Stapje naar staal

Stalen banden. Je ziet ze veel voorbij komen hier op het forum. Meende dat ik een toch wel erg sterk voorkeur heb voor leer. Of nylon bij warm weer. Maar mooi is het wel, al is dat mede afhankelijk welk horloge op staal ‘staat’. Nu mijn vrouw twee horloges heeft met een bi-color stalen band, begint het toch te kriebelen. Toch maar eens proberen. Maar hoe? Niet door meteen een Omega Seamaster Railmaster aan te schaffen, lijkt me. Mag best een beetje scherper geprijsd. En iets met een knipoog, twist of iets opvallends.

Tsja, en dan zie je enkele malen de Addiesdive AD2030 voorbij komen. Seiko VH31 kwarts uurwerkje erin. Dat dan weer in drie stapjes per seconde door de tijd stapt. Leuke dial. En super scherp geprijsd. Waarom niet? Exemplaar besteld en die kwam een week of twee geleden binnen. Even zoeken naar een fijne passing van de band en die heb ik nu gevonden. Ik draag 'm nu bij thuiskomst, tijdens het koken en soms 's avonds (al wil ik ook wel eens wisselen naar nr. 3 van de dag). Ik begin te wennen aan staal. De volgende stap laat nog even op zich wachten. Want: ik heb nog wat op te biechten met betrekking tot de “Stand van de Verzameling” (daarover later meer…). Het horlogepotje is voorlopig minimaal gevuld. Tot die tijd heb ik dit stukje ‘duinzand’ om te wennen.

42 likes

Heel leuke aanwinst :+1: veel draagplezier gewenst.

Proficiat. Ik blijf dit ook een leuke wijzerplaat vinden. Veel draagplezier.

Mooi horloge.

Veel plezier ermee.

Merci! De kracht van eenvoud. Wonderlijk wat er kan voor een paar tientjes. En voor mij een perfect opstapje naar iets op staal.

De wat? :man_shrugging:t4:

Maarreuh :face_with_monocle: wat een mooi horloge zeg. Kijk dit dan.

De naam is een dingetje. Eens. Hier meer info voor de geïnteresseerde

1 like

Veel plezier met je NA. Mooi horloge.

1 like

Deze is besmettelijk heb ik gemerkt :ok_hand:

1 like

Zo dan!! Wat een leuk horloge en voor die centen! Kende het merk niet, maar er zitten best leuke samenstellingen bij. Veel draagplezier.

1 like

Heb je ook foto’s bij daglicht? Ben wel benieuwd hoe heel dat heel is en hoe opvallend ‘de duinen’ zijn.

1 like

Mooi stukje duinzand op je plaat :sunglasses:

Slim om op deze wijze aan een stalen band te wennen, ook al zijn de verschillen tussen de stalen banden enorm. Alle waar naar zijn geld.

Gefeliciteerd! Erg leuke dial!

Gefeliciteerd met je NA. Leuke dial :+1:t2:

1 like

Ik heb hem ook en het is een prettig horloge. De stalen band is perfect, staat er goed bij. Met de fijnafstelling kun je hem precies passend maken.

1 like

Ken dat gevoel zeer zeker! Denk dat ik een 5 jaar geleden nooit had gedacht ooit naar staal toe te gaan. Droeg toen zelf vooral dress watches en vond dat een bracelet het direct te sportief en zwaar maakte. Nu gaat mijn voorkeur naar een goede stalen bracelet.

Mooie Addiesdive trouwens! Ook vaak aan getwijfeld om zo eens kennis te maken met de VH31. Geniet ervan!

1 like

Mijn beste,

Leuke aanwinst hoor!!
Ik wens je er een fijne tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Leuke aanwinst! Veel plezier ermee.

Wat betreft banden wil ik je graag van mijn overpeinzingen deelgenoot maken.

Banden, en met name in diverse materialen en kleuren, kunnen veel toevoegen aan de hobby. Zo draag ik nu een Laurent Ferrier met blauwe plaat en de binnenvoering van de krokoband is in exact dezelfde blauwtint uitgevoerd (een Monochrome bandje, meest soepele kroko die ik ooit in mijn leven heb gedragen). Een hidden pleasure.

In de zomer heb ik de neiging om vooral stalen of rubberen banden te dragen. Die zijn veel beter bestand tegen zweet, zwembadbezoek en dergelijke. Leer voelt als het vochtig wordt naar mijn mening ook onplezierig aan. Heb ik in de avond een bezoekje aan een voorstelling, dan kan ik juist weer kiezen voor een horloge met kleurige leren band.

's Winters vind ik gemiddeld genomen leren banden vele malen plezieriger. Kroko, alligator, struis, haai, olifant, python… in allerlei soorten en maten kan ik ze zeer waarderen! Ga ik met de kinderen naar het zwembad, dan pak ik uiteraard iets waterdichts met stalen of rubberen band.

Een poosje terug had mijn dochter een roze prinsessenjurk aan en ging met mij op pad. Ik heb de roze moonswatch van mijn vrouw daarbij omgedaan. Die kleine meid vond het prachtig.

Ik wissel dus af al naar gelang de tijd van het jaar, de activiteit en wat leuk staat.

3 likes

Lekker hoor deze SandMaster!
:facepunch:t2:

1 like

Je weet dat er lederen horloge bandjes zijn, die door een bepaalde behandeling waterproof zijn?
Bijvoorbeeld Hirsch Runner en Hirsch Mariner.

1 like