Stalen band gebroken - garantie?

Hallo medeforummers,

Afgelopen herfst heb ik een Deep Blue T100 gekocht. Prima horloge en met veel plezier gedragen. Tot rond de kerst opeens het horloge van mijn pols viel tijdens het dragen. :S Het bleek dat een van de pins in de stalen band afgebroken was:

http://imageshack.us/photo/my-images/513/bracelet1.jpg/

Het horloge viel op de stenen, waardoor er ook schade aan de kast ontstaan is, en de minutenwijzer los is gekomen.
Natuurlijk heb ik Deep Blue gevraagd wat hieraan te doen is. Na drie weken kreeg ik een email dat de schade niet onder garantie valt, maar dat ik hem wel ter reparatie op kan sturen.
Is het normaal dat dit soort defecten niet gedekt worden? Ik heb er niets bijzonders mee gedaan, enkel normaal gebruik. Een dergelijk mankement valt volgens mij dan ook wel onder fabrieksgarantie.
Ik heb nog wel een maratac bandje erbij, maar ik moet dus iig op zoek naar iemand die de minutenwijzer kan repareren. Hoeveel kost zoiets??

als de wijzer alleen los zit, is het makkelijk en goedkoop te verhelpen. Heb zoiets eens laten doen voor 10 euro. maar als door de val blijkt dat het uurwerk ook stuk is ben je verder van huis.

Als de band met het horloge verkocht is, en daarmee dus onderdeel uitmaakt van het geheel, en jouw horloge nog binnen de garantietermijn valt, dan heb je gewoon recht op garantie op die band.

De gevolgschade ligt lastiger. Hoe toon je aan dat het door de val na het breken van de band komt? En al niet eerder een keer gevallen is? Dat is natuurlijk lastig. Toch zou ik er als ik jou was wel werk van maken. De band is bedoeld om het horloge aan de pols te houden. Als de band door een constructiefout breekt (binnen de garantieperiode) dan heeft de band zijn functie niet vervuld, en heeft daarmee tot gevolg gehad dat er schade aan het horloge is ontstaan. Zo zou ik het althans formuleren. Wellicht dat er juristen op het forum zitten die dat nog veel beter weten/kunnen.

Ik zou het garantiebewijs even goed nalezen omdat volgens mij het bandje nooit garantie heeft.
Maar een beetje service van de kant van de verkoper zou wel op zijn plaats zijn.
Heb het zelf gehad met een seiko die ging na 10 maanden kapot kreeg vlot een nieuwe band van de verkoper.

Heb je hem in Nederland of de US gekocht? In de US mag je bijvoorbeeld iets verkopen met slechts 30 dagen garantie. In Nederland moet er op horloges minimaal een jaar garantie zitten. Ik geloof dan accu’s, batterijen en lampen een uitzondering zijn.

Heb het horloge in de USA bij kennissen laten bestellen, maar er zit een jaar internationale garantie op. Verder staat er niet bij dat de band is uitgesloten van garantie:
“All Deep blue watches are covered by an international 1 year warranty. Please note certain restrictions apply. Watches that are opened by unauthorized repair centers, warranties will not be honored . Watches that are not properly sealed before diving will not be honored. Watches are NOT covered due to Misuse,Neglect, Careless handling or Accidents.”

Ik ga ook zeker weer contact met Deep Blue opnemen, want deze afhandeling is mi. een gemiste kans. Ik kan natuurlijk moeilijk bewijzen dat de schade niet door misbruik komt, maar vind het tevens raar dat de producent daar blijkbaar van uit gaat. Een beetje jammer voor een merk dat als mission statement klantenservice en kwaliteit bovenaan zet.
Goed, we zullen zien!

Please note certain restrictions apply.

Zo’n lekkere algemene uitspraak…

cmejewellery Schreef:

Please note certain restrictions apply.

Zo’n lekkere algemene uitspraak…

Ja, bepaalde restricties…Welke dan? Veel te vaag allemaal.

Watches are NOT covered due to Misuse,Neglect, Careless handling or Accidents

Maar je kan het altijd proberen natuurlijk.

Wat weleens helpt is te vermelden dat je op diverse horlogefora dit verhaal hebt voorgelegd en dat medeforummers ook wat teleurgesteld zijn in de service en dat wij dat met zijn allen niet hadden verwacht van zo’n mooi jong merk.

Als ze niet over de brug komen gaat dat ws wel gebeuren.
Beetje jammer dat het nu zo gaat, want ik had juist aardig wat positieve reacties gelezen op hun klantenservice, die zeker mee hebben gespeeld bij aanschaf.

Watches are NOT covered due to Misuse,Neglect, Careless handling or Accidents
Hij viel er gewoon af tijdens het dragen! Maar zie dat maar eens te bewijzen…

jantje.vlaam Schreef:

Heb je hem in Nederland of de US gekocht? In de US
mag je bijvoorbeeld iets verkopen met slechts 30
dagen garantie. In Nederland moet er op horloges
minimaal een jaar garantie zitten. Ik geloof dan
accu’s, batterijen en lampen een uitzondering
zijn.

Sterker nog in Nederland zit op vrijwel alles (minimaal) 2 jaar.

Wij zijn zelf dealer van een horloge merk en de garantie geldt ook gewoon op de band. Dat mag je (in Nederland) niet uitsluiten. Als je een nieuwe auto koopt en na 500 kilometer is een band compleet versleten, kan je er ook mee terug (natuurlijk is er sprake van slijtage bij een auto band, maar na 500 km al?). Een stalen horloge band hoort niet na een paar maanden uit elkaar te vallen. Tenzij je er zelf wat fout mee hebt gedaan. Op basis van een foto zo’n conclusie trekken en daar 3 weken over doen. Tja.
De vervolgschade is wel iets lastiger, maar het zou elk merk/dealer sieren om dit toch aan te pakken. Polijsten en een wijzer terugplaatsen is nu ook weer niet het einde van de wereld.

Maar dat is Nederland. Met een Amerikaanse verkoper is het een stuk lastiger. Ze zullen niet echt onder de indruk zijn van een Nederlandse rechtsbijstand. Ik zou de ‘internet route’ (op forums posten e.d.) proberen als je echt niet verder komt met hun customer service.

Succes!

Beste heer Kuiper,

Wellicht kunnen wij iets voor u betekenen. Wij zijn officieel dealer van Deep Blue voor Nederland en België. Onze ervaringen met Deep Blue qua kwaliteit en service zijn zeer positief. Ik denk dat wij een bemiddelende rol kunnen spelen, en misschien Deep Blue kunnen bewegen tot een meer coulante opstelling.

Wanneer u onze hulp op prijs stelt, stuurt u dan a.u.b. een mail naar ons (info@bensontrade.nl) met uw gegevens en foto’s. Dan zullen wij contact opnemen met Deep Blue en u op de hoogte houden.

Wij kunnen niks beloven, maar willen u wel proberen te helpen. Nooit geschoten is altijd mis:)

BensonTrade

Er netjes dit voorstel, dat is nog eens service (tu)(tu)(tu)

Groet,
Martin

Handig, zo’n forum! (tu)

BensonTrade Schreef:

Beste heer Kuiper,

Wellicht kunnen wij iets voor u betekenen. Wij
zijn officieel dealer van Deep Blue voor Nederland
en België. Onze ervaringen met Deep Blue qua
kwaliteit en service zijn zeer positief. Ik denk
dat wij een bemiddelende rol kunnen spelen, en
misschien Deep Blue kunnen bewegen tot een meer
coulante opstelling.

Wanneer u onze hulp op prijs stelt, stuurt u dan
a.u.b. een mail naar ons (info@bensontrade.nl) met
uw gegevens en foto’s. Dan zullen wij contact
opnemen met Deep Blue en u op de hoogte houden.

Wij kunnen niks beloven, maar willen u wel
proberen te helpen. Nooit geschoten is altijd
mis:)

BensonTrade

Heel netjes dit. Dit spoort mensen aan om ook bij jullie aan te schaffen lijkt me. Klasse!!

Na bemiddeling door BensonTrade mag ik het horloge toch naar Deep Blue sturen. :slight_smile: Ze maken de wijzer, kijken het horloge na en doen er een nieuwe band bij!
Klasse service (en snel!) van BensonTrade dus!!
Hou jullie op de hoogte van het vervolg.

Kijk, das een geweldige service… :~

Dat is nog eens inspelen op een situatie.

Pluim !!!.

Elf.

r.obelink Schreef:

Kijk, das een geweldige service… :~

• 1

En zakelijk gezien ook erg handig! ( postief bedoeld!)