Staudt Only

Prachtige NA, gefeliciteerd Ed

2 likes

Huh, dit is een retorische vraag, toch?

2 likes

Haha, uitslapen is hier ook erg zeldzaam hoor. En straks heb ik ineens 3 horloges erbij…

3 likes

Je zult in elk geval heerlijk dromen :sleeping: vannacht

2 likes

16 likes
2 likes

Hallo allemaal,
op zondag 3 mei zond de Duitse televisiezender ARD een zeer interessant programma uit over de productie van hoogwaardige polshorloges (Benzinger in Pforzheim). De horloges van Ivo Staudt zijn ook voorzien van guilloche-gravures.

Veel kijkplezier!
Roland

3 likes

Hoe bevalt je guilloche chrono Ed @Pjotr ?

10 likes

Gisteravond gekeken. Prachtige korte docu. De rust die de man uitstraalt als hij werkt. Mooi ook dat zijn zoon in het bedrijf zit. Ik vraag me wel af wat hij (Neil) gaat doen als zijn vader het beroep niet meer kan uitoefenen. Senior is de enige die het ambacht van het oude guillocheren beheerst en dat is nu nét wat een Benzinger horloge onderscheidt.

3 likes

Ja, goed. Heel goed. Krijg 'm alleen niet zo lekker op de foto, veel reflectie. En ik moet even een ander bandje regelen, deze zit net te strak of te ruim. Maar dat is geen probleem.

De Staudt vult de al aanwezige horloges mooi aan. Geen uitgesproken dresser maar ook niet zo flashy als een vol metalen sporthorloge.

3 likes

:point_up_2:je zal er maar een de collectie hebben :wink:

3 likes

Dat is wel heel erg jammer, want het is een heel mooi, kwalitatief hoogwaardig bandje.

1 like

Had/Heb precies dezelfde uitdaging … Molequin Saffiano en Delugs (alligator) als oplossing

4 likes

Ja, mooie, dikke band die wel soepel “indraagt”. Wellicht dat de band omgekeerd (logo van me af) het probleem oplost. Of wellicht de sluting iets platter maken. De pushers van de vlindersluting prikken in m’n pols.

Ik zie niet 1-2-3 om ik een andere sluting op deze band kan monteren. Denk dat ik dan een pin eruit moet drukken? Delugs spring deployant clasp zou het probleem ook kunnen oplossen.

Groot fan van Molequoin Saffiano maar ben bang dat die wel dun is voor dit horloge. Heb je wellicht een plaatje van hoe dat staat?

Anyway, groot fan het horloge hoor. Dit is een oplosbaar probleem voor een anderzijds prachtig horloge.

3 likes

Molequin saffiano en Delugs alligator

15 likes

Beide mooi Arthur, maar die delugs staat jouw Staudt top :ok_hand:

3 likes

Goedemorgen

10 likes

Dat vind ik nou ook, heerlijke combi!

Voor jou en voor alle Staudt-liefhebbers ook een goedemorgen.

Jouw chrono krijgt volgens mij veruit de meeste draagtijd binnen jouw collectie. Ik begrijp het zeker wel maar de Tudors, en vooral ook die Longines Flagship, zijn zeker ook de moeite waard. :ok_hand:

2 likes

Thanx Nick. En ja, de Staudt is mijn favoriet

1 like

Prachtig! Die Molequin is mooi maar die Delugs vind ik subliem!

Hier even aan een rondslingerende 22mm band gelegd. Staat ‘m best goed. Lichtere band doet het blauw wat meer spreken.

Even mentaal voorbereiden op het kopen van de antraciete Molequin alligator. Dat wordt, denk ik, ook mooi.

10 likes