Steiner Maastricht

Ik was afgelopen week in Maastricht en liep toevallig langs Steiner in de Stolkstraat. Mooie occassions gezien maar ik ben nog meer onder de indruk geraakt van de Steiner klokjes. Prachtige horloges, mooi ontwerp en fantastisch afgewerkt. Er hangt wel een stevig prijskaartje aan (€ 3750,- voor de stalen uitvoering) en ik ben erg aan het twijfelen of ik dit bedrag er voor moet uitgeven. Je koopt voor dit bedrag immers ook een (occassion) IWC of Omega. Aan de andere kant koop je vooral een horloge om de details en deze zijn geweldig bij de Steiner klokjes. Wat is jullie mening?

Volg onderstaande link voor een heleboel info:

http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,27950,27950#msg-27950 (:D(:smiley:

Ik zelf zou kiezen voor een IWC o.i.d, maar vele zullen het niet met mij eens zijn, maar je vroeg ook om een mening…

…misschien moet je Steiner eens bezoeken en de horloges (bv. I.W.C en/of CvdK) met een Steiner vergelijken.

Hier een topic op een ander forum met foto’s van een besloten meeting afgelopen zondag bij Steiner, waaronder veel foto’s, ook van de Steiner Limited!

http://www.dezinvanluxe.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=2826

Wat krijg je nu eigenlijk voor dit soort sluikreclame? LOL
Het ligt er wel heel dicht bovenop.

Zal ik ook is iets opstarten.
Ik ben recent bij Patrick geweest en ik heb daar zeer fraaie tourbillons gezien.
Zij kunnen elk gewenst exemplaar leveren (lees: eigen ontwerp indien gewenst).
Gek he, als het een Chinees iets is dan gaan de duimen vd bekende jongens alweer omlaag maar Steiner…
Poef dat moet wel bijzonder zijn.

Nou we weten nu allemaal dat Steiner een eigen iets verkoopt en dat het geweldig is alleen gek dat niemand weet :

wie heeft hem gemaakt?
waar komen de onderdelen vandaan?
etc.
Kortom een plakmerk met een goud randje.

jag Schreef:

Wat krijg je nu eigenlijk voor dit soort
sluikreclame? LOL
Het ligt er wel heel dicht bovenop.

Zal ik ook is iets opstarten.

Fossil of Patek Philippe?

MDI= Steiner?? Ongelovelijk dat er sowieso een vraag is over een vergelijking tussen een gerespecteerd Zwitsers merk en een horloge met de naam van een winkeltje in occasions

Ik vind het wel grappig , als hierdoor een discussie ontstaat betekend het wel dat het een interessant horloge is.
als je dit niet vind reageer je er denk ik niet op. maar ik kan me natuurlijk vergisssen.

Maar van Steiner zelf is het een goede zet toch ? Zo’ n dagje met mensen , uit oog van klantenbinding is het een goede zet.
Het mes snijd aan twee kanten.
En ja met het Steiner horloge heb ik ook niet zoveel , zou mijn geld liever aan een ander horloge uitgeven.
Maar aan de andere kant kan je ook zeggen : Je moet kopen wat je mooi vindt en als je het geld er voor over hebt waarom niet.
Het zullen wel goede horloge’s zijn met de gebruikelijke uurwerken,ik denk niet dat hij rotzooi verkoopt.

Ik vind dat je het een beetje overdrijft Jaap. Ik denk dat als je puur technisch naar de Steiner kijkt het horloge zich prima kan meten met menig groot merk want wat meneer Stahl heeft laten doen is niet anders dan die merken ook doen. En dat hij dan de naam van zijn bedrijf er op laat plakken, wat het natuurlijk wel plakmerk maakt hoewel dat weer een andere discussie is, is dan ook niet anders.
Maar eerlijk gezegd, of het een horlogehandelaar, een frietboer of ik het ben, als het resultaat mooi is en het uurwerk en de materialen zijn goed dan maakt het toch niet uit? Je vind het mooi of niet en als je geschiedenis van een merk niet belangrijk vind moet kun je er een kopen.
Meneer Stahl post hier overigens onder zijn eigen naam, ik denk niet dat Marcel (MDI) meneer Stahl is :smiley:

Ik denk dat bij Jaap ook een beetje oud zeer zit…

Ik voel de behoefte even wat recht te zetten: Dat er verondersteld wordt dat ik een “Steiner-verwant” zou zijn omdat ik positief ben over dit klokje is een foute veronderstelling. Ook ben ik pas na reacties op mijn bericht op de hoogte dat er een bijeenkomst is geweest bij Steiner. Blijkbaar wek je achterdochtig wanneer je interesse hebt in een horloge van een ander merk dan IWCl Omega, Cartier of Panerai. Iedereen kent dit soort merken en heeft er mischien ooit wel eens een omgehad of beter nog, aangeschaft. Maar wie van jullie gewaardeerde forumgenoten heeft het Steiner-horloge “live” gezien?Ik ben ervan overtuigd dat degenen die het klokje gevoeld en bekeken hebben heel anders praten. Het is een mooi horloge en tot in de details afgewerkt. En volgens mij begint verliefdheid in de basis nog steeds door een eerste interesse in het uiterlijk. Bovendien vind ik levenslange garantie en een gegarandeerde vaste inkoopwaarde ter hoogte van de aanschafwaarde een plus in de service die je bij andere merken niet krijgt. Mijn vorige aanschaf was een Masterpiece van Maurice Lacroix (phase de lune) van € 2600 en als dan keer op keer de cijfers van de wijzerplaat afvallen, dan krijg je daar buikpijn van. Als dat na de garantieperiode nog steeds 3 keer gebeurt en je dan wel opdraait voor verzekerd versturen a € 75,- per keer dan voelt dat op z’n zachts gezegd niet goed. Mijn vriendin heeft een Cartier en moest ook na 6 jaar het horloge laten reviseren (kosten € 150) dus wat zegt status en wat is duur? Merk en aanschafbedrag zeggen mij niet zoveel meer dus. Het gaat om het juiste gevoel.

Ik ga de aankomende week een Steiner-exemplaar aanschaffen want ik heb er vertrouwen in en de vlinders in de buik willen maar niet verdwijnen. En dat is een lekker gevoel kan ik je verzekeren …

Huh waar is de topic van Jag nou gebleven ???

Die heb ik even verstopt omdat dat nooit tot iets leuks of positiefs of zelfs constructiefs had kunnen voeren. Ik heb hem dit ook laten weten.

nt :d

Ik geloof dat deze discussie niets meer met onderwerp te maken heeft maar persoonlijk begint te worden. Vechten jullie je ruzies lekker uit op dzvl waar ze ontstaan zijn en niet hier!
Graag terug naar het onderwerp of niet meer reageren.

Zelf zou ik sowieso niet snel iets bij Steiner aanschaffen, laat staan een horloge van een eigen merk. Ik werd netjes te woord gestaan, alleen was ik niet zo gecharmeerd van de verkooptechnieken, dus daarom heb ik m’n Panerai bij Leon Martens besteld.

Wat betreft de kwaliteit van een Steiner, daar kan ik niet over oordelen…, al vind ik niet dat het te vergelijken is
met merken zoals IWC en CvdK.

MDI Schreef:

Ik voel de behoefte even wat recht te zetten: Dat
er verondersteld wordt dat ik een
"Steiner-verwant" zou zijn omdat ik positief ben
over dit klokje is een foute veronderstelling. Ook
ben ik pas na reacties op mijn bericht op de
hoogte dat er een bijeenkomst is geweest bij
Steiner. Blijkbaar wek je achterdochtig wanneer je
interesse hebt in een horloge van een ander merk
dan IWCl Omega, Cartier of Panerai. Iedereen kent
dit soort merken en heeft er mischien ooit wel
eens een omgehad of beter nog, aangeschaft. Maar
wie van jullie gewaardeerde forumgenoten heeft het
Steiner-horloge “live” gezien?Ik ben ervan
overtuigd dat degenen die het klokje gevoeld en
bekeken hebben heel anders praten. Het is een mooi
horloge en tot in de details afgewerkt. En volgens
mij begint verliefdheid in de basis nog steeds
door een eerste interesse in het uiterlijk.
Bovendien vind ik levenslange garantie en een
gegarandeerde vaste inkoopwaarde ter hoogte van de
aanschafwaarde een plus in de service die je bij
andere merken niet krijgt. Mijn vorige aanschaf
was een Masterpiece van Maurice Lacroix (phase de
lune) van € 2600 en als dan keer op keer de
cijfers van de wijzerplaat afvallen, dan krijg je
daar buikpijn van. Als dat na de garantieperiode
nog steeds 3 keer gebeurt en je dan wel opdraait
voor verzekerd versturen a € 75,- per keer dan
voelt dat op z’n zachts gezegd niet goed. Mijn
vriendin heeft een Cartier en moest ook na 6 jaar
het horloge laten reviseren (kosten € 150) dus wat
zegt status en wat is duur? Merk en aanschafbedrag
zeggen mij niet zoveel meer dus. Het gaat om het
juiste gevoel.

Ik ga de aankomende week een Steiner-exemplaar
aanschaffen want ik heb er vertrouwen in en de
vlinders in de buik willen maar niet verdwijnen.
En dat is een lekker gevoel kan ik je verzekeren

Zo te horen had je al een keuze gemaakt…:sunglasses:

Dat was mijn punt die ik wilde maken.
Ik heb verschillende mailtjes gehad over gisteren en de reakties van enkelen was zo voorspelbaar.
Feit blijft dat Steiner hier op schandalige wijze werd/wordt gepromoot.
Het schokkende is dat dit wordt gedaan door mensen die topmerken de hemel in prezenprijzen (en terecht!) gelet hun historie,vakmanschap,expertise,ontwerpen etc.
Juist diezelfde mensen hebben een “bepaalde” mening over plakmerken maar nu…?
Dat gaat mij toch echt te ver.
Daar krijg ik een ongemakkelijk gevoel bij en ik ben niet de enige.
De reaktie van Geert zegt meer over hem dan over mij.
Ik vind het erg triest als mensen hun gelijk willen halen als zij anderen gaan uitschelden.
Ik schreef het als ironie maar dat schijnt al niet meer te mogen, jammer.

Mijn mening over Steiner:
Steiner is een uitstekende zaak voor horlogeliefhebbers alleen flink aan de prijs.
Steiner geeft een uitstekende service en je wordt uitstekend geholpen.
De mensen bij Steiner zijn zeer gecharmeerd van hun vak maar…
Zo ken ik nog vele andere zaken,dus??

Het jammerlijke is dat de mensen die het zo hartstochtelijk voor Steiner opnemen de plank volledig mis slaan.
Steiner heeft een eigen iets op de markt gezet om marketingtechnische redenen en als gimmick voor vaste klanten.
Steiner weet zelf ook dat zijn eigen klok kansloos is in de horlogewereld.
Hij heeft dit horloge “ontworpen” veelal voor vaste klanten en misschien iemand die het gewoon wil hebben.
Indien ik er helemaal naast zit dan ga ik tzt naar Steiner toe en dan mag hij mij uitleggen waarom zijn klok dezelfde waarde heeft als een Klaauw of JLC of IWC.
Het zou erg vreemd zijn als een juwelier die topmerken verkoopt en zijn ontwerp op hetzelfde nivo plaatst.
Dat geeft bij objectieve horlogeliefhebbers een raar gevoel want tellen al die argumenten die je in allerlei bladen leest over topmerken dan in 1 klap niets meer?

Nogmaals ik heb niets gezegd over Steiner persoonlijk maar dat schijnen sommigen niet te begrijpen want hun vergeldingsdrang is op hoog nivo.