Staalplaat geplooid hol endlinkje laten maken

Hier zie je wat ik bedoel:

Had ik gezien in de foto’s en verwerk ik in het model. Zal wel ff wat printjes in kunststof bij ons op de zaak laten maken en opsturen dan kun je een geometrische check doen.

5 likes

:star_struck: :star_struck: :pray: :pray:
top man

Zo mooi toch, zo’n forum met mensen die elkaar helpen?! :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Lastig om te zien op de foto’s hoe de link in de uitsparing valt. Wat is de diameter van de uitsparing op de kast?

2 likes

Nog een vraagje. Als ik je maten voor het gelobte gat aanhoudt lijkt deze te laag te zitten in vergelijking tot de foto’s waarbij die bijna tegen de bovenrand aanschurkt. Wellicht kun je dit nog even nameten.

1 like

Wat bedoel je met diameter van de uitsparing?

Goed punt, ik meet even na!

De breedte van de uitsparing in de kast waar de link invalt.

Aha, ik meet dat ook even na :wink:

Ik meet hiervoor maar 20,50 ongeveer wat niet goed matched met de breedte van het lipje die ik op foto 1 had opgenomen (20,75)… al zie ik dat de rand van het lipje wel wat inward sloped, dat kan het verschil wel verklaren… in elk geval wss beter om het lipje ook niet breder dan 20,50 te maken dan denk ik…

Dat vermoede ik inderdaad al, vandaar de vraag. Ga ik aanpassen naar 22.4.

1 like

Het vraagteken is maar 1mm ongeveer, beste meting 1,05!
Laat mij weten of ik enkele afmetingen opnieuw moet nameten.

20.4 bedoel je vast? :beers:

O ja, vrijdagmiddag

Ben je zeker van de 1mm a 1.05mm. Het achterliggende gat is 2mm in doorsnee en het metaal boven het gelobte gat lijkt me niet meer dan 20 a 25% van de diameter van het achterliggende gat dus ik vermoed iets van 0.4 a 0.5mm. Het gaat om de materiaaldikte in het verlengde van het vlak.

Ja, maar een groot stuk van die 1mm is door het lipje volgend uit de plooi:

Laat mij weten of ik nog wat andere maten opnieuw moet opnemen, want het kan zeker dat ik ergens een meetfout gemaakt heb!

Interessant topic om te volgen, maar misschien is pb een beter medium inmiddels?