Blijvertjes
Heb de foto van mijn horloge (post van vrijdag) door GenAI gehaald. Kennelijk een interpretatie foutje… ![]()
Ja, klopt. Voor de grap jouw verzoek door Nano Banana vorm laten geven.
Dan nog vind ik het niet mooi
In eerste instantie dacht ik dat ik ze zag vliegen… maar toen wat foto’s gegoogled van de beste man. En nog een foto gevonden met een Staudt. Dus toen kon ik wel concluderen dat:
Adriaan van Dis draagt een Staudt.
Toch leuk dat in ieder geval één bekende Nederlander én ook nog eens een respectable man, een Staudt-horloge draagt. Volgens mij een gouden Guilloché? We zijn in goed gezelschap in ieder geval. Weet iemand of Staudt iets met bekende Nederlanders doet verder?
Adriaan van Dis heeft in zijn boek de Wandelaar, wat in Parijs speelt, het over zijn Breguet. Dus het zou een classique kunnen zijn?
Dan zie ik ze misschien toch vliegen ![]()
Na twee minuten foto’s zoeken van deze voor mij nobele onbekende heer, concludeer ik dat de beste man minstens 5 verschillende, doch zonder fout stijlvolle en klassieke, horloges heeft. Of toch draagt.
Als AI geen roet in mijn eten gestrooid heeft.
Een Staudt beantwoordt wel aan die omschrijving dus het zou zomaar kunnen.
Op de foto hierboven zie ik toch geen Breguet… Kan best een prelude zijn.

En wel deze, denk ik.
Deze ook, overigens:
zijn boeken zijn de moeite van het ontdekken waard Hubert. Ik heb hem regelmatig ontmoet en destijds droeg hij altijd subtiele gouden horloges. Maar als hij inmiddels Staudt ambassadeur is kan ik dat wel waarderen
Wat gaaf, dit. Deze Staudt past perfect bij de man!