Staudt, ik vind het lastig….

Zeker, maar zoals ook al gezegd, is dat niet net het leuke van een forum met leden die allemaal dezelfde hobby hebben, dat je reacties krijgt? Sommige zijn zelfs zo inhoudelijk dat ze van invloed kunnen zijn op je besluitvorming.

Ja, de man weet dat ik ook van horloges hou dus dan wordt het vanzelf een gespreksthema.

Dat zei @Fate_Amenable_To_Change inderdaad ook al. Ik zal 'm nog eens goed bekijken.

Daar hoef ik geen budget voor vrij te maken maar een Audi 80 cabrio spreekt me niet aan. Heb jij er toevallig een te koop voor €3500? :slight_smile:

Ik schuif nooit door. Heb alleen ooit een keer een BB58 geruild. Prachtig horloge, ook veel horloge voor je geld maar niet voor mij. O ja, en een keer een Junghans Mega Solar verkocht die al enkele jaren geen draagtijd meer kreeg maar dat wel verdiende.

Jij ook al @APMV? Jullie zijn wel allemaal redelijk eensgezind!

2 likes

Spot on!
Mooi horloge absoluut maar hoe nutteloos een onafleesbare Chronograaf.

2 likes

afbeelding

Was ook meer dat je voor dat bedrag heel veel andere mooie chrono’s koopt (met) in goud. Zoals dat gaat op HF… je begint over het een en je eindigt met het ander.

3 likes

Als je graag een mooie guilloche plaat wilt en daarbij een prachtig (zichtbaar) uurwerk van een gerenommeerd merk, kijk dan eens naar de Zenith Chronomaster (onderstaande in 18k rose is voor ca €8k verkrijgbaar maar er zijn ook stalen varianten voor ca €4,5k, hoewel zeldzaam met Guillloche plaat (het overgrote deel heeft bij de stalen variant een vlakke plaat)

13 likes

Ik vind dit een zeer mooi horloge, jij bent degene die moet nadenken of je het ervoor over hebt.
Ik denk bij veel horloges bij mezelf, goed zot dat je daar zoveel betaald. Zoals bij sommige pp’s en ap’s.
Maar denk na wat voor gevoel je erbij krijgt, als je zoiets hebt van wauw en je krijgt het niet uit je hoofd zou ik het doen.
Goed nadenken maar niet denken voor MAAR een staudt want gevoelsmatig kan die staudt veel meer voor je waard zijn dan 8.5k.

1 like

Merk op dat ik fan ben van de ontwerpen die Staudt maakt, hij heeft mooi gebruik van kleur en zo. Sommige zijn aan de grote kant, maar dat is ook omdat hij de uurwerken kiest die hij kiest. Ik heb zelf nog nooit een Staudt gekocht omdat ik bij Tourby uitkwam die in dezelfde hoek zit, maar mijn mening over de prijs van de Chronograaf is geen reden om aan te nemen dat ik het merk wil bashen. Puur voor de duidelijkheid.

5 likes

Dank voor je reactie maar deze is me iets té filosofisch voor de maandagochtend. :slight_smile:

2 likes

Haha :wink:, Je snapt hem wel :sweat_smile:.
Als het goed voelt gewoon doen anders gaje achteraf mischien spijt hebben maar zeker niet alleen naar de naam of de technische kant kijken.

1 like

Ik vind ze prachtig om te zien, paar jaar geleden ook gepast in Den Bosch maar die juwelier verkoopt ook een ander merk wat ik nog liever heb.

2 likes

De combinatie van een klassieke Staudt met die chronograaf knoppen aan de zijkant is niet de ideale combinatie. Zuut der oet wie un tang op un verke.
Ik zal vanmiddag eens langslopen op de Markt, misschien dat ie in ut echie er beter uitziet…

2 likes

Een paar honderd eraf praten en kopen dat ding zoals getoond :grinning:

En laat je in godsnaam niet de mening/smaak van een ander door je strot drukken! :fire:

2 likes

Erg mooi horloge en zeker de 38,5mm spreekt mij aan!
Misschien handig om deze als tweedehands aan te schaffen? Geen idee hoe groot het aanbod is hoor maar dan ligt de afschrijving bij de eerste eigenaar.

1 like

Absoluut! Thuis zijn de gesprekken over horloges vrij kort: “jij hebt niet nóg een horloge nodig, o.k.!” :joy:

Ben benieuwd! :slightly_smiling_face:

Maareh, succes met de overwegingen!

1 like

Afschrijving is een economisch begrip dat pas gaat spelen bij vervanging. Zolang jij het mooi vindt en hem zelf houdt is het dus niet zo relevant.
Zelf vind ik de wijzerplaat wel mooi, maar een chrono zonder subdials met cijfertjes schiet zijn doel wat voorbij. Beetje een sportief iemand die toch dress wil zijn, het komt er niet lekker uit.

1 like

Zelf ben ik niet zo van de TT horloges.

In goud of staal vind ik het wel een mooi horloge; maar weet ook niet of ik er 8.5k zou voor over hebben.
Voor dat bedrag bestaat er veel moois!

1 like

Guilloche heel leuk maar persoonlijk wellicht niks voor mij. Respect voor Benzinger qua vakwerk. Maar ik vind het gewoon te druk.

Daarnaast hier nog iemand die geen fan is van two tone. Doe dan liever staal.

Verder lijkt mij Staudt een heel sympathiek merk van NL bodem. Nog niet gepast maar de ton sur ton in kek kleurtje en de petit prealudium lijken me wel wat. Alleen dan wel bijna €2700.

Tsja dan zou qua prijspunt alhoewel hele andere horloges een Oris Aquis of rectangular of dan toch de Tag Heuer Pink wellicht voorkeur genieten. Persoonlijk.

En als t dan toch een chrono moet zijn zou ik dan toch eens kijken of een ZEP niks voor je is @Nickjackelson

1 like

Dat merk je alleen maar bij verkoop :thinking:
Als het budget verder geen probleem is, kopen en heel lang van genieten.

3 likes

Mooi maar veel te duur!

Ik kijk - letterlijk - al jaren naar die Guilloche chronos op de gebruikte markt. Ik heb er serieus nog nóóit een voorbij zien komen. Noch in het staal, noch in het goud. Dat kan twee dingen betekenen. Of Staudt verkoopt er bijna geen. Of niemand verkoopt ze weer. Mijn gevoel nijgt naar het laatste. Wat een goed teken is dunkt mij.

Ik vind de horloges schappelijk geprijsd. Het is maar waar je het mee vergelijkt. De merken waarin ik normaalgesproken in geïnteresseerd ben bieden dergelijke horloges écht niet aan voor deze prijs met een HAND (!!!) geguillocheerde wijzerplaat én een gouden bezel. Die gouden lunette had voor mij niet gehoeven, dan liever vol goud. Maar das smaak. En goud is wel een flinke klap meer.

Horloges van Benzinger zelf koop je overigens ook niet (nieuw) voor onder 10K (in het staal).

Uurwerk is niet hoogstaand. Gewoon goed. En netjes afgewerkt. En super betrouwbaar.

Doe waar je blij van wordt. Voor jezelf. En personaliseer het horloge, zodat je hem nooit meer weg doet. Hoef je je ook niet druk te maken over afschrijving. Alleen maar emotionele bijschrijving! :wink:

5 likes

Je weet dat dit echt niks te maken heeft met die wijzerplaten die Staudt gebruikt? Hand Guilloche is een monument. De zenith die jij stuurt heeft gewoon wat gefreesde patroontjes.

2 likes