Sinds ik in juni van dit jaar bij juwelier Nelissen in Venlo een aantal Staudt’s paste, is het merk door mijn hoofd blijven spoken.
Vanwege de recente aanschaf van een Cartier Santos Medium heb ik de eventuele aanschaf van een Staudt even geparkeerd.
Echter, zaterdag was ik bij mijn opticien en deze liet me (terecht) vol trots zijn nieuwe aanwinst zien. Een guillloche chrono met gouden bezel en met een prachtige blauwe wijzerplaat (Guilloche, you love it or you hate it maar ik vind het prachtig).
Met 38,5 cm ook een hele fijne maat voor mijn pols.
Nu ligt er bij de juwelier exact zo een exemplaar (op een ander bandje) te koop maar het prijskaartje……bijna 8,5K € voor een Staudt. Er valt waarschijnlijk nog wat korting te bedingen (op deze waarschijnlijk forse afschrijver), maar toch. Ik ben in dubio. Wat vinden jullie van dit horloge?
Ik vind het een bijzonder mooi horloge. En als je ervoor valt moet je het altijd doen. Dan is hij die 8.5K naar mijn mening zeker waard. En laat je niet afleiden door de -vooral Nederlandse- story over afschrijving. 1. Als je hem niet gaat verkopen is afschrijving niet aan de orde.
2. Op alle niet schaarse producten -en ook dus horloges- zit afschrijving.
3. Op enkele schaarse en gehypede horloges kun je inderdaad bij verkoop winst maken. Maar sinds de corona zijn ook veel van deze horloges -zeer- sterk in waarde gedaald.
Gewoon doen dus!!