Tja, dat geloof ik best. Het is maar net waar TS zijn prioriteiten legt. Een handgemaakte plaat is in dat prijs segment wel echt een unicum
De Zenith heeft daarentegen een juweel van een uurwerk. Dat is bij deze Staudt dan weer bepaald geen monument.
Mijn gevoel zegt ook het laatste omdat het a) een kleine doelgroep aanspreekt die vooral vanwege de “Benzinger Guilloche Plaat” tot aanschaf overgaat en b) omdat je bij verkoop sowieso een forse veer moet laten.
Dit horloge koop je niet met je verstand (maar volgens mij geldt dit voor heel veel horloges, in meer of mindere mate).
Ik vind dit persoonlijk niet zo’n mooi ontwerp en voor €8500,- is er heel veel keuze bij de meer gevestigde merken
Wat je moet beseffen bij Staudt is dat allereerst de guilloche wijzerplaten handgemaakt zijn, deze worden door 1 persoon voor Yvo in Duitsland gemaakt. Ik denk dat we afschrijving niet moeten laten mee wegen in dit soort aankopen simpelweg omdat het alleen gaat om evt verkoop weer er van, als je daar dus nu al mee bezig bent ga je er dus al op voorhand van uit dat je hem niet gaat houden. Ik vind het een zeer geslaagd merk, en mooie kwaliteit en service vanuit Yvo.
De stevige prijs wordt bij dit drukke horloge vooral bepaald door (1) de gouden bezel en (2) de met deh hand bewerkte wijzerplaat. Natuurlijk is dit laatste wat getuigt van een bijzonder vakmanschap waar ik op zich bewondering voor heb. Maar dat is voor mij geen meerwaarde waar ik 1,5k voor over zou hebben. En de gouden bezel is leuk maar lijkt me zeer gevoelig voor beschadigingen gezien de zachtheid van goud. Dus ik zou hier geen 8,5k aan uitgeven. Maar ik ben jou niet. Veel wijsheid gewenst bij jouw keuze.
Oons ben zuunig. Als je een mooie, exlusieve auto koopt zijn er altijd mensen die zeggen dat een Golf ook vier wielen heeft en je van A naar B brengt. Al helemaal in het calvinistische Nederland. Oh en dan de afschrijving, jeetjemineetje wat een geld breng je weg. En onderhoud zou wel duur zijn of niet? En echt betrouwbaar zijn ze ook niet hé? Kun je niet beter een 911 kopen, is veel betrouwbaarder en behoudt zijn waarde. blablablabla. Over het algemeen zijn het mensen met een chronisch gebrek aan inlevingsvermogen.
Ziet eruit als een aliexpress horloge
Ik heb hierboven al veel positief en ook minder positief feedback gehad maar een Staudt met een handgegraveerde Guilloche van Benzinger die er uitziet als een Ali-Express horloge, dat is wel erg expliciet negatief. Maar goed, ik vroeg om meningen, niet slechts om gefundeerde meningen.
Wat een bizar statement
Kerel ziet ze vliegen…
Ik zal hem ff onderbouwen, staudt klinkt als een plakmerk, de kroon ziet eruit als een sugess… dat was mijn train of thought, ik ging op uiterlijk af, niet op de specs… die zijn natuurlijk indrukwekkend
Pics for reference
“Klinkt als” en “ziet eruit” zijn geen onderbouwingen
Het is de kerels naam. Alles behalve plakmerk.
Je weet niet waar je over praat
Jullie nemen mijn advies helaas niet ter harte.
hij staat bij mij op negeren maar toch klik je er dan op he…
ps; wat al 100x gezegd is. heel mooi horloge. het goud hoeft van mij niet, liever helemaal staal.
8.5K is een hard sell en zou ik niet doen maar als jij hem mooi vindt… dan heb je wel een uniek horloge.
succes met de keuze
ik snap wel dat die wijzerplaat je trekt, die is mooi. Maar voor dat soort geld (of minder) koop je ook dit soort dingen
Heb je liever de Staudt?
Haha, het is ook zo verdomde lastig.