Staudt Only

Prachtig horloge
Ik twijfel idd of ik ook weer de dialoog met Yvo moet aangaan voor een “custom variant”
Zeur al een langere tijd voor een guilloche wijzerplaat in een stalen chronokast ipv rose goud
De patronen in de standaard blauwe guilloche chrono zijn beperkt zichtbaar
Heb weer een leuk spaarpoitje dus wellicht de “staudte” schoenen eens aantrekken

Deze guilloche met opgelegde cijfers
De chrono guilloche in stalen chrono kast
De chrono guilloche met opgelegde cijfers in stalen chrono kast

6 likes

Sja, het is wel een leuk proces. Zelfs de rotor is custom van deze. De prijs kwam bij deze wel in de buurt van de guilloche chronograaf :sweat_smile:

Maar chronograaf is niet mijn ding en guilloche is gewoon duur. Dit is nog steeds de goedkoopste optie voor een handgemaakte guilloche horloge…

1 like

Benieuws naar de rotor. Dacht dat het een handwound was

Ik zag wat nieuws voorbij komen. Volgens Ivo bijzonder dun. Iemand ze al live gezien? Deze wil ik weleens in het echt zien.

10 likes

Yes, gezien tijdens de presentatie voor betrokken juweliers en klanten. En recent nog in het Staudt display van één van de juweliers. 40,8mm kast diameter bij 8,8mm hoog. Staat inmiddels veel meer info op de website van Staudt. Vele kleuren, variatie in kastmateriaal, etc.

1 like

Cross-posten mag als het om een Staudt gaat - correct me if I’m wrong :wink:. Dus een plaatje delen uit mijn NA draadje over Staudt nr. 2 in de verzameling.

16 likes

Hij is heel mooi , alles klopt precies aan de wijzerplaat :ok_hand::ok_hand:

2 likes

Stil hier op het Staudt-front. Beetje verandering in brengen:

En via het Instagram account van Yvo:

8 likes

Bovenstaande model sinds gisteren in m’n verzameling opgenomen:

Nr. 3 in the pocket (of beter: in het kistje)

13 likes

Slechte foto (nieuwe band) maar wel een mooi setje!

8 likes

Prachtig, ik wil hem ook !!

1 like

En terecht! :grin:

Still Proud to wear Staudt ….

12 likes

Kijk, zo hoort het! Prachtig exemplaar, ook!

1 like

Is dit de ivoor kleurige dial handopwinder? Met stalen kast?

Dat is een maatwerk Benzinger guilloche wjzerplaat met persoonlijke printing “Carpe Diem”
Lijkt door avond licht volledig ivoor maar is zilver/ivoor zoals hieronder

De kast is in tegenstelling tot de “standard” guilloche chrono van staal ipc rose goud
Uurwerk s een valjoux 7750 gebaseerde automaat
Met Yvo afgesproken dat ik het uurwerk/wijzerplaat tzt laat overzetten in rose gouden kast

5 likes

Oh sorry ik bedoelde deze

Een eerde aankoop ging niet door van een prealudium petit, maar het kriebelt toch.

3 likes

Dit is inderdaad de ivoor witte Praeludium handopwinder
Prachtig comfortabel horloge

2 likes

Ik zie er nog 1 staan op de site bij approved and used……:innocent::innocent::innocent::innocent::pray:

Prachtig

1 like