Wat heb jij gepast?

Gaaf! Vooral deze met de mat blauwe wijzerplaat en klassieke logo zoals de originele. Een van de weinige horloges die ik gehad heb en spijt van heb verkocht te hebben…

2 likes

Vandaag de BB54 gepast en niet eens een foto gemaakt. Deed me niets.

1 like

Tsja, meerdere conclusies Tom.

In ieder geval dat ik deze keer ook mijn vrouw en dochter bij me had (bewust) en die beiden een redelijk uitgesproken mening hebben. Waar ik voor deze keer ook om gevraagd heb, trouwens. :sweat_smile:

De belangrijkste conclusie van het afgelopen jaar is dat GS het niet meer gaat worden en van vanmiddag dat de planetarium het qua budget niet gaat worden, maar dat wist ik natuurlijk van tevoren, maar leuk om even op de pols gehad te hebben.

Verder dat ik een Witgouden Frederique Constant Perpetual wel zie zitten omdat die op het gebied van value-for-money op dit moment zeer interessant is.

Maar… Ook dat ik CvdK al veel langer op mijn netvlies heb als once-in-a-lifetime bijzonderheid in mijn bescheiden collectie. Ongeacht oude of nieuwe eigenaren, wel of geen 100% manufactuur. Het heeft iets.

Uiteindelijk na een half jaar te passen zonder foto’s, en de laatste weken met, dat ik qua formaat de Hypernova’s best kan hebben. Ik heb daarbij even wat verder gekeken dan alleen de polsfoto’s van dichtbij, die altijd een vertekend beeld geven. Wat past bij mij als redelijk fors persoon, bijvoorbeeld. De lange lugs met schroeven passen bij de HyperNova, maar minder bij de Ariadne.

Verder dat ik de komende weken even alles laat bezinken en ga overdenken. Wat vindt ik er over 10 weken na aankoop van, na 10 maanden, na 10 jaar. :sweat_smile:

En ik @APMV (en mijn vrouw) gelijk moet geven dat een Hypernova de meeste kans gaat maken omdat, ook nu na de vijfde of zesde keer een Staudt Guilloche variant te hebben gepast, de Staudt me toch niet pakt ondanks dat de wijzerplaat ook fenomenaal vindt, maar dus niet voor mij. Overigens was ook de vol gouden chrono, maar boven budget.

Welke kleur HyperNova? Dat is de vraag nog en de FC wil ik er toch nog één keer naast zien.

Wordt vervolgd. Tot zover. :grin:

3 likes

Je bent het oprecht goed en doordacht aan het afpellen Jaco.
Nu de kleur keuze nog :grin:

3 likes

Die met witte plaat er ook nog bij, wel de meest afleesbare van het stel, maar in dit geval weegt dat wat minder zwaar.

1 like

De gouden Staudt die ook nog gepast is was deze overigens.

13 likes

Pfieuw die moet voor niet veel onderdoen.

1 like

Had mijn zinnen gezet op de explorer 36, eenmaal om viel hij me persoonlijk nogal tegen. Die kan dus voorlopig van het lijstje, wellicht veranderd het nog ooit in de toekomst. De eerstvolgende op de wensenlijst is de gmt.

Deze ook nog even gepast, moet zeggen dat het ook erg mooie horloges zijn. Vooral de groene lijkt me geweldig, hoorde dat die overal al uitverkocht was helaas.

12 likes

Gewoon de IWC in het zwart nemen in plaats van de Explorer zoals die origineel in de jaren 70 bedoeld is Staat nog een zeer goedkope in het blauwe deel :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Portugieser 42

13 likes

Uitverkocht lijkt me sterk; de ‘Aqua’s’ zijn bij grijze dealers volop te koop.

2 likes

Hij bedoelt de limited groene met gouden markers, die is volgens mij idd uitverkocht. En goed dat je ook buiten de Rolex bubbel kijkt voor horloges, zelf een tijd geleden de Submariner omgeruild voor de zwarte Ingenieur en nog geen seconde spijt gehad!

5 likes

Ah, sorry, niets gezegd dan (maar ik zou zweren dat ik de Aqua op de foto zie :face_with_monocle:)

1 like

Dat is correct, waarschijnlijk kon hij die wel passen :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Oogt groot zeg, en vind die niet echt passen met je tatoo.

1 like

De explorer staat wel mooi op je pols zo te zien. Ik moet bekennen dat ik hetzelfde had toen ik de 36 om deed. Dit was wel na het passen vsn verschillende 40mm tudors. Hij deed me helemaal niks. Terwijl ik het hier op de foto’s op het forum altjd een heel mooi hologe vind.
Dus deed je de explorer als eerste om?
De iwc ziet er ook mooi uit inderdaad. Misschien die ook eens in het zwart passen.

1 like

Eindelijk een lot genoot, ik heb me ook echt ontzettend lang blind gestaard op een explorer. Toen ik hem voor het eerst ging passen, was het echt: Mweh is dit het? Terwijl volgens mij iedereen van de explorer houdt. Je moet echt houden van zoiets simpels.

1 like

Ik kwam met een sub binnen, dus ik ging van groot naar klein. Ik had niet het zelfde gevoel als destijds bij de aanschaf van de sub, toen ik die in mijn handen kreeg dacht ik “dit is kwaliteit”. De explorer voelde gewoon anders. Ook de clasp vond ik wat ielig, dat zal vast wel aan mij liggen :joy:.

Ik had me er ook echt op dood gestaard, op de foto’s komt hij namelijk altijd goed over. Voorlopig wordt hij dit in ieder geval niet.

2 likes

Een aantal Tudors:

De 54 is m’n favoriet. Was benieuwd of deze niet te klein zou vallen, maar dat was niet het geval:

Een 58 monochrome zonder rivets met T-fit zou perfectie zijn, maar dan wel dieper zwart dan de monochrome 41 svp. Het zwart vd monochrome 41 vond ik te vaal:

8 likes

Vandaag gepast bij Punte in Utrecht:

Keuzes, keuzes, keuzes…

4 likes