Staudt Only

Gisteren de blauwe, vandaag de zalmroze Praeludium.

13 likes

Hij krijgt te weinig draagtijd, maar als ie dan om de pols zit blijft het echt een mooi ding.

16 likes

Iemand deze ooit in het echt gezien?

11 likes

Opmerkelijk: “This used to be an automatic”.

Even opgezocht.

Er zijn er blijkbaar maar 10 van (eigenlijk 20, 10 met een zwarte plaat en 10 met een witte) dus zeer gelimiteerd. De kans dat je deze in het echt meteen komt is dus erg klein. Op wens van een verzamelaar uit Kuwait werd het bekende ETA/Valjoux 7750 omgebouwd tot een handopwinder -door aldus Yvo in een interview- “de rotor stil te zetten”.

Ik vind de plaat heel mooi met die “opgelegde Breguet cijfers” en de tachometer ring. Er gebeurd van de andere kant wel erg veel.

Mooi en apart horloge, dank voor het plaatsen, @APMV Arjen.

3 likes

Érg sterke Patek vibe. Komt me een beetje over zoals die Roger Dubuis-hommages.

Ik vind hem wel leuk hoor, die knipoog op de wijzerplaat. En een super uniek horloge. Leuk design-uitstapje van Staudt, wel heel wat anders dan hij normaal maakt.

3 likes

Tof toch

2 likes

10 likes

Ja, gaaf die rose cijfers!

3 likes

Voor de liefhebber heb ik nog een nieuwe Staudt pet en boekje. Gratis af te halen in omgeving Hengelo(o)

2 likes

12 likes

Dag HF’ers,

Weten jullie toevallig ook of de “Approved Used” Staudt horloges op een centrale plek worden verkocht (bijv. Ootmarsum) of dat deze op verschillede locaties bij de dealers liggen? Ik woon tenslotte vlakbij Ootmarsum, dus dat zou natuurlijk het meest praktisch voor mij zijn.

Ben al langer geïnteresseerd in een Staudt horloge, en in het specifiek geïnteresseerd in het kopen van een gebruikt Staudt horloge, maar wil voorkomen het hele land door te rijden om een aantal gebruikte modellen te kunnen zien.

Hoor graag als iemand wat weet!

3 likes

Ha Job, Yvo biedt ze aan op zijn website. Ik ga er sterk vanuit dat je deze in Ootmarsum kunt bekijken en passen. Je kunt ook even contact met hem opnemen via zijn Insta of de site. Hij reageert doorgaans snel. Succes en veel plezier gewenst met passen. We kijken uit naar je NA-topic :wink:

een beetje voorvreugde?

6 likes

Ha Nick,

Dank voor je snelle reactie! Ik had zelf ook een vermoeden dat deze waarschijnlijk vanuit Ootmarsum geserviced worden en vanuit daar verhandeld.

Binnenkort maar eens contact opnemen en hopelijk - klein half uurtje - die kant op rijden :wink:

Mooie foto’s trouwens! Paar keer al langs gelopen, maar tot op heden niet binnen geweest. Altijd buiten openingstijden gek genoeg.

3 likes

Worden geserviced door Yvo en verkocht in Ootmarsum Job. Goed idee om bij Yvo langs te gaan. Kan het aanraden

3 likes

Staudt het weekend in

16 likes

Prelude op staal

8 likes

9 likes

Prelude op leer

13 likes
1 like

Even los van de grappen in dat topic: prachtige plaat :star_struck: