State of the collection 2024

Eens. En juist als de aanschaf een beetje “pijn” doet, kun je het vaak meer waarderen. Zonder onverantwoorde risico’s te nemen natuurlijk.

1 like

Dat vind ik mn beste aankoop, zo zie je maar :slightly_smiling_face:

2 likes

“Wensen > geen
Grail > de rose gouden ZEP in de collecie”

We zijn niet alleen allemaal jaloers op je collectie, maar ook op de plek van verlichting en rust waar jij je in begeeft.

1 like

Vertrokken:

Gekomen:

Huidige collectie:

Volgende (hoogstwaarschijnlijke) toevoeging:

Grail:

18 likes

Ik doe ook even mee! (2024 is het meest onverwachtse jaar van de laatste 10 geweest).

Vertrokken:

Binnengekomen:

Huidige stand:

Toekomst:
Alles blijft redelijk vast, enkel de explorer en de 3570.50 is vervangbaar.

Wishlist:
Omega snoopy spdmstr
Omega tintin spdmstr

Grail:
ALS of VC

14 likes

Altijd leuk om even de balans op te maken. Het was een mooi jaar, zonder al teveel impulsieve beslissingen. De omega subcollectie is echt een fijne set geworden. Daar gaan we dan!

Vertrokken:

Erbij:

De huidige stand van zaken:

Wensen?
Wat betreft Omega op de middellange termijn: Een 70’s Connie quartz met een leuke kast staat nog op de wishlist. Een 80’s manhattan automaat met goud en staal ook, maar dat is helemaal een unicorn onder de Connies. En een Ploprof blijft fascineren.

Maar het hoogst genoteerd staat een Grand Seiko E9 SLGH019, titanium en blauwe iwate in een moderne verpakking :smiling_face_with_three_hearts:

Nog beter zou een E9 handwinder zijn met zo’n iwate plaat of een andere wijzerplaat met een kleurtje (roze bloesems bv). We zien wel waar ze nog mee komen :blush:

Grail?
A Lange & Sohne 1815 up down. Ooit!

24 likes

Binnengekomen en alweer vertrokken:

De Oris vind ik een heerlijk horloge, maar blijft op de een of andere manier nooit echt lang plakken. De Nomos was mooi maar ik vond hem niet helemaal tot zijn recht komen op mijn pols.

Binnenkomen en gebleven, allleen deze:

Niks mis mee, erg mee in mijn nopjes. Daarnaast weer eens een stalen c-case, maar die is weg voor een beurtje.

De huidige collectie:

Niks om over te klagen, maar ik vermoed dat er binnenkort wel weer iets bijkomt. De Dynamic mag op zich weg en de pre bond overweeg ik ook, de rest blijft sowieso.

Grail:
Deze website heeft onvoldoende opslagcapaciteit voor de hoeveelheid grails die ik heb.

Al met al een bijzonder rustig jaar, ik denk het rustigste tot nu toe, sinds ik het konijnenhol ben binnengetuimeld. :man_shrugging:

26 likes

Prachtige collectie @flowert. De pre bond heb ik soms een beetje spijt van. Worden genoeg aangeboden dat is het probleem niet maar dit was toch wel een heel net exemplaar:

6 likes

Leek een rustig jaar, maar uiteindelijk toch zes horloges gekocht :man_shrugging:t3:
Terugblikkend ziet dat er als volgt uit:
Beste aanwinst van het jaar, de Timex Expedition North titanium

De NA en prettig verrast, de Timex Waterbury chrono

Nog een Timex, de gelimiteerde NN07. Heb van deze de band op maat gemaakt voor mijn zoon. Hij draagt deze naar school

Ik wilde de kwaliteit van Chinese horloges eens ervaren, vandaar de aanschaf van de Addiesdive Deepseahunter

Ga de band op maat maken voor mijn zoon. Krijgt geen draagtijd. Wel knap dat ze dit kunnen fabriceren voor vijf tientjes

De hype aankoop, de Moonswatch Mission to the Moon

Gekocht voor mijn zoon, maar we dragen deze beide eigenlijk niet

Ik wilde graag een worldtimer, vandaar de aanschaf van de Prisma

Gaat niet gedragen worden. Te groot en de stalen band is simpelweg lelijk

Er is overigens niets vertrokken. Ben drie jaar geleden dankzij mijn zoon in de hobby terechtgekomen. Nog niets verkocht in de tussentijd.

Huidige stand van zaken, de horloge box is vol.

Wat staat er op het lijstje? Eigenlijk te veel, maar een horloge moet er komen. Van Twentse afkomst net als ik en zo mooi; de Staudt guilloche chronograaf

Grails heb ik wel, maar daarvoor moet mijn financiële situatie eerst positief veranderen :wink:
Als ik er een moet noemen, dan wordt het een Tudor submariner

Deze gepast in Genève eerder dit jaar. Laat me niet los :star_struck:

21 likes

Knappe box vol Arjen! 18 stuks voelt veel maar trekt me ook wel :innocent:

1 like

In de roulatie naar het werk grijp ik terug op de 2 Tudors, 2 Longines, de Hamilton en de Expedition North. Een aantal Timexen draag ik ‘‘s avonds voor de afwisseling.

De Citizen draag ik bij het tennissen en de Waterbury dive is mijn zon, zee en strand horloge. Mijn BB chrono is mijn persoonlijke favoriet en draag ik in het weekend.

Dus weinig wordt niet gedragen en dat zijn juist de horloges met emotionele waarde, dus die mogen niet weg. Box is vol dus voorlopig hou ik het hierbij :wink:

2 likes

Ehm… niet uitvoerbaar.

1 like

Je kunt het proberen Bill :smile:

1 like

Nah…

1 like

Geweldige grail idd

1 like

Weg.

Erbij en ook gelijk de huidige collectie.

Grail was altijd een Submariner pre ceramic dus :thinking::thinking::thinking: ik zie nog wel wat er komen gaat.

15 likes

Wat een jaar Dan. Twee mooie toppers nu, maar een Tudor zal er wel weer komen?

2 likes

Dan zonder Tudor kan eigenlijk niet :man_shrugging:t3:

1 like

Zo, wel een dappere downsize van de collectie. Ben benieuwd of je daar geen spijt van krijgt, of waren de Tudors er om de itch van de Rolex te scratchen of alleen ter overbrugging? Dan zal het ws wel meevallen

1 like

Een Explorer natuurlijk… :smirk:

Jouw sub is wel echt heel vet, krijg er geen genoeg van

1 like