Ik denk dat velen van jullie het item van 1Vandaag hebben gezien over horloges:
Daar werd nogal prominent beweerd dat horlogeliefhebbers vaak alleenstaande mannen zouden zijn. Nu had ik daar vandaag een discussie over met iemand en ik ben eigenlijk wel erg benieuwd naar hoe het hier op HF zit, en of dat een significante afwijking is van het landelijk gemiddelde.
Wel grappig, zo’n bewering. Eigenlijk alle mensen met wie ik contact heb op horlogegebied, en dat zijn er best veel, hebben een partner. Met uitzondering van de eeuwige bachelor @anon50762135
Ik denk dat de grootste prijsopdrijving is gedaan door investeringsclubs, niet zozeer door particuliere vrijgezelle mannen. Ik zat eens te kijken op chrono24 bij de Batman en daar worden er op dit moment 800 (!) aangeboden met een vraagprijs oplopend van 12K tot 27K. Dat betekent dus een totaalbedrag aan vraagprijzen van zo’n 12,8 mln euro (!) als ik uitga van 16K gemidddeld en dat is wel kapitaal dat op een moment weer vrij moet komen als het als investering is gedaan want vaststaand kapitaal kost geld. Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen.
Ik wil wel de kanttekening plaatsen dat horlogeliefhebbers die geen zin hebben in sociaal contact misschien vaker vrijgezel zijn, maar dan in groten getale uitblinken in afwezigheid op dit forum.
Dat is alsof je naar de CreaDoe beurs gaat en dan de conclusie trekt dat een knutselende vrouw altijd single is. Misschien is hun partner gewoon ergens anders (zoals de Rikketik)?
Zoiets misschien. Maar dat is niet wat ik bedoel. Als je op de rikketik rondloopt denk je m.i. al snel dat het type mannetjes dat daar rondloopt nooit een vrouw aan zich zal kunnen binden. Alleen al om de spruitjeslucht…
Doe mij inderdaad maar horloges, ik kan er meerdere van hebben zonder onderling gezeik.
Je kan ze samen in een donkere lade schuiven, en ik snap in tegenstelling tot vrouwen hoe ze tikken…
Mijn vrouw heeft meer horloges dan ik. Bovendien mooiere merken en fantastische modellen. Eigenlijk niets nieuw gekocht. Bijvoorbeeld wel op de nog pre-historische Rikketik (voor dat ze naar Houten verhuisden).
Jammer dat het allemaal wat kleinere, nauwelijks gevraagde modellen zijn.
Kortom, de leeftijd zal dan wel kloppen, maar ik ben geen vrijgezel.