Starters guide: 3 piece collectie voor een budget van 1000 euro

Toch mag een mooie g-shock ook niet ontbreken als starter :slight_smile:

2 likes

On topic: welke 3 piece collectie zou je kopen voor 1000 euro?

Hij is onderweg via eBay moet ik eerlijk bekennen😉 Leuk ding, qua maat, bezel en prijs!

Mijn huidige horloges:
Hierbij ontbreekt nog iets als de Hamilton Khaki Field Mechanical Officer / pilot

Seiko SARX015

Deep Blue sea ram 500

Casio G-Shock GWX-5600 G-Lide 3215
afbeelding

1 like

Dit was mijn 1000 euro besteding een paar jaar geleden:

1 like

Ik mis een paar Russen :

voor 5-6 tientjes per stuk. Historie, “echte” horloges , niet kapot te krijgen.
SKX erbij. En dan nog 750 euro voor als je op kantoor moet werken.

Onderste foto komt van HF zie ik :clown_face:

1 like
  1. Aevig Huldra II
  2. Certina DS4 day/date
  3. Casio EF-500 (of een g-shock)

image

Dat is wel te zien volgens mij :wink: Zo’n Seamaster is tegenwoordig alleen al 1000+

Ja de Quartz versie gaat al dik over de 1000 tegenwoordig. We live in crazy horological times :sweat_smile:

Lijkt wel heel erg op het startpraatje van een Jehova getuige.

1 like

Haha no way José! :stuck_out_tongue_winking_eye:

Die vintage seiko chrono blijft me altijd trekken als ik hem weer zie langskomen. :grinning:

Welk model is dit ook alweer?

1 like

Leuk, ben benieuwd! Ik zie vast wel een foto verschijnen :wink:

1 like

Dat is een 7a28-7020. Inmiddels wel een stuk duurder geworden. Ik heb die verkocht en heb nu de variant met donkere wijzerplaat die ik eigenlijk een stuk mooier vind.

Zoiets voor mij (zal wel wat zoeken worden om het te laten passen in dat budget :sweat_smile:):

6 likes

3 piece voor mij?

Jonge occasion 556 H link, een NY0040 en een GW5610

En nog een paar nato’s, moet lukken met duizend ballen.

Die 3 voor EUR 1.000…:heart_eyes:

Ik denk dat je bij die schitterende gouden Omega Seamaster 600 al bijna 1000 verder bent :stuck_out_tongue_winking_eye:

Hmm… best leuke klokjes hier, maar de meeste zijn toch echt een beetje voor meisjespolsjes :wink:

Mijn three piece collection voor 1000 euro. Die zou er zo uit zien:

De Obris Morgan Aegis II. Met een zwarte wijzerplaat vrij “generiek”, in het wit lekker anders. Dan heb je ook nog een full lume wijzerplaat, dus het zaklampbudget kan hier bijgeteld worden.
Zelf heb ik 'm met een blauwe sunburst, ook fraai maar past niet overal bij.
Hij kost net onder de 300 USD, heeft een enorm stevig hart van Seiko en een heerlijke rauwe, robuuste uitstraling. Ik heb 'm zelf ook! :smiley:

De Seiko Presage met Starlight wijzerplaat. Ik wilde eigenlijk geen Seiko opnemen, maar dit is toch wel een héél fraai klokje voor het geld. Gezien de uitvoering met pointer date en power reserve zo rond de 450 euro nieuw wel te vinden is verwacht ik dat deze voor 300 euro wel te vinden moet zijn.
Met z’n 40,5 mm is ie voor een dresser ook al aardig aan de forse kant, maar er zit wel rust in het ontwerp. Fraai!

Dan de laatste. Ik heb langer dan ik verwacht had nagedacht over een toolwatch, en kwam er niet helemaal uit. Tooly horloges winnen het eigenlijk zelden van de Obris Morgan, eigenlijk kies ik alleen vooral vaak voor m’n Hamilton omdat die keramieken bezel veel kan hebben. Die is echter weer te duur; Steinhart heeft een Ocean One als alternatief. Die heb ik ook, maar ik heb de bronzen en de Keramik is net even teveel standaard duiker. Nee.
Daarnaast is de Presage een echte dresser en heel fraai, maar ook knetterblauw, en daardoor niet altijd even makkelijk te combineren. Ik kies dus tóch voor iets elegants, met een vleugje noeste arbeid, en natuurlijk een snufje formaat:

Steinhart Marine Chronometer.
Dit horloge heeft voor mij heel veel wind mee: Het is een handopwinder, daarnaast één van de weinige horloges waarop ik Romeinse nummering te pruimen vind, hij heeft een decentrale secondenwijzer, een redelijk clean ontwerp (met een lekker makkelijke witte wijzerplaat!), en als klapstuk wat mij betreft het mooiste betaalbare uurwerk dat er is: de Unitas 6498 (6497 is even mooi). Zo’n Unitas, dat klinkt zelfs mooi.
Yes, hoewel velen het een hommagemerk zullen noemen is dít horloge wel een horloge waarmee je de liefde voor mooie klokjes goed kan aanwakkeren. Ook al groei je er uiteindelijk misschien een keer overheen.

Zo. Mijn 1000 euro is dik op, waarschijnlijk heb je al wat van het huishoudgeld moeten snoepen voor de verzendkosten en mogen hopen dat er geen rekening voor invoerrechten volgt. Maar dit is als je het mij vraagt wél een mooie three piece collection voor de échte mannen onder ons :wink: En voor een heel laag bedrag.

Enjoy! :smiley:

Kan het zijn dat ik die Seamaster ken? :wink:

2 likes