Mee eens Nick. De foto hierboven is veel te donker. Wijzerplaat toont zich het beste in licht
Betaaaah!
Gisteren had ik een erg leuk gesprek met Yvo Staudt, natuurlijk ook over m’n prachtige Praeludium. Yvo vertelde vol enthousiasme over hoe het uurwerk van m’n horloge wordt gemaakt en dat het voor het grootste deel door Staudt zelf wordt samengesteld, geweldig!
Yvo vertelde dat eind september de vernieuwde boetiek in Ootmarsum wordt geopend.
De “geregistreerde” Staudt bezitters krijgen een uitnodiging. Misschien zien we elkaar dan.
In januari 2020 mocht ik Yvo al eens ontmoeten tijdens Inhorgenta in München. Daar zag ik ook al voor het eerst de Staudt Praeludium handwinder en dat in combinatie met de vriendelijke toegankelijkheid van Yvo heeft toen het eerste zaadje gelegd voor m’n onverwachte “Staudt” aankoop eergisteren.
Het is nu een beetje “ingedaald”, maar ik begin langzamerhand te beseffen dat de Staudt Praeludium nu m’n mooiste horloge is!
De Staudt boetiek is maar 23,5 km bij mij vandaan!
Vanaf eind september is de boetiek iedere zaterdag open en kun je gewoon naar binnen lopen (doordeweeks op afspraak).
In Ootmarsum komen we regelmatig en nú waarschijnlijk ook nog wel vaker .
Nog dank je wel👍
Voor de liefhebbers wellicht een leuke aanbieding.
Het is ook een prachtig horloge, Op deze foto lijkt het een geel gouden exemplaar te zijn.
Helaas ongeveer 10 x zo ver bij mij vandaan.
De wijzerplaat doet wel heel veel met licht, variaties in blauw tot zwart.
Ik vind hem steeds mooier worden, in goud lijkt me het ook wel prachtig.
Wat afstand betreft heb ik nu als oosterling eindelijk eens een keer geluk en een AD heel dichtbij😁.
Ik zou wegblijven bij Ripassa
Vandaag was ik bij de nieuwe vestiging van hell in Zwolle. Superleuke horloges mogen bekijken alleen Staudt hadden ze (nog) liggen maar komt wel. Wel de gouden Staudt van dhr Hell zelf bekeken en was onder de indruk!
Er gaat zeker een Staudt komen maar ben eerst nog in afwachting op mijn van der Gang.
Overigens echt mega goed te woord gestaan door Laurens van van Hell, met koffie en lekkernijen en veel mooie horloges bekeken, terwijl ik duidelijk aangaf bij binnenkomst dat ik alleen wat wilde bekijken en in de toekomst kopen.
Top!
Die van de eigenaar was een guillochee witte plaat in gouden kast 42mm handwinder.
Goede morgen staudt bezitter.
Mooi horloge, vloekt wat met de achtergrond.
Probeersel op de vroege ochtend
Goedemorgen Staudt mensen, ik moet er wel wat meer moeite voor doen dan bij m’n andere horloges om hem mooi op de foto te zetten, maar dan heb je ook wat😊.
@HansT @APMV Dat ondervind ik ook. Die wijzerplaten zijn zó mooi dat je veel meer je best moet doen om ze op een foto tot hun recht te laten komen.
Als dát nu het probleem is van het bezitten van een Staudt……dan wil ik best meer problemen hebben.
Heerlijke problemen zijn dat, misschien in de toekomst eens eentje met een lichte Guilloche wijzerplaat proberen, daar zie je denk ik minder stofjes op.
Maar voorlopig is m’n horloge beurs leeg, ik ben maar een arme muzikant😀.
Een tweede Staudt? Zou ik ook wel wensen, maar mijn horloge pot is tevens leeg
Leuk, maakt ‘m erg sportief! Is de band aftermarket of origineel Staudt?