Liever hier, breder publiek inderdaad!
Graag in off topic laten. Dank
Ik zie ergens halverwege het topic pas dat het om een horloge-onderdeel gaat.
In dat geval kan hij wel weer in rood.
Ik denk dat je dit wel in 316L kunt laten printen bij bijvoorbeeld JLCPCB als massief deel. Je zult nog wel even wat vijlwerk moeten doen want de minimale materiaaldikte voor het voorvlak is volgens mij 1mm om warp onder controle te houden. Redelijk recent nog wat kast ontwerpen laten printen en dat ziet er wel ok uit en is prima na te bewerken omdat de dichtheid best hoog is. Heb even een CAD file-tje in elkaar gedraaid waarbij ik heb geprobeerd de druppelvormige karakterestiek van het voorste gat te behouden. Ik heb qua maatvoering wat inschattingen gemaakt dus zal niet op de tiende mm goed zijn.
Geprinte onderdelen in 316L
316L na schuren
Kosten van 3D printen in China vallen mee. Per kast ongeveer 8$. Ik was in totaal voor al het printwerk op de foto inclusief verzenden rond de 100 euro kwijt.
Oef dat ziet er fantastisch uit man! Minimale materiaaldikte is wel een issue, want de gebruikte staalplaat dikte in het origineel is ongeveer 0,45mm… maar nabewerken kan een prima optie zijn imo. Dan moeten enkel de twee ‘zijvleugels’ op de voorplaat teruggebracht worden naar 0,45mm dikte.
Ik heb al even de precieze afmetingen van het onderdeeltje opgemeten, ik zal ze hier ook even posten. Eeuwig dankbaar als je de CAD naar deze afmetingen zou kunnen aanpassen en aan mij bezorgen?
plaat dikte: 0,45
A: 26,50
B: 20,75
C: 4,775
D: 9,25
E: 8
F: 1,75
G: 9,70
H: 6,70
I: 3,35
J: 6,70
K: 1,75
L: 4,35
M: 9,70
N: 4,80
O: 6,50
A: 2,00
B: 1,15
C: 1,15
D: 1,25
E: 13,5
F: 5,7
G: 1,15
Tuulk, ga wel even puzzelen met je maatvoering.
Trouwens, wel even handig om te weten welke schroef je gebruikt om aan de case te bevestigen. Met name het typ en de diameter van de kop zodat ik het aanlegvlak vlak kan houden. Ook een fotootje van de holte in de case zou mooi zijn om te zien hoe het plaatje in de case valt.
Die maak ik zo dadelijk even!
Wat is eigenlijk de reden dat je nieuwe wil? Die deuk?
Die kun je er misschien uitsmeden…
De andere is niet goed meer. Degene op de foto is prima!
Van de weinige Spatiale’s nog in omloop weet ik dat er veel problemen hebben met 1 of 2 endlinks, als ik er in slaag ga ik de oplossing beschikbaar maken voor mede-eigenaars op fora wereldwijd.
Cool ding Andy.
Tis niet bepaald een bandenswapper alleen zo te zien…
Ah, de foto’s maken het wat duidelijker. Dus deze eindlink vormt de hele zijkant van de kast en zal zo te zien een stuk groter zijn dan wat ik gemodelleerd heb. Das alleen maar gunstig voor het printen. Gaaf apart horloge en de moeite waard om draagbaar te houden.
Het wordt niet meer toolwatch dan dit. Werd gebruikt door vele ordediensten in het Frankrijk van de jaren '60.
Dat niet haha. Heb wel al Spatiale eigenaars gezien die gaten voor springbars laten boren hebben.
Top, bedankt voor het mee-denken en de CAD! Laat mij weten als er nog iets nodig zou zijn. Ik kan het endlinkje ook naar je opsturen mocht dat helpen/nodig zijn.
Dat begrijp ik wel, maar helemaal drilled lugs zou ik toch ook niet willen.
De mijne had een andere band; die bestond uit twee delen, die met een schroef vast werden gezet nadat je hem omdeed. Zijn dat dezelfde endlinks?