Starters guide: 3 piece collectie voor een budget van 1000 euro

Het is een fictief scenario, kom op zeg. Als je op zoek bent naar 1 horloge dan kijk je naar een van de drie. Gewoon om wat inspiratie op te doen. Hoe moelijk kan het zijn :stuck_out_tongue_winking_eye:

SMP = Seiko Markt Plaats ??

Smp is Seamaster Planet ofzo? Zo’n zwarte Omega duiker.

Nope Seamaster Professional :slightly_smiling_face:

2 likes

1000 mensen duizend meningen natuurlijk. Maar ik vindt kwantiteit boven kwaliteit in het begin wel begrijpelijk. Je koopt dan wat je leuk vindt en gaandeweg ga je je meer verdiepen in horloges en begin je langzaam te ontdekken wat je echt mooi / bijzonder vindt. Als je begint met kwaliteit KAN die route veel langzamer gaan met mischien wel minder verlies maar ach het kopen en verkopen is ook leuk. Zo kun je voor kleine bedragen diverse modellen en uurwerk types proberen. En de goedkope hommages zorgen er wel voor dat je een idee krijgt waar je hart ligt. Ook met vintage kan je dit doen. En uiteindelijk kom je vanzelf uit bij favorieten en Grails. Zelf vindt ik mechanisch fantastisch maar vindt het ook heerlijk om eens een horloge niet op tijd te hoeven zetten. De zoektocht is net zoveel lol als niet meer dan uiteindelijk je grails te hebben.
Dus geniet, probeer, doe eens gek en volg niet altijd de gebaande paden.

2 likes

Ah ja. Hij heeft een witte datumschijf nodig om de balans terug te brengen.

moet je het wel goed zeggen :joy:
image
en lekker ruukn mien jong…

Ehhhh… Jacopo Dondi, Castle, Xeric en Mica bijvoorbeeld.

Eerlijk gezegd, herken ik mezelf wel in het verhaal van @RLC.

Ik denk dat ik een echt horloge liefhebber ben en heb er dan ook best een paar. Echter zijn dit inderdaad fashion- plakmerken. Zelfs 2 exemplaren die samen al bijna 800 euro hebben gekost.

Als ik daar dan aan terugdenk, word ik bijna emotioneel :joy: als ik bedenk hoeveel alles samen waard zou zijn en hoeveel mods ik niet had kunnen (laten) maken :rofl:

1 like

on topic… ommenabij de 1K


image
image

3 likes

Precies dit :point_up_2:
Ik heb ooit een drietal Armani horloges gehad voor bij elkaar eurootje of 900 :sweat_smile:. Uiten voor max 200 euro verkocht. Voor die 900 euro had ik destijds een erg leuke collectie kunnen beginnen.

Dit was toen ik begon met de hobby, 2 maanden en iets minder dan 1000 euro verder. Wel wat meer dan 3 stuks.

4 likes

En toch heb je er niet van geleerd. Je wilt immers een Rolex en als jij je huidige collectie bekijkt… dan zie ik daar nog wel ruimte voor verbetering.

3 likes

Advice me baby :sunglasses::+1:

He just did.

1 like

Nee. Ik vind dat een ieder zijn eigen keuzes moet maken, het leerproces is soms belangrijker dan het eindresultaat.

Zie je wat ik doe? Zie je het?

4 likes

Het eerste en enige advies: begin niet aan Seiko :joy: Scheelt je geld.

1 like

:face_with_raised_eyebrow:

1 like

Grappig om te zien dat je die Certina hebt uitgekozen. Afgezien van degene die nu om mijn pols zit, nog nooit één voorbij zien komen op het forum. Ik heb dan een witte plaat met cijfers.

Goede tip :wink::+1: