Klopt maatvoering duiken niet met duikers en exploten niet met explorers en vliegen niet met fliegers. Die hebben ook allemaal optisch/estwtische/functionele kenmerken die we niet gebruiken maar je hebt natuurlijk wel gelijk.
Het mooie van dit forum is dat de feedback van mede-forum-leden (ondanks dat smaak heel persoonlijk is) je een bepaald horloge vaak vanuit een ander perspectief laat bekijken.
Ja, dank. Dat zou wat voor me zijn maar het is net die guilloche wijzerplaat die me aanspreekt.
Precies dit… voor dat bedrag zou ik persoonlijk bij de bekendere merken kijken… zou een IWC Portugieser bijvoorbeeld ook niet wat voor je zijn? Doet deze me enigszins aan denken
Dit horloge leent zich niet voor de gouden bezel. Ik zou wat geld besparen door gewoon een volledig stalen te kopen, want deze implementatie van bi-color slaat echt als een lul op een drumstel.
Dit scheelt je al weer 1500 pietermannen op de list prijs, en ik vind 'm veel mooier.
Het blijft wel een Valjoux chronograaf in een volledig generiek deckwatch ontwerp, dus je moet wel geld over hebben voor een Benzinger guilloché wijzerplaat, zeg maar.
Ik heb de schurft aan de Valjoux 775x uurwerken, eerlijk gezegd. Yvo houdt dit horloge redelijk dun, met 13,6mm, maar toch. 6975 Euro voor een Valjoux cam-lever chronograaf staat me tegen. Laten we zeggen dat dit een 2500 Euro chronograaf is, waar door Benzinger 1500 Euro aan waarde aan toegevoegd is, klap er nog wat extra’s bovenop, en je hebt een horloge waar ik misschien eens 4500 Euro voor zou willen betalen. Maximaal.
Laten we eerlijk zijn, verheffend is het allemaal niet, verder.
Kom op, man, waar is die kritische blik als je 'm nodig hebt? Het is godnondeju een 7753.
Misschien wat pessimistische reactie op de maandagochtend, maar wat wij “vinden” van het horloge zou toch niks uit moeten maken voor jou? Jij en enkel jij bent degene die het draagt en het mooi moet vinden.
Voor mij geldt:
Ik moet de WOW-factor in 1x hebben. Is dat niet zo, dan moet ik lekker doorlopen.
Voor mij geldt tegenwoordig dat ik de Wow factor moet hebben, en als ik die factor drie maanden later nog steeds heb ben ik koopman. Zo lijkt m’n laatste aanschaf wel een impulsaankoop, maar zat ik stiekem al drie jaar naar die specifieke modellen van dat merk te kijken.
Leuk horloge hoor. Maar inderdaad veel geld, heb je ook hele andere leuke merken voor.
Zelf zou ik dan eerder de volledig stalen versie nemen.
Maar volgensmij is die 41mm toch?
Voor mij was 38/39 mm beter geweest.
Bij twijfel gewoon even aantal weken wachten en kijken of je er dan nog zo over denkt.
Het is al gezegd, jij moet 'm dragen. Dus het lijkt me het belangrijkste dat jij 'm geweldig vindt.
Maar goed, als je het wil weten. Het horloge is helemaal niet mijn stijl. En ik zou zelf, voor een stuk minder, een Carrera chrono kopen. De glassbox of misschien juist een vintage. Zoveel gaver, met geweldige geschiedenis en gewoon tja, een stuk cooler, vind ik.
Ik vind het een heel mooi horloge met dito plaat.
Het is natuurlijk ook een beetje hoe hard je moet bloeden voor die 8.5k of je het de prijs waard vindt.
De gouden bezel op een stalen kast vind ik wel wat half werk. Volledig goud zou een stuk beter staan, maar zal het ook duurder maken lijkt me.
Vandaar dat ik wel instem met @Fate_Amenable_To_Change en een stalen versie zou pakken. Als dat hem ook nog goedkoper maakt lijkt het me een win-win/ no brainer als je weg bent van dit horloge. Of het nu Staudt is of niet…
De blauwe chrono vind ik mooier in de stalen uitvoering. Geeft een meer cleane look naar mijn idee. Of een horloge uiteindelijk ‘koopwaardig’ is, merk ik na verloop van tijd. De longlist/shortlist (wat is lang, wat is kort?) fungeert wat dat betreft als rijpingskamer/wijnkelder/affineerruimte (al naar gelang je voorkeur). Geef het wat tijd. En ja, voor elk budget zijn er alternatieven denkbaar. Uiteindelijk gaat het erom of jij als eigenaar/gebruiker van het horloge de aankoop de moeite waard vindt. Die knoop kan ik niet voor je doorhakken.
Wat een impact kan een opticien hebben, tegenwoordig…
Erg mooi horloge, qua vormgeving en proporties. Die gouden bezel staat 'm fantastisch, geeft 'm net dat beetje extra pizzazz. De enige kritieken die ik erop heb, zijn de geprinte Arabische nummers en het uurwerk. Daar had ik graag opgelegde indices en COSC regulering gezien.
Die is relatief hoog als je 'm rationeel gaat vergelijken met andere horloges. Tegelijkertijd zou ik daar, als ik écht verliefd zou zijn op het horloge, niet warm of koud van worden. Wanneer het een zoveelste bevlieging is en ik verwacht dat ik 'm na 2 maanden in het blauwe gedeelte zou zetten, zou ik het heel anders benaderen.
De vraag die je jezelf moet stellen is naar mijn mening: wordt dit voor jou een blijvertje of is dit doorschuif materiaal?
Ik ben het met @Fate_Amenable_To_Change eens, de stalen variant is zoveel mooier.
Korting bedingen via Yvo en doen. Deze guilloche wijzerplaat heeft voor mij absoluut de Wow factor