Als je toch gaat fabriceren, misschien een aangepast blokje ontwerpen waar je een andere strap aan kunt vastmaken?
Klopt, het ding was beschikbaar met 3 banden:
Versie met volledige geintegreerde band en endlinks (weinig overlevers voor obvious reasons):
Versie met de razor band maar met endlinks:
Versie met band gelijkaardig aan degene op de Grand Fonds maar met meer taper - zoals de mijne.
Kan op termijn, maar ik wil 'm toch gewoon op de bracelet dragen die ik erbij heb. Speciale band met geveerde links om makkelijk over een duikpak te schuiven. Pretty cool.
Kan je die endlink niet gewoon massief maken? En met een springbar voor door t oogje van de eerste bracelet link heen?
Dat zijn we dus aan het bekijken.

Dat zijn we dus aan het bekijken.
Dat had ik niet begrepen, dacht dat je nog steeds die gevouwen oplossing wilde.

Das alleen maar gunstig voor het printen.
Is printen de betere optie dan CNC machining? Ik zie die laatste optie ook online op veel websites, en de toleranties zijn daar beter voor dit stuk: High-precision tolerances ranging from +/-0.005″ – 0.01″, depending on customer specs.
Ik kan bij een 316 stalen onderdeel ook kiezen voor brushed afwerking, kan dit ook voor geprinte onderdelen? Of moet je daar sowieso nog zelf mee aan de slag qua afwerking?
Op deze website bvb: CNC Machining Service | Precision CNC & CNC rapid prototyping Parts | CNC Shop - PCBWay
Of is printen een stuk goedkoper?
Sowieso gaan er meerdere versies nodig zijn om mijn meetfouten te corrigeren… maar dat is ok, als het geen 150 euro per run kost
Of weet iemand van een 3D scan service?

En met een springbar voor door t oogje van de eerste bracelet link heen?
Hoe zien jullie dit overigens? Heb je een voorbeeldje? Ik zou dat ook prefereren boven open en weer dicht plooien.

Of weet iemand van een 3D scan service?
Heel blij word je daar over het algemeen ook niet van. Als je iets wijzigen wilt rest eigenlijk alleen de optie om het in CAD te gaan zitten “overtrekken”.
Met printen zit je wel vast aan nabewerken. Tolerantie is redelijk +/- 0.2mm maar daar kun je rekening mee houden en vervolgens op maat maken via vijlen / schuren. Wel bewerkelijk maar dan heb je het wel precies pas. Springbar wordt lastig omdat op de positie waar nu de ophanging voor de link zit, niet genoeg materaal zit om een gat te maken en voldoende materiaal eromheen over te houden.
Tussenlinkje open en dicht plooien is prima!
Wellicht shapeways in Nederland die hierbij kan helpen (3D printen)
Dat zou je eens aan Holthinrichs uit moeten leggen.
Je kunt tegenwoordig stents voor in je aderen 3D printen, dus een endlink lijkt me triviaal.
Kun je me nog even de hoogte van de driehoek in het zijaanzicht geven. Dus zeg maar op je 2de tekeningetje de afstand tussen de lijn M en de punt tussen N en O. Neem aan dat je een schuifmaat hebt.
Heb ik inderdaad! Ik meet even op.
btw, het verschil in afmeting tussen G en D op plaatje 1 is puur doordat de plaat op die 20,75mm in het midden geplooid zit - dus het verschil is ongeveer de plaatdikte. Op de kast zit hiervoor ook een kleine uitsparing - kan dit op een massief linkje ook gerepliceerd worden denk je zodat de link ook mooi in dat uitsparingetje valt? Gaat natuurlijk maar over een 0,4 tot 0,45mm…