vlakker/zit prettiger dan de overlappende delen van andere banden :slight_smile:

1 like

Ik vind dat geschuif juist een nadeel van staal. Vooral als het horloge tegen m’n hand hangt. Op verschillende tijdstippen van de dag en bij verschillende temperaturen zit de band losser of strakker. En dat vind ik persoonlijk dus het voordeel van bijvoorbeeld de ‘wave’ rubber banden. Die blijven beter zitten. Eigenlijk zou iedere stalen band van een racheting clasp voorzien moeten zijn.

3 likes

Staal. Ik heb nog wat op rubber en leer omdat dat niet anders kan, maar het liefst ab-so-luut staal.

Precies dit en in deze volgorde.
Leer komt er niet meer in. Kan best mooi zijn maar het zit niet lekker bij mij om de een of andere reden.
En dan het liefst een oyster. Jubilee kan ik maar niet aan wennen.

1 like

Titanium

1 like

Afhankelijk van mn bui maar staal heeft de voorkeur. Wel heb ik bij elk horloge minimaal 1 extra band die ik kan dragen. Duikers zoiezo nooit aan leer.

Groeten
Rutger

2 likes

Nee, daar ben ik ook niet zo van. Maar dat is een andere, eeuwigdurende discussie, hier op HF…:roll_eyes::wink:

1 like

4 likes

:grin: da’s rubbâh, dus goe…

Groeten
Rutger

1 like

Welke soort horlogeband? Geheel gevoelsmatig een keuze, voor de GMT1 is het met een lichte voorkeur voor staal :

Lange Zomer - staal
Winter - zwart of bruin leer
Sportieve vakantie - Nato
Officiële gelegenheid - staal of zwart leer
Casual - bruin leer

't is een béétje hoe de pet staat, soms een paar maanden staal en dan weer wat variatie, met maar één reden, " doen wat je leuk vindt" :wink:

2 likes

GMT Altijd op staal…

Speedmasters lenen zich voor de verschillende banden. Metaal, leer en NATO is bij die klok mogelijk.

NATO past sowieso ook goed bij enkele modellen van Ball.

2 likes

Ik draag in de zomer het liefst rubber, echt rubber, b.v. Bonetto Cinturini. In de winter vind ik leer prettig.
Het hangt natuurlijk ook een beetje van het horloge af. Staal vind ik vaak wel erg fraai op een horloge maar het knelt me vaak te veel als je arm opzet gedurende de dag.
Heel af en toe draag ik ook een NATO, maar ben daar los van het comfort niet echt fan van.

2 likes

Ik heb al mijn horloges op staal.

Wel heb ik nog even geprobeerd de MeisterSinger op suède te dragen…

… dat duurde slechts twee maanden!

1 like

Hangt een beetje af van welk horloge en welke periode.
Op duiker en fieldwatch draag ik de MN strap
De BB36 draag ik het liefst met leer maar nu in de zomer is dat minder comfortabel en zit die dan op een canvas band van Haviston.

2 likes

Ja, het blijft lastig, dragen op staal. Het zit heel vaak net iets te wijd of vrij strak en slechts af en toe precies goed…:roll_eyes::grinning:

2 likes

Ik vind staal het beste dragen. Het zit wat losser. Enige nadeel is de deskdive sporen.