Heb 'm klaar om te printen. Doe wel een DM als ik de kunststof delen heb.
Spannend zeg
Zeer benieuwd. Laat mij maar weten wat je onkosten zijn, of naar waar ik na goede afloop een strap of flesje wijn kan opsturen
Super bedankt alvast!
leuk om te volgen en dat iets tot stand komt!
Dat ziet er best netjes uit voor SLS. Dit lijkt me goed genoeg om te passen.
Hele nette poging wel. Wil je niet de finish van het uiteindelijke 3d geprinte stukje niet ook nog doen? Misschien wil je dan wel wat ruimte houden om te brushen/schuren.
Hangt er wat van af. Materialise kan via de 316L Performance tot op 0,5mm wall thickness werken en afleveren met gesatineerde afwerking. Plug & play met andere woorden. Wel duur.
Anderen kunnen meestal maar tot op 1mm wall thickness met 316L, en dan moet er sowieso geschuurd en gevijld worden. Wat op zich ook niet zo erg is.
Grootste issue momenteel is dat de gaten niet helemaal goed zitten, ze moeten wat lager en een tikje verder uit elkaar. Dat moet ik nu proberen netjes uit te meten.
0.5 afschuren is veel. Dan laat je best ook schuurmalletjes printen: hulsjes die je er over schroeft om goed te kunnen vasthouden, en die je helpen om die 0.5mm er mooi vlak af te halen.
Ja mijn preferentie gaat momenteel nog wel gewoon naar de Materialise plug & play oplossing. Kost wel een 185 euro voor 2 endlinks. Dus eerst zorgen dat de afmetingen op punt staan.
Hoe sterk is zo’n 3d print? Dat stukje waar de gleuf zit om de strap aan te bevestigen ziet er nogal dun uit.
Tof project overigens!
Top !
Dacht ik ook direct aan
Nu alleen hopen dat dat inderdaad een afwijking in je model is en niet krimp van je kunststof deel. Ik heb meerdere keren kunststof spacers laten printen en de maatvoering wil nog wel eens een fractie afwijken de ene of de andere keer; net in welke richting ze in de printer hebben gelegen ofzo.
Klopt, de gaten leken op de Shapeways SLS niet goed gezet, ik heb ze dan manueel wat groter gemaakt maar misschien in de verkeerde richting… Ik krijg binnenkort ook nog wat SLA passertjes binnen van Remko @paso144 - die gaan ook nog wel eea verduidelijken.
Dit project heeft een hele tijd stilgelegen, en als bij wonder passeerde vandaag een bracelet compleet met endlinks op ebay - direct toegehapt natuurlijk
Kijk, dat is altijd de beste oplossing, mooi orgineel, veel plezier ervan.
Ha, de tijd dicht alle gaten
Anticlimax!!
Wel de mooiste oplossing gevonden