Tja, wat is tractie? Ik denk niet dat het ooit een groot merk zal worden – wat dat dan ook moge betekenen. Het merk heeft wel een vaste en – naar ik vermoed – loyale klantenkring, maar het zal waarschijnlijk een niche blijven. Yvo gaf aan dat hij mogelijk de volledig door een rose engine hand-geguillocheerde plaat niet meer kan aanbieden. Dat zal het er niet makkelijker op maken. Voor mij was dat in ieder geval juist de reden om de knoop door te hakken.
Que pasa? Toch wel een usp.
Als Jochen Benzinger ermee stopt, hij is inmiddels op enige leeftijd, is er momenteel niemand anders die dat kan
Ah, ok. Ik neem aan de enige onafhankelijke guillocheerder (is dat een woord?)? Oa Wen en Sartory doen toch ook hand guilloche?
Ja das minder, maar er zijn natuurlijk talloze andere mooie technieken om toe te passen.
Zal wel fijn zijn als je een horloge koop van 5k dat er altijd wel onderdelen of wijzers beschikbaar zijn. Maargoed das wellicht het risico om voor zoiets te gaan. Geld voor vd gang ook bijvoorbeeld
Deze hoort hier toch zeker thuis
Verdomme, dat is wel heel dik. Gouden Guilloche ook gepast?
Nee, die hadden ze niet paraat.
Heeft niemand de Prelude handwound gepast?
heeft dit model een ghost setting voor de niet aanwezige datum functie op de dial in het uurwerk?
Goede vraag, ik weet het niet. Wat je echter kunt doen is Yvo via het telefoonnummer of contactformulier op de website benaderen. Je krijgt dan snel een feedback.
+1
Tip van Nick opvolgen. Yvo reageert altijd snel
niet via instagram iig, al 2 weken geen antwoord.
heb toen ook de folder besteld, ook niks over gehoord.
maar niemand die dit model dus heeft de chrono?
want dan weet je met der kroon uittrekken of er een lege setting is waar je de datum zou veranderen
Mail sturen aan Staudt en in mijn ervaring heb je dan binnen een dag antwoord en na een dag of drie de catalogus op de deurmat.
oke duidelijk, vreemd dat de een het wel heeft en de ander niet dan. maar gezien het uurwerk zal er dus altijd wel een ghost setting zijn.
Klinkt wel enigzins bekend, had een catalogus aangevraagd, was niet meer beschikbaar, en zou worden opgestuurd wanneer wel weer beschikbaar… nooit meer iets gehoord, jammer hoor. Waarschijnlijk volledig onterecht… maar het maakt me toch minder gemotiveerd.
Me to, heb vandaag van der Gang gesproken, is ook een horloge wat ik erg tof vind. Een heel leuk gesprek gehad en een afspraak om de werkplaats te bezoeken. Zin in!
Als ik Yvo was, dan zou ik die dure catalogi niet meer aanbieden. Kost bakken met geld en ze dienen geen doel. Als horloges worden gedetailleerd op de
website getoond met mooie foto’s en specs. Waar heb je dan een catalogus voor nodig? Een bak papier, het moet per post verstuurd worden en heeft behalve “het gratis verkrijgen” nauwelijks meerwaarde. De meeste andere merken (en microbrands) doen dat ook niet.