Staudt, ik vind het lastig….

Sorry, kon het niet laten. Wordt er een beetje melig van… Moet op zo’n kantoordag ook niet het forum de hele tijd open laten staan… haha

1 like

En ik deed zo mijn best… :flushed:
Natuurlijk bestaan er mensen die zich niets van de markt aantrekken en gewoon (kunnen) kopen waar hun hoofd (vandaag) naar staat maar de praktijk leert dat horloges komen en gaan. Kijk maar eens in het blauwe gedeelte.

@GMTplus1, Rik, ben het volledig met je eens hierin en in dit geval voorál:

• het functionele is 100% onderworpen aan het esthetische; waarom deze complicatie slechts ‘gemankeerd’ visueel toepassen om de esthetiek te willen ‘verheffen’, onzinnig

ff een plagerijtje @egolroh: het is des kerels naam, toch ? :hugs::roll_eyes::wink:

P.S. : bedoeld als genoemd plagerijtje, niét als taal-nazisme :wink:

En… gekocht???

Ik heb contact gezocht met Yvo. Hij heeft op dit moment een stalen automaat met blauwe Guilloche plaat in de maak en die wil ik graag zien. Als het goed is, dan ontvang ik binnenkort foto’s. Bij nader inzien en veel nadenken is de automaat / staal / Guilloche wellicht een fijnere optie.

8 likes

Daar heb ik ze ook in de etalage zien liggen. ( de eerste keer dat ik ze in het echt zag )

Het is idd een behoorlijk fors prijskaartje. Maar het is wat jij wil. Je hebt dan wel iets moois aan je pols. :pray:

Als de Cartier dan het veld moet ruimen, voor een zacht prijsje ken je wel een betrouwbare koper😉

1 like

Mooie voorbeelden, maar de Staudt is mooier :heart_eyes:

5 likes

Spannend, benieuwd :smile:

1 like

:grinning: Als ik er iets voor zou moeten verkopen, dan deed ik het niet. Ik moest bij de Junghans al slikken toen ik de doos wegbracht (terwijl deze echt niet de draagtijd kreeg die hij verdiende).

1 like

Gewoon de stalen variant kopen

Via Yvo kijken of je de wijzerplaat kan personaliseren
Ja slechts een 7751 maar dat ik fin ivm onderhoud

Een Staudt koop je voor jezelf … ik ben fan van het eerste uur

Deze Staudt gaat niet meer weg om meerdere redenen

Ik vind een Benzinger guilloche plaat in een horloge voor 6+K overigens een fair prijs

De andere twee

12 likes

De Junghans heeft nu niks te klagen over draagtijd :grin:

1 like

Wat een mooie collectie Tuur, jouw “carpe diem” is werkelijk schitterend.

1 like

Thnx

Vind de gouden lunette icm gouden wijzers toch mooier dan staal met zilveren wijzers…

7 likes

Opvallend vaak wordt de Guilloche van Benzinger genoemd. Helemaal mee eens. Die vakmanschap is prachtig:

afbeelding
afbeelding

Yvo heeft een leuke video gemaakt over bezoek bij Jochen Benzinger:

Maar het is in eerste plaatst een Staudt horloge, geen Benzinger horloge. Heb je daar iets mee, of gaat het om de Benzinger plaat?

Hier een podcast van 0024 met Yvo Staudt:

Zelf zou ik wat lezen en luisteren over Yvo Staudt (als je nog niet hebt gedaan): krijg je er een positief gevoel bij? Een beter gevoel dan andere merken?

Iets anders wat hierboven genoemd wordt is over afschrijving, en verschil emotie en ratio. Daarover zou ik deze quote van Bernard Cheong, watchcollector Singapore willen noemen:

“Watch collecting is the perfect example that you must never do something based on logic alone.

You don’t marry people out of logical reasons. You get married to people for emotional reasons.”

En hierbij nog wat foto’s van mijn wijzerplaat van Benzinger: puur genot!

11 likes

Als je vijf mille of meer voor een horloge uitgeeft, dan koop je zo’n horloge niet vanwege één aspect, maar vanwege de combinatie van eigenschappen/factoren.

Het gaat om het (erg subjectieve) gevoel dat je erbij hebt. Spreekt het me aan als ik het zie (dus de esthetiek). Het gaat om de schoonheid van de Benzinger dial en het vakmanschap waarmee die gemaakt is. Het gaat om merk en de persoon/personen erachter. In mindere mate gaat het me om het gebruikte uurwerk.

Dat alles weeg ik af tegen het bedrag van de aanschaf en wat daarvoor verder nog te krijgen is.

Samenvattend kan ik wel concluderen dat ik over aanschaf van een Rolex, Omega of Cartier minder getwijfeld heb dan over de aanschaf van een Staudt. Ook hierbij speelde het gevoelsmatige een rol.

Dank voor de video en de podcast, dat ga ik zeker bekijken en beluisteren. De video heb ik al een keer gezien. Btw, prachtige foto’s.

5 likes

Maar is dan het andere wat je voor dat bedrag kan krijgen ook dat wat je wil? Of is het dan een rationele vervanging die je dan uiteindelijk toch weer verkoopt omdat dit dan toch niet iets is wat je wil?

1 like

Twee goede vragen. Ik koop nooit iets wat ik niet wil. (Wat niet inhoudt dat het achteraf gezien altijd de juiste keuze was). Ten tweede verkoop ik zelden of nooit iets.

4 likes