Stalen band maar toch sportief?

Mijn rubberbandje was laatst nat geworden en is ook gewoon heel gebleven. :smile:. En is ook niet zo gevoelig voor krasjes.
Maar even serieus: ik vind staal ook het mooist maar die aquaracer zijn rubberband met die stalen opschroefdingetjes :blush: vind ik helemaal top.

1 like

Laat het woord misschien maar weg.

1 like

@ChowMonkey

Hand made ammo

Prima bij casual :thumbsup:

Grt.

1 like

Licht toe…

Ik vind dat echt heel mooi. Serieus. Maar 3 maanden in Suriname met zweet erop en het is geen sjiek bandje meer. Dat is onder meer de reden dat staal beter werkt voor mij. En dan ook nog dat mijn polsen in Suriname wat dikker worden door de warmte. Dat los je niet op met een gaatje meer of minder in een bandje. Dan heeft de fijnafstelling van een stalen band echt voordelen omdat het om kleine verschillen gaat. Ik neem ook altijd als ik daar naartoe ga zo’n pennetje mee om snel op de band dat aan te passen.

Geleend van het www:

Staal ik ben er nog niet uit, mooi, stoer, ook klassiek, sportief, soms een beetje fout…

Kortom ben er nog niet uit maar ga hem proberen zoals op de foto :grimacing:

1 like

Okay, als het echt warm is dan is zo’n ammo strap of ander leer niet handig.

Een drie ring zulu met de gesp op de binnenkant van de pols is dan stukken beter.
Of een PU ( polyurethaan ) band houdt het ook goed uit.
Dit is nl. ander materiaal dan rubber of siliconen.
En PU verkleurt nauwelijks.
Staal is ook goed maar vind ik in sommige streken veel te bling
en trekt de aandacht.
En dat is niet altijd handig :wink:

Daar heb je wel een goed punt.

Niks mis met staal :thumbsup:

2 likes

Je schrijft:

Dat een stalen band niet zou passen zit wat mij betreft tussen je oren.

Bedankt voor de weer geweldige bijdrage. Het is steeds weer verrassend hoe je uit de hoek komt. En een verrijking van het gesprek. Mijn dank daarvoor. :kissing_heart:

1 like

Het is allemaal persoonlijke smaak.
En, niets is zo veranderlijk als een… WIS :stuck_out_tongue_winking_eye:

Vandaag staal, morgen weer wat anders.
Just for the fun of it :sunglasses:

1 like

Een goede rubberen band is ook best oké als het warm is.

Een kwaliteitsband van bv. Hirsch is niet te versmaden. Kan tegen een stootje, trekt geen stof aan zoals cheap sillycoooonen, en is makkelijk afwasbaar en ook nog met wat rek erin.

Succes.

Elf.

2 likes

Polyurethaan waterproof:

zijn er in div. lug maten.

Rubber gaat plakken en zweten, PU niet.

Tuurlijk wel.

Elf.

In de hitte is PU het best is mijn ervaring.

In het leger zie je ook veel PU straps.
Of neoprene, dit scheurt af bij beknelling als je vast komt te zitten.
Weg horloge maar wel weer mobiel.

Wat ik tricky vind bij rubberbanden Is t uitdrogen en scheuren. Ook als je em niet draagt. Wel vind ik rubber op vakantie ideaal, doordat het met 1 veeg gelijk af te drogen Is.
Echter als je t strak trek met warm weer, Is t niet bepaald ademend.

Krassen komen idd snel op metaal, maar niet al te diepe zijn goed te verwijderen met wat polijsten/borstelen/stralen/etc.
Bovendien vind ik t ook t duurzaamst. Rubber en leer gaan op den duur scheuren, hoe goed de kwaliteit ook. Bij normaal gebruik blijven de meeste degelijke metalen banden zo een leven lang goed.

Ik vind afhankelijk vh ontwerp een metalen band sportief, tool of netjes. En dan hebben we t nog niet over de speelse e.d. varianten, zoals H’s in deze hamilton band
http://www.beaverbrooks.co.uk/medias/sys_master/images/8830201626654/0001600_0_Large.jpg

Sportief ik de smp300

Tool de bekende oyster

En netjes een niet te drukke band, maar toch met iets elegante erin, zoals de 2 dunne gepolijste schakels op de Speedy
http://www.wristwatcharea.com/wp-content/uploads/2013/02/Omega-Speedmaster-Professional-35705000.jpg

Maar vaak Is t de kruising v elementen die ik.leuk vind, waardoor een band/klokje bij verschillende gelegenheden gecombineerd kan worden. Zo vind ik de rond vormen vd smp300 band ook erg elegant, en daardoor ook bij de wat netter momenten kunnen. En aangezien 007 er ook mee weg komt :wink:
De oyster vind ik stoer door z’n grote vlakken, maar heeft daardoor ook n bepaalde rust, wat ik ook.wel bij netjes vind passen. En de gepolijste streepjes vd Speedy band geven em ook iets vlot, waardoor ie imho bij een iets casual sportieve stijl ook niet misstaat.

1 like

Goedemorgen,
Voor mij is staal iets wat bij de warme periodes hoort.
Lekker losjes op de pols.
Ook ik heb veel in warme landen/plaatsen gewerkt.
Het soort werk was de reden dat staal niet wenselijk was, gevaarlijk.
Daarom wat geexperimenteerd, kwa stijl is mijn smaak leren banden, staan gewoon mooi, het wisselen van type leer, kleur en stiksel geeft telkens weer een nieuwe uitstraling aan een horloge waar je blij van wordt, altans ik.
Maar in de warmte is het mooie er snel af.
Rubber is heel erg zweterig en gaat stof en rommel onder plakken, veroudering en scheuren is op den duur een probleem.
Staal is praktisch soms mooi, vaak meer bling, en luchtig indien warm.
Het beste beviel een nato van textiel, geen nylon das bagger, van dat legerstof, mijn vader had dat vroeger al op zijn pontiacs.
s’Avonds er even afhalen en even met een sopje uitwassen, de volgende ochtend weer lekker fris.
En met het juiste horloge staat het ook nog eens prachtig, kijk maar naar de diversen Tudors die ik hier voorbij ziet komen.

Grtn Leen.

1 like

Dit blijft echt netjes hoor,